2018-02-19, 13:56
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
AFP news agency
‏
Verified account

@AFP
8m8 minutes ago
More
#BREAKING Syria shelling on Eastern Ghouta kills 18 civilians: monitor

Måndag...
Citera
2018-02-19, 14:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tyvärr skulle du inte känna igen vettigt om det så bet dig i arslet. För mig är du en rysk chimär, bokstavligen nyttig idiot för ryska intressen. Vilket naturligtvis aldrig är av godo. Från ruta ett har du försvarat och hycklat om Assads alla krigsbrott, med blodad tand talat älskvärt om ryska och iranska interventioner i Syrien och till syvende och sist spytt galla om USA och hela västvärlden. Okej ni är några få dårar här som hatar vad demokrati och västvärlden står för men min fråga är, och har alltid varit, varför i helvete bor du hos oss? Flytta för fan till Damaskus och bli lägerkommendant I Sednaya eller Lubyanka. Du lever på mina skattepengar och vågar hata vårt liberala styre. Skäms din lilla parasit.
Du har hängt med i den här tråden väldigt länge och ändå har du inte lärt dig någonting utan fortsätter med trams och fördomar. Som sagt, om du skriver något vettigt så skall jag svara på det.

Tråden handlar om kriget i Syrien, som efter 7 år går mot sitt slut. Återstår i stort sett att förmå USA att lämna Syrien, det skulle troligen tvinga al-qaida på reträtt. Och kurderna att lämna ifrån områden som de inte har rätt till.
Sedan kommer folket i Syrien att få uppleva fred och säkerhet igen. Det är tydligt att du inte vill det.
Citera
2018-02-19, 14:09
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har hängt med i den här tråden väldigt länge och ändå har du inte lärt dig någonting utan fortsätter med trams och fördomar. Som sagt, om du skriver något vettigt så skall jag svara på det.

Tråden handlar om kriget i Syrien, som efter 7 år går mot sitt slut. Återstår i stort sett att förmå USA att lämna Syrien, det skulle troligen tvinga al-qaida på reträtt. Och kurderna att lämna ifrån områden som de inte har rätt till.
Sedan kommer folket i Syrien att få uppleva fred och säkerhet igen. Det är tydligt att du inte vill det.

Åter igen, varför skall de syriska kurderna göra avbön på sin administration och välkomna Assadregimens inträde?

Fred och säkerhet är inte synonymt med varken USA, Ryssland eller Syriska staten.
Citera
2018-02-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
In their view, our war against Bashar Assad did not begin with the peaceful civil protests of the Arab Spring in 2011. Instead it began in 2000, when Qatar proposed to construct a $10 billion, 1,500 kilometer pipeline through Saudi Arabia, Jordan, Syria and Turkey. Qatar shares with Iran the South Pars/North Dome gas field, the world’s richest natural gas repository. The international trade embargo until recently prohibited Iran from selling gas abroad. Meanwhile, Qatar’s gas can reach European markets only if it is liquefied and shipped by sea, a route that restricts volume and dramatically raises costs. The proposed pipeline would have linked Qatar directly to European energy markets via distribution terminals in Turkey, which would pocket rich transit fees. The Qatar/Turkey pipeline would give the Sunni kingdoms of the Persian Gulf decisive domination of world natural gas markets and strengthen Qatar,
Utdrag ur Robert Kennedy Jr rapport i Politico Magazin, som gjort en omfattande studie av Mellan Östern.
The EU, which gets 30 percent of its gas from Russia, was equally hungry for the pipeline, which would have given its members cheap energy and relief from Vladimir Putin’s stifling economic and political leverage. Turkey, Russia’s second largest gas customer, was particularly anxious to end its reliance on its ancient rival and to position itself as the lucrative transect hub for Asian fuels to EU markets. The Qatari pipeline would have benefited Saudi Arabia’s conservative Sunni monarchy by giving it a foothold in Shia-dominated Syria. The Saudis’ geopolitical goal is to contain the economic and political power of the kingdom’s principal rival, Iran, a Shiite state, and close ally of Bashar Assad.
Fortsättning på Robert Kennedy Jr rapport.
EU och Turkiet hade stort intresse för den här gasledningen och USA såg en försvagning av Rysslands gasexport som positiv.
Upproret som startade i Syrien 2011 var orsaken att Syrien inte accepterade gasledningen över deras territorium, regimen i Syrien skulle krossas och det skulle bli regimförändring, som skulle göra att gasledningen kunde byggas.
Citera
2018-02-19, 14:16
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har jag pratat om misstag? Jag sa: Jag antar att Assad och ryssarna har gjort sig skyldig till att döda oskyldiga civila i detta krig men det har inte minst USA gjort flera gånger.

