Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Någon som kan lägga upp domen på nytt?
Länken till tidigare minfil.org funkar inte.
Den finns på mord.nu också. Och behövs inte laddas ner.
Citera
2018-02-17, 12:33
Medlem
BigFatJesuss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/dd7QwB/sa-forvandlades-billy-fagerstrom-23-till-en-mordare/promo
Kan någon skicka vad det står? har inte plus
Citera
2018-02-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nja.. Inte riktigt va.
han blev dömd för att han mördade henne på sin gård för att sen ta sin tejp och ståltråd för att surra fast henne i skottkärran och köra ut henne i vattnet.

han blev inte dömd för något annat än mordet.
det som står i dagboken och åtalspunkterna den resulterade i blev det inget av, just nu.

kan ha läst fel..

Jag menar att det förstärker "motivet" till mordet, hennes dagboksanteckningar alltså. Det hade blivit en tuffare utredning om killen varit en snäll helylle svärmorsdröm. Men Tovas anteckningar och USB-minne visade vilket svin han de facto var. Men tänker inte gå in i polemik om det. Jag tror du förstår vad jag menar utan att behöva skriva en uppsats.
Citera
2018-02-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Brukade gå in på hans facebook och läsa alla hat kommentarer när jag hade tråkigt, men nu är fan hans facebook borta.

Du vet nu har restriktionerna släppts och då har han ju kunnat ge lösenordet till någon anhörig så att den i sin tur kan släcka ned Facebook-sidan. Ganska vanligt :-)
Citera
2018-02-17, 14:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Någon som kan lägga upp domen på nytt?
Länken till tidigare minfil.org funkar inte.

Nu funkar minfil.org-länkarna igen. Sajten hade lite problem, men mår bra nu.
Citera
2018-02-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatJesus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/dd7QwB/sa-forvandlades-billy-fagerstrom-23-till-en-mordare/promo
Kan någon skicka vad det står? har inte plus

Man får inte citera hela artiklar, men det står inget som inte stått förut, bara skåpmat. Men citerar ang psykrapporten:

Enligt den rättspsykiatriska undersökningen som gjorts på Billy Fagerström lider han av svartsjuka, lättkränkthet och en viss paranoid oro, särskilt kopplad till en rädsla över att förlora kontroll över kropp och känsloliv. Rättsmedicinalverket skriver i undersökningen:
”Ett flack känsloliv, lättväckt irritabilitet och lättkränkthet tillsammans med ett behov av att bibehålla kontroll i en relation som inte visar sig fungera kan leda till att en pågående konflikt eskalerar över tid”.
Citera
2018-02-17, 23:21
Medlem
Perfekt domslut! Jag är stolt över Tova som hjälpte till att fälla sin egen mördare. Hoppas han aldrig kommer ut och att han får stryk i fängelset
Citera
2018-02-18, 00:24
Medlem
Jag undrar hur "Lille Billy" mår idag?
Citera
2018-02-18, 00:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag undrar hur "Lille Billy" mår idag?

Som han ser ut så funderar jag på om han inte får lite piller av läkaren för han börjar likna en flodhäst.
Men typen i sig är så hatisk och arg i sig själv att dom inte reflekterar över vad dom gjort eller ångrar sig. Dom kan sitta och ruttna bort tycker jag och om någon vänlig själ ser till att göra livet till ett helvete för honom inne på anstalten är jag mer än glad. Den här är bland dom värsta svinen som finns, och det kliar i fingrarna.
Hans eget liv är förstört för gott och hans hat mot kvinnor speciellt är ingenting han blir av med oavsett hur länge han sitter inne. Några kvinnliga besök lär det inte heller bli eftersom han kommer klassas som farlig för motsatta könet.
Citera
2018-02-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Som han ser ut så funderar jag på om han inte får lite piller av läkaren för han börjar likna en flodhäst.
Men typen i sig är så hatisk och arg i sig själv att dom inte reflekterar över vad dom gjort eller ångrar sig. Dom kan sitta och ruttna bort tycker jag och om någon vänlig själ ser till att göra livet till ett helvete för honom inne på anstalten är jag mer än glad. Den här är bland dom värsta svinen som finns, och det kliar i fingrarna.
Hans eget liv är förstört för gott och hans hat mot kvinnor speciellt är ingenting han blir av med oavsett hur länge han sitter inne. Några kvinnliga besök lär det inte heller bli eftersom han kommer klassas som farlig för motsatta könet.

Håller med dig! Detta fall har berört mig så illa :-( B.F har förverkat sin rätt att leva men eftersom vi inte har dödsstraff så hoppas jag att han får ett helvete i fängelset och aldrig kommer ut som en fri man. Vila i frid Tova!
Citera
2018-02-18, 17:18
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Håller med dig! Detta fall har berört mig så illa :-( B.F har förverkat sin rätt att leva men eftersom vi inte har dödsstraff så hoppas jag att han får ett helvete i fängelset och aldrig kommer ut som en fri man. Vila i frid Tova!

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/du-hade-makten-over-tova-men-far-det-tufft-i-fangelset/
Citera
2018-02-18, 18:44
Medlem
Mår fruktansvärt dåligt av att läsa FUP:en. Bilderna på hennes blåmärken är ju brutala! Och hennes dagbok... man får en sådan hemsk känsla i kroppen av att bara läsa det, fatta då att få uppleva det. Kan inte förstå.

Rekommenderar ändå att läsa den, kan kanske hjälpa folk i samma sits eller om man har vänner/föräldrar/syskon som utsätts för samma sak.

Känns i alla fall som någon slags tröst att Tova var med och fällde idioten på ett hörn. Förbannade idiot. Sådana här människor ska inte ut på gatorna igen.

Vila i frid Tova!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in