2018-02-19, 11:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Är det verkligen så lätt att lura bidragsbeviljande myndigheter!
Falskt läkareintyg?

Assistansfusk?
Citera
2018-02-19, 11:44
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Hon får jobb på danskarnas CSI och löser fallen i labbet. Hon och Malmö obducenten blir huvudpersoner. Ett udda par. 😀

"Saga Norén NFC Malmö", jo det låter rätt bra. :thup:

Men Gabriel Flores som den manliga obducenten stör jag mig på, han talar väldigt krystat och teatraliskt, och med ett tonläge som om han var i ett ständigt haschrus.
Citera
2018-02-19, 11:45
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
"Saga Norén NFC Malmö", jo det låter rätt bra. :thup:

Men Gabriel Flores som den manliga obducenten stör jag mig på, han talar väldigt krystat och teatraliskt, och med ett tonläge som om han var i ett ständigt haschrus.

Han låter dubbad av någon med struma. Hans röst är liksom för stark för att vara så hes.
Citera
2018-02-19, 11:48
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Skönt att någon delar min frustration i alla fall
Citera
2018-02-19, 11:56
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Jag är trots alla lösa trådar ganska nöjd med slutet. Det var fint. Men man hade velat se ett besök hos Martin i finkan förstås..
Skådisen ville inte vara med i serien. Hans ville ha honom i Flashbacken oxå, men han vägrade
Citera
2018-02-19, 12:02
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Skönt att någon delarmin frustration i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Skådisen ville inte vara med i serien. Hans ville ha honom i Flashbacken oxå, men han vägrade
Men de kunde väl klippa ihop lite bilder från de tidigare säsongerna, eller hitta någon 'bakifrån stand-in' som man fick se Saga sitta och ljudlöst prata med, och typ lite musik-over så man inget hörde. I alla fall att hon besökte honom...
Citera
2018-02-19, 12:19
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Men de kunde väl klippa ihop lite bilder från de tidigare säsongerna, eller hitta någon 'bakifrån stand-in' som man fick se Saga sitta och ljudlöst prata med, och typ lite musik-over så man inget hörde. I alla fall att hon besökte honom...

Eller han kunde ha spelats av Babben Larsson efter ett könsbyte. Vad som helst hade varit bättre än det vi fick se nu.

Scenen när Brian reser sig upp kändes som från någon skräckis på 70-talet.
Citera
2018-02-19, 12:24
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka

Åh fan. Fick upp detta http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/12160003/Anti-semitism-in-Malmo-made-me-quit-says-The-Bridge-actor.html

Ot, men det hade varit intressant att få veta hur antisemitismen faktiskt yttrar sig i Malmö.
Citera
2018-02-19, 13:12
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Sonen och en älskare till en kriminell gangster blir sura när denne på grund av sin kriminalitet blir dödad. Dessa vanliga personer väljer därför att viga sina liv åt att bli seriemördare och utföra flera bestialiska mord på personer som i de flesta fall har en extremt lös koppling till Tommys död.
Haha! Tommy är gängkriminell. Han sviker sina polare genom att tjalla hos polisen. Polisen låter honom inte få hoppa av precis som han vill. Då sviker han polisen genom att tjalla hos pressen. Han skiter i att se över vad pressen skriver – varpå han blir avslöjad. Gängreglerna kräver då att Tommy måste dödas (en situation som Tommys gängpolare säkert önskar de hade sluppit hamna i).

Susanne grämer sig sen i åratal för att hon ALDRIG kommer att hitta nån ny pojkvän. Utan Tommy finns ingen framtid och livet känns bara som en enda lång dödsdom!
Citera
2018-02-19, 13:20
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
"en hel del", jag hittar ingenting, vore schysst om Du kunde lanka.

https://www.google.se/search?q=patricia+schumann&source=lnms&tbm=vid&sa= X&ved=0ahUKEwib6_ye-7HZAhWBDewKHStVDmgQ_AUICygC&biw=2560&bih=1334

Typ, det här
Citera
2018-02-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Fattade ingenting. Vem var Tommy, varför mördades han? Varför gick kinesen och rullstolen ihop? Är Tommy snitchen 8ch rullstolens pappa? Märklig säsong. Minst engagerande av alla. Om någon pallar förklara så pls.

Har du inte kollat på alla avsnitt? Isåfall hade du ju vetat svaren =)

Tommy arbetade som informatör åt polisen, Henrik var hans kontaktperson. (kolla avsnitt 6) Tommy ville ut men polisen sket i att ingripa vid en vapenaffär när Tommy ville det. Henrik pressade Tommy till att stanna kvar och snackade om ny identitet etc. Tommy gick sedan till tidningen och berättade sin historia anonymt. Journalisten råkade avslöja honom med cigaretterna och då förstod de han arbetade åt att det var Tommy som hade golat och därför blev han mördad. Rullstolskillen Brian var Tommys son och Asiaten var Tommys flickvän. Både älskade Tommy och ville hämnas alla som var ansvariga för hans död.

Henrik (kontaktperson)- Saga skulle mördas av sin fängelsevän
William (han som var fysiskt ansvarig för att Tommy dog) - förgiftade sin egna dotter av misstag
Lilian (Ansvarig för att polisen inte ingrep) - Hans huvud uppgrävt
Niels (Psykolog som inte lyssnade på Tommy) - frun blev stenad
Hon med hästen minns ej namn (också ansvarig för att polisen inte ingrep) - Hästen mördad
Journalisten (avslöjade hans identitet) - hans bror blev mördad i jacuzzin
Moyo (hans bästa vän som svek) - flickvän hängd
Citera
2018-02-19, 14:47
Bannlyst
Citat:
Det finns ju praktiska problem, utbudet av bra skådisar är i huvudsak svenskar och danskar. "Vi" vill att bovarna ska göras av skådisar som kan sin sak och inte inkvoterade halvmesyrer.

Jo, men då blir ju trovärdigheten därefter, som att amish-people skulle ha huvudrollen i the Wire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in