Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Om samer hade varit systematiskt förföljda och utsatta för en påtvingad assimilationskampanj samt fått sin mark konfiskerad och vid ett inbördeskrigs kulmination blivit övergivna av myndigheterna i ansiktet av radikala extremister som vill utrota dem?
Ja, då hade det varit rimligt att Samerna inte ville vara en del av Sverige.
Sedan så har PYD offentliggjort att de vill ha ett federalistiskt Syrien, inte en separatistisk stat av kurdisk sort.
Jag tror inte att du menar det. Om du tänker efter lite. Man måste ju ta hänsyn till andra som bor i området, det funkar för det mesta väldigt dåligt att en minoritet utropar en egen stat. Det blir konflikter med andra grupper. Det är därför sådana här frågor måste lösas av folk som bor i landet och i omgivningen.
Främmande makt skall hålla sig borta. Och du vet nog att det är landsförräderi, att ta hjälp utifrån och i synnerhet i ett läge när landet är invaderat av främmande makt.
Så vitt jag vet har Assad varit inne på någon form av självstyre redan tidigare. Men kurderna har spelat bort den chansen genom sitt samarbete med fienden. De får skylla sig själva.
Aldrig i livet att du skulle ge bort en tredjedel av Sverige om samerna har fått hjälp av Ryssland!!!!! Tro inte att du kan inbilla mig det! Ingen skulle gå med på det!