Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 21:54
Medlem
Legerdemains avatar
Självfallet är det synd även om Fagerströms föräldrar. Det måste ligga en obeskrivlig smärta i att tvingas inse att ens egen son är en mördare. Inte minst i ljuset av att det rör sig om en ung man. Jag tycker dock inte att fokus bör ligga där i nuläget. De flesta håller antagligen med. Fokus bör ligga på Tovas anhöriga. De har utsatts för det absolut värsta som går att föreställa sig. Och på Tova själv. En vacker ung kvinna som hade hela livet framför sig. Och som berövades detta sitt liv efter lång tids terror. Det är en liten tröst i sorgen att Tova nu har fått frid. De efterlevande kommer dessvärre aldrig att få det. Inte helt, åtminstone. Ingen förälder kan acceptera förlusten av sitt eget barn. De måste leva i ett helvete. Låt oss be för dem.
Citera
2018-02-16, 23:43
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nja.. Inte riktigt va.
han blev dömd för att han mördade henne på sin gård för att sen ta sin tejp och ståltråd för att surra fast henne i skottkärran och köra ut henne i vattnet.

han blev inte dömd för något annat än mordet.
det som står i dagboken och åtalspunkterna den resulterade i blev det inget av, just nu.

kan ha läst fel..
Det hade varit mycket värt att faktiskt grundligt gå igenom och döma Billy för samtliga brott han begått, för allt han utsatte Tova för.
Detta var ett mord till följd av en lång tids grov fysisk och psykisk misshandel, det spelar roll och jag tycker att Tova förtjänar det om inte annat!

Mordet var finalen! Jävla dåre!!

Jag önskar att när någon ser en annan i sin omgivning som far illa av sin partner, eller annan. på detta vis, så ska de reagera och minnas Tovas öde.
Tova kämpade verkligen och hon gjorde mycket bra i en hemsk situation och jag önskar att det kunde räddat hennes liv. Tyvärr så var det ju Billy som valde att ta hennes liv, hon gjorde motstånd i den mån hon kunde i sin situation.

Varenda del av vägen till Tovas död ska belysas, tycker jag! Det måste ha varit en hemsk resa för Tova och senare för hennes föräldrar som fick följa med den sista biten.
Citera
2018-02-17, 00:20
Medlem
Någon som kan lägga upp domen på nytt?
Länken till tidigare minfil.org funkar inte.
Citera
2018-02-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mången tack till en välvillig användare av forumet som försett oss med de mycket efterlängtade filerna.

FUP:
https://minfil.org/Cb9cb4ddbd/B_1071-17_Fup.pdf

Tilläggsprotokoll:
https://minfil.org/Lc9bbdd7b4/B_1071-17_Tilla_ggsprot.pdf

Lägger till detta i trådstarten.

/Mod

Länken fungerar inte längre, är det någon som kan ladda up FUP igen?

Tack på förhand
Citera
2018-02-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nja.. Inte riktigt va.
han blev dömd för att han mördade henne på sin gård för att sen ta sin tejp och ståltråd för att surra fast henne i skottkärran och köra ut henne i vattnet.

han blev inte dömd för något annat än mordet.
det som står i dagboken och åtalspunkterna den resulterade i blev det inget av, just nu.

kan ha läst fel..

Han dömdes även för andra brott:
Dessutom döms Fagerström för en rad andra brott riktade mot Tova. Han döms för sju fall av misshandel, olaga tvång och flera fall av olaga hot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/7l7lqv/billy-fagerstrom-23-doms-till-livstids-fangelse-for-mordet-pa-tova-m
Citera
2018-02-17, 01:35
Bannlyst
Brukade gå in på hans facebook och läsa alla hat kommentarer när jag hade tråkigt, men nu är fan hans facebook borta.
Citera
2018-02-17, 03:28
Medlem
chuggs avatar
Sorgligt. Stackars tjej. Ännu mer sorgligt är det att Billy kommer släppas ut på fri fot om cirka 15-20 år när han suttit 2/3 av sitt straff och Tova är borta för evigt. Otroligt hur fel ”livstidsstraffen” fungerar i Sverige. Tänker på idioten Flink som kallblodigt dödade 7 personer och kom ut efter 20 år. Snart är Fadimes pappa ute på fri fot läste jag också. En man som avrättat sin egna dotter med 2 skott i pannan.

Livstidsstraffen är ett skämt. Vila i frid Tova. Tänker på din stackars familj som kommer leva med vetskapen att Billy kommer dö (troligtvis) som en fri man.
Citera
2018-02-17, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chugg
Sorgligt. Stackars tjej. Ännu mer sorgligt är det att Billy kommer släppas ut på fri fot om cirka 15-20 år när han suttit 2/3 av sitt straff och Tova är borta för evigt. Otroligt hur fel ”livstidsstraffen” fungerar i Sverige. Tänker på idioten Flink som kallblodigt dödade 7 personer och kom ut efter 20 år. Snart är Fadimes pappa ute på fri fot läste jag också. En man som avrättat sin egna dotter med 2 skott i pannan.

Livstidsstraffen är ett skämt. Vila i frid Tova. Tänker på din stackars familj som kommer leva med vetskapen att Billy kommer dö (troligtvis) som en fri man.

Finns ju ingen tidsbestämmelse på livstidsstraff, så du kan ju inte säga att han kommer ut när han suttit 2/3 av sitt straff.
Inget fel på livstid ska du gnälla så gnäll i så fall på att det går att få det omvandlat till tidsbestämt straff och när detta görs så kan det verka vara märkvärdigt lite år som det bestäms till jämfört med en livstid.
I snitt blir det då det omvandlas 24 år vilket gör att den dömde är ute efter 16, vilket ju känns ganska fel när det från början var livstid.
Citera
2018-02-17, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clonezone

Tack på förhand
http://www.solidfiles.com/v/aqP6G67ZRBBvn/dl
Hemsk läsning från och med s. 495, man ser hur oerhört manipulerad Tova är och hur pass mycket kontroll Billy har över henne.
Blåklockan på s. 3649 är också rätt påtaglig. Av vad jag förstått så är det efter detta som Tovas föräldrar anmäler Billy för misshandel, vad dom inte visste då är att det redan hade hänt flera gånger om och värre skulle det bli.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2018-02-17 kl. 05:02.
Citera
2018-02-17, 07:45
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Han dömdes även för andra brott:
Dessutom döms Fagerström för en rad andra brott riktade mot Tova. Han döms för sju fall av misshandel, olaga tvång och flera fall av olaga hot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/7l7lqv/billy-fagerstrom-23-doms-till-livstids-fangelse-for-mordet-pa-tova-m
just det ja, så är det. tack!
Citera
2018-02-17, 07:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clonezone

Tack på förhand

Det kan vara minfil.org som har problem, för de senaste dagarna har jag fått samma begäran angående flera länkar kopplade dit (aldrig hänt förut) och har öven sett samna problem de senaste 2-3 dagarna med länkar andra lagt ut.
Citera
2018-02-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag lagt upp filerna på en alternativ sida eftersom det är många som vill tanka ned dem och belastningen är hög på den ordinarie sajten. Klicka 2 ggr på downloadknappen.

https://www.solidfiles.com/v/aqP6G67ZRBBvn (FUP)
https://www.solidfiles.com/v/Rj73XxXM6M7Pd (Protokollet)

Lägger till i trådstarten.

/Mod

Tusen tack, nu skäms jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in