2018-02-19, 15:11
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
"Sionistiskt svammel".

Vad är det du pratar om?

Har jag uttryckt stöd för salafistiska krigsförband? Diskussionen kring assadregimens övergrepp är irrelevant kring om hur vida hans fiender är värre ideologiskt eller brutalare vid samma militära förutsättningar som Assad. Jag antar att du stödde den urskillningslösa bombingskampanjen som resulterade i tusentals civila dödsoffer i Mosul av USA då isis är värre än Usa?

Är det så humanitär moral fungerar? Du får begå krigsbrott och du stödjer en regim villkorslöst oberoende om den begår krigsförbrytelser för att en är bättre än oppositionen den strider mot?

Sedan din propaganda mot Kosovo är ju inte förvånande, att den mest pro-amerikanska muslimska landet i världen och sekulariserade muslimska befolkningen i världen skulle vara något Wahhabistiskt fäste är väl bara något som går hem i Milosevics dimension.
Han vet inget om Balkan, hör Du? Inget.
Jag har varit i nästan alla Balkanländer och hans sk "extrem muslimer" i dessa länder super mer än va fan jag kommer göra i mitt liv.

Han anser säker att Srebrenicamassakern var något bra.
Och så vad det där om sionismen bla bla
Citera
2018-02-19, 15:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Om samer hade varit systematiskt förföljda och utsatta för en påtvingad assimilationskampanj samt fått sin mark konfiskerad och vid ett inbördeskrigs kulmination blivit övergivna av myndigheterna i ansiktet av radikala extremister som vill utrota dem?

Ja, då hade det varit rimligt att Samerna inte ville vara en del av Sverige.

Sedan så har PYD offentliggjort att de vill ha ett federalistiskt Syrien, inte en separatistisk stat av kurdisk sort.
Jag tror inte att du menar det. Om du tänker efter lite. Man måste ju ta hänsyn till andra som bor i området, det funkar för det mesta väldigt dåligt att en minoritet utropar en egen stat. Det blir konflikter med andra grupper. Det är därför sådana här frågor måste lösas av folk som bor i landet och i omgivningen.
Främmande makt skall hålla sig borta. Och du vet nog att det är landsförräderi, att ta hjälp utifrån och i synnerhet i ett läge när landet är invaderat av främmande makt.

Så vitt jag vet har Assad varit inne på någon form av självstyre redan tidigare. Men kurderna har spelat bort den chansen genom sitt samarbete med fienden. De får skylla sig själva.

Aldrig i livet att du skulle ge bort en tredjedel av Sverige om samerna har fått hjälp av Ryssland!!!!! Tro inte att du kan inbilla mig det! Ingen skulle gå med på det!
Senast redigerad av humanlife 2018-02-19 kl. 15:25.
Citera
2018-02-19, 15:24
Medlem
Yaskos avatar
Turkiet, Ryssland och Iran kommer att hålla toppmöte om 3 veckor. Erdogan talade med Putin tidigare idag...
Citera
2018-02-19, 15:24
Medlem
arbetets avatar
Putin och Erdogan har pratat i telefon med varandra:

Doğan Haber Ajansı‏
@dhainternet
Citat:
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Putin telefonda görüştü
http://dha.com.tr/r/1565425

https://twitter.com/dhainternet/status/965585918638862337

TRT World Now‏
@TRTWorldNow

Citat:
Turkey’s President Recep Tayyip Erdogan and his Russian counterpart Vladimir Putin discuss latest developments in Syria, mainly in Afrin and Idlib, Anadolu Agency reports

https://twitter.com/TRTWorldNow/status/965588010753576960
Citera
2018-02-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Qatar hade plan på att finansiera en gasledning från deras gasfält som anses som världens största, och den ledningen skulle gå via Saudi, Jordan, Syrien, Turkiet och till Europa.
2010 uttalade den syriska regeringen att de accepterar ingen gasledning över deras territorium, därför det skulle skada deras vän Ryssland. 2011 startade upproret i Damaskus av al-Qaida för att störta regeringen i Syrien och ersätta den med en extrem islam, och sharia lagar liknande i Saudi, som också skulle kontrollera Syrien.
Upproret i Syrien har att göra med att det fanns ett stort intresse att bygga gasledningen som skulle blivit mycket negativt ekonomiskt för Ryssland, som USA såg positivt, och Europa hade fått alternativ gas och inte som nu, är helt beroende av rysk gas.
Den syriska militären kunde hålla emot till 2015 men då blev de tvungen begära hjälp från Ryssland och Iran som omedelbart ställde upp och kriget vände till Syriens fördel.
Om den här gasledningen hade byggts skulle Ryssland förlorat enorma summor för mycket lång tid framöver och därför gick de in i kriget för att se till det blir ingen gasledning.
Iran är allierad till Syrien och om Saudi hade fått kontroll på Syrien som var USA:s plan skulle det ha blivit mycket negativt för Iran, därför hade Iran mycket stort intresse att få stopp på att terrorister med Saudi övertog Syrien.
Genom att Ryssland gick in och hjälpte Syrien som är ett arabland, utan att ställa motkrav har Ryssland blivit mycket populära i hela arabvärlden inte enbart i Syrien, goodwill som USA skänkt dem.
Idag säljer Ryssland militärmaterial mer än de hinner få fram, när de kunde visa för världen att de har mycket effektiva vapen och även till låga priser.
USA försöker låsa upp länder att de inte skall kunna köpa vapen från Ryssland utan från USA istället.