Återigen, Assad är den legitima ledaren av Syrien, hans ansvar är att försvara landet vilket han har gjort, till ett ohyggligt pris vill jag tillägga.

Här är lite vittnesmål från hemskheter från personer som faktiskt har varit på plats:

The truth about the Aleppo bus bombing: Vanessa Beeley reports from Syria

https://youtu.be/_529XSOaalI

Men jag förstår att det känns tryggare att lita på någon som sitter i Coventry som bekräftar ens föreställningar eller någon som sitter hemma i soffan och tolkar metadata på YouTube-videor.

Jag önskar att du och de andra Assadsympatisörerna till samröre får in i era jävla skallar att Assadregimen varit den största krigsförbrytaren i kriget sedan dag ett.

Vill att ni är hederliga med att erkänna att ni stödjer en regim styrd av en massmördare. Ditt jävla svammel om HRW, amnesty och FN är trams, det är inga källor med västerländskt bias. Opartiskt källmaterial som inte bekräftar någon av aktörenas i Syrienskonfliktens narrativ.

Det är bara vettigt om det överensstämmer med ditt Iran, ryss och assadkramande inhumana narrativ.

Oberoende vittnesmål från Syrien angående Assadstyrkorna finns det tusentals av, lika väl satellitbilder, fotografiskt bevis och personlig närvaro av människor från trovärdiga organisationer i Syrien.

Men detta är otillräckligt för sådana hjärntvättade människor som dig, det är bara trovärdigt om det bekräftar din syn på saken.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-02-19 kl. 14:28.
Citera
2018-02-19, 14:20
Medlem
Citat:
In their view, our war against Bashar Assad did not begin with the peaceful civil protests of the Arab Spring in 2011. Instead it began in 2000, when Qatar proposed to construct a $10 billion, 1,500 kilometer pipeline through Saudi Arabia, Jordan, Syria and Turkey. Qatar shares with Iran the South Pars/North Dome gas field, the world’s richest natural gas repository. The international trade embargo until recently prohibited Iran from selling gas abroad. Meanwhile, Qatar’s gas can reach European markets only if it is liquefied and shipped by sea, a route that restricts volume and dramatically raises costs. The proposed pipeline would have linked Qatar directly to European energy markets via distribution terminals in Turkey, which would pocket rich transit fees. The Qatar/Turkey pipeline would give the Sunni kingdoms of the Persian Gulf decisive domination of world natural gas markets and strengthen Qatar,
Utdrag ur Robert Kennedy Jr rapport i Politico Magazin, som gjort en omfattande studie av Mellan Östern.
Robert Kennedy Jr förklarar heller inte vad det var för fel med den alternativa sträckan från Qatar > Saudiarabien > Kuwait >Irak > Turkiet och vidare till Europa eller gör han det? Gasledningen behöver inte gå genom Syrien det ska du ha i åtanke. Hur som helst, har du en länk till Robert Kennedy Jrs rapport?
Citera
2018-02-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Robert Kennedy Jr förklarar heller inte vad det var för fel med den alternativa sträckan från Qatar > Saudiarabien > Kuwait >Irak > Turkiet och vidare till Europa eller gör han det? Gasledningen behöver inte gå genom Syrien det ska du ha i åtanke. Hur som helst, har du en länk till Robert Kennedy Jrs rapport?
https://www.politico.com/magazine/story/2016/02/rfk-jr-why-arabs-dont-trust-america-
Länken till rapporten.
Citera
2018-02-19, 14:30
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
USA räddade oss i båda världskrigen exempelvis. Men ja just fan, du hejade på Hitler naturligtvis.