Är det typ 20:e gången nu som foliehattsteorin om den där gasledningen kommer upp i den här tråden?
Citera
2018-02-19, 15:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Kontrollen av naturresursflöden är orsaken till alla konflikter i mellanöstern. Inte demokratiprocesser. Det är bara kulisser som du köper. Fagro har rätt.

Och nästa konflikt på grund av samma anledning är under uppsegling
Citat:
Lebanon rejects US proposal to solve maritime border row with Israel
Hezbollah chief urges Lebanese leaders not to be divided by American 'devils' in dispute over oil-rich waters

https://www.timesofisrael.com/lebanon-rejects-us-proposal-to-solve-maritime-border-row-with-israel/

Bakgrund med karta på området:
https://www.timesofisrael.com/lebanon-appeals-to-un-as-maritime-energy-dispute-bubbles-to-surface/

Detta kommer också påverka konflikten i Syrien då nya allianser kommer bildas.
Citera
2018-02-19, 16:07
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Fråga latinamerikanerna och vietnameser om de anser USA vara oförmögen att praktisera tortyr.

USA gick helt korrekt efter domino teorin, åt helvete med kommunism och med alla medel tillgängliga. Naturligtvis har grava fel begåtts men det är bara vänstervridna och ryska foliehattar som ältar gammalt groll. Saken är den att USA är västvärldens förkämpe, har alltid varit och kommer alltid att vara. Gillar man inte det är det fritt fram att flytta till valfritt skitland såsom Ryssland, Syrien eller Iran
Citera
2018-02-19, 16:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
USA gick helt korrekt efter domino teorin, åt helvete med kommunism och med alla medel tillgängliga. Naturligtvis har grava fel begåtts men det är bara vänstervridna och ryska foliehattar som ältar gammalt groll. Saken är den att USA är västvärldens förkämpe, har alltid varit och kommer alltid att vara. Gillar man inte det är det fritt fram att flytta till valfritt skitland såsom Ryssland, Syrien eller Iran
Eller Saudi....
Citera
2018-02-19, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
För det första kan du sluta kalla mig mulla eftersom jag inte ens är religiös. Ang Afrin tycker jag det bästa vore om området kontrollerades av Saa. Annars av den rådande makt som håller ommrådet stabilt.
Syrien har länge varit en allierad till Iran, enda landet som öppet stödde Iran i Iran/Irak kriget, inte konstigt att Iran nu stödjer dem.

Du beter dig precis som en mulla, tänker som en mulla därför får du vara trådens mulla tyvärr.

Det bästa vore nog om hela Syrien kontrollerades av en person, inte några jävla grupper som kallar sig FSA, YPG eller SDF.

Jag har inga invändningar om Iran stödjer Syrien/ Assad. varifrån från får du att jag skulle vara emot det?
Citera
2018-02-19, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Jag håller faktiskt med dig, Turkiet är ett bra land, var framförallt framförallt innan Erdogan, en förebild för den muslimska världen med demokrati och rättigheter till kvinnor. Ja hoppas Turkiet förblir stabilt utan att Pkk får luft i landet, men det betyder inte att Turkiet har rätt att invadera andra länder, det är brott mot folkrätten.

Turkiet är fortfarande ett bra land fast skithögen styr landet. Tyvärr så dras många länder med skitledare. Inte gör det att landet blir dåligt för det.

Tror inte du förstår innebörden av vad invasion betyder.

Glöm inte att jag känner till att PKK har fått mycket hjälp av Iran och Syrien. Men jag ogillar inte de två länderna för det.
Citera
2018-02-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Du beter dig precis som en mulla, tänker som en mulla därför får du vara trådens mulla tyvärr.

Det bästa vore nog om hela Syrien kontrollerades av en person, inte några jävla grupper som kallar sig FSA, YPG eller SDF.

Jag har inga invändningar om Iran stödjer Syrien/ Assad. varifrån från får du att jag skulle vara emot det?

Men din president ville ju annorlunda? Har du alzheimer?
Citera
2018-02-19, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5
Kurderna i Syrien har aldrig allierat sig med USA utan har bara sett till sina egna intressen. Nu råkar USA och kurderna har samma intressen och det är därför de samarbetar. De är sannerligen ett omaka par. PKK ett kommunistiskt parti och USA ett imperialistiskt land.

Härligt att du sett skillnaden men vad kurderna har för ideologi så är ni köpbara. Allt har ett pris och ni har den lägsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in