USA är inte långt efter Hitler och nazister när det gäller att skapa elände runt om i världen. Här har du krig USA officielt varit delaktiga i efter WWII. Det är bara att erkänna, Kina är mycket mer hälsosamt för resten av världen än USA...

Citat:
1950-1953 Korean War United States (as part of the United Nations) and South Korea vs. North Korea and Communist China
1960-1975 Vietnam War United States and South Vietnam vs. North Vietnam
1961 Bay of Pigs Invasion United States vs. Cuba
1983 Grenada United States Intervention
1989 US Invasion of Panama United States vs. Panama
1990-1991 Persian Gulf War United States and Coalition Forces vs. Iraq
1995-1996 Intervention in Bosnia and Herzegovina United States as part of NATO acted peacekeepers in former Yugoslavia
2001 Invasion of Afghanistan United States and Coalition Forces vs. the Taliban regime in Afghanistan to fight terrorism.
2003 Invasion of Iraq United States and Coalition Forces vs. Iraq
Citera
2018-02-19, 14:36
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
USA är inte långt efter Hitler och nazister när det gäller att skapa elände runt om i världen. Här har du krig USA officielt varit delaktiga i efter WWII. Det är bara att erkänna, Kina är mycket mer hälsosamt för resten av världen än USA...

Amerikanska proxykrig i EL salvador, Nicaragua och Guatemala samt amerikansk imperialism i Latinamerika rent generellt (stöd för militärdiktaturer som omkullkastat tidigare demokratiska regeringar.)

Stöd för Chiang kai shek, Suharto, Israel med mera bör tilläggas.
Citera
2018-02-19, 14:37
Medlem
Citat:
https://www.politico.com/magazine/story/2016/02/rfk-jr-why-arabs-dont-trust-america-
Länken till rapporten.
”WE'RE SORRY, BUT THAT PAGE CANNOT BE FOUND” Är den bakom en betalvägg?

Edit: Jag har hittat det genom Google.
Senast redigerad av tfalken 2018-02-19 kl. 14:53.
Citera
2018-02-19, 14:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Jag önskar att du och de andra Assadsympatisörerna till samröre får in i era jävla skallar att Assadregimen varit den största krigsförbrytaren i kriget sedan dag ett.

Vill att ni är hederliga med att erkänna att ni stödjer en regim styrd av en massmördare. Ditt jävla svammel om HRW, amnesty och FN är trams, det är inga källor med västerländskt bias. Opartiskt källmaterial som inte bekräftar någon av aktörenas i Syrienskonfliktens narrativ.

Det är bara vettigt om det överensstämmer med ditt Iran, ryss och assadkramande inhumana narrativ.
Kan du vara hederlig i ditt sionistiska svammel då? Jag respekterar människor som gör klart var man står och är medvetna om det. Ja, jag tar starkt avstånd från salafistiska/wahabistiska krafter och stöder Assad i kampen mot det. Det innebär inte att jag är någon Baath-kramare. Jag anser också att Iran åtminstone uppvisar någon form utav demokratiskt styre till skillnad mot de flesta länderna i regionen. Jag stöder för den skull inte Ayatollornas unkna kvinnosyn. Extremislamism kommer allt närmare Europa; man håller på att förvandla Kosovo till någon form av wahabistiskt paradis och som jag ser det så är det sunniextrema rörelser som är det största hotet mot vårt sätt att leva. Tyvärr så verkar dessa rörelser och ultrasionisterna funnit varandra och det är bara tragiskt då jag ser mig själv som en Israelvän och motståndare till antisemitism.

Du dock verkar sakna varje form av nyanser i detta.
Citera
2018-02-19, 14:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Åter igen, varför skall de syriska kurderna göra avbön på sin administration och välkomna Assadregimens inträde?

Fred och säkerhet är inte synonymt med varken USA, Ryssland eller Syriska staten.

Fel, fred är garanterat då demokrati råder. Noll kommunism, noll diktatur, noll tortyr (undantagsfall för pressa terrorister på info), fri pressfrihet. Ja det vi I väst tar för givet. Men det finns tyvärr fortfarande skitländer som behöver hjälp och en spark i rätt riktning. Syrien behöver hjälp, och fel länder med fel statsskick och värderingar (förutom USA et company) får inflytande där nu. Inte bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in