Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-21, 20:11
Bannlyst
Fyfan vad gött, detta gjorde min dag, hoppas på ett långt straff och att han sedan kommer ut och blir torterad till döds.
Citera
2017-12-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Fyfan vad gött, detta gjorde min dag, hoppas på ett långt straff och att han sedan kommer ut och blir torterad till döds.
Nå, för min del är det viktigaste att han inte kommer ut på mycket lång tid. Unga kvinnor måste skyddas från honom och hans kontroll och misshandel. Nån tortyr tror jag inte på .
Citera
2017-12-21, 20:16
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero

Ställer du upp eller sitter du bakom skärmen och tokrunkar?
Men självklart skall gärningsmannen straffas för det här vidriga brottet, men vi får inte glömma att vi lever i ett samhälle där regelverket om brott och straff är noga skrivet, så jag tror att antingen får han livstids fängelse eller också blir han betraktad som psykiskt sjuk. Och då är han i bästa fall ute om 5 år vilket är för litet.

Men den här processen är inte slut än för det kommer gå till hovrätten.
Citera
2017-12-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Billy har ritat ett en hand som pekar fuck you på ett block som han håller upp mot fotograferna, mogen kille.

https://imgur.com/a/74poc

Är nog hans "Ludde" som ritat den... Alias Bob i Twin Peaks
Citera
2017-12-21, 21:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
JAG VET INTE HUR MÅNGA RUNDOR

...det tagits i tråden kring att Tovas föräldrar borde ha hållit sin myndiga dotter inspärrad hemma. Ämnet är fullständigt uttjatat. Starta en allmän tråd istället kring hur kvinnomisshandel kan stoppas genom att föräldrar håller sina våldsamma myndiga söner inpärrade hemma under pistolhot, så de inte kan döda och misshandla kvinnor.

Det räcker nu.

/Mod
Citera
2017-12-21, 21:20
Medlem
tsgmtts avatar
Sno var du tog du vägen nu då när det är bevisat att det var Billys fel att Tova dog, inte hennes föräldrar, inte hennes, och inte någon annan heller. Det var han som drog hammaren i huvudet, det var han som ströp henne. Punkt slut.
Citera
2017-12-21, 21:22
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Billy har ritat ett en hand som pekar fuck you på ett block som han håller upp mot fotograferna, mogen kille.

https://imgur.com/a/74poc

Den mannen är rikigt obehaglig, vem gör ens något liknande?
Han sitter i rättegång för mordet på sin ex flickvän och beter sig så där, fy fan.
Såg på den livesändningen i pausen att han inte ens verkade speciellt berörd under rättegången heller. Kall människa, helt klart.
Citera
2017-12-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Den mannen är rikigt obehaglig, vem gör ens något liknande?
Han sitter i rättegång för mordet på sin ex flickvän och beter sig så där, fy fan.
Såg på den livesändningen i pausen att han inte ens verkade speciellt berörd under rättegången heller. Kall människa, helt klart.
Men du, han är ingen MAN. Han fyllde nyss 23 år. Hjärnan är inte fullvuxen förrän mellan 24 och 25 år. Och hans hjärna var dessutom drogad, alkoholpåverkad, kontrollpåverkad och fan vet allt. Han är en pojkvasker som trodde han var tuff när han hade kontroll över en liten tjej som vägde 40 kilo mindre än honom själv och dessutom var 3 dm kortare. Modig kille.

Vilken jävla loser han är.
Citera
2017-12-21, 21:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tvekar mellan att hoppas på att han är frisk och kan dömas till ett långt fängelsestraff och på att hoppas att han bedöms som sjuk och istället överlämnas till vård inom rättspsykiatrin.

Bedöms han som sjuk och överlämnas till vård så minskar hans motivation för att överklaga, och då besparas Tovas familj ytterligare rättsprocesser. Däremot bli inlåsningstiden då osäker -- den kan bli alltför kort eller mycket lång.

Bedöms han som frisk och kan dömas till fängelse så väntar minst en förhandling till - den i Hovrätten, för om straffet blir så kort att han känner sig nöjd så kommer åklagaren överklaga -- blir straffet långt kommer han att överklaga.

Kan faktiskt inte se att han skulle kunna bedömas som sjuk. Han verkar dum i huvudet men annars frisk
som vem som helst. Dålig självkänsla räknas inte som diagnos, inte kontrollbehov heller. Han har mig
veterligen inte hävdat att han hört röster som uppmanat honom att misshandla Tova.

Nej, Billy kommer att få skaka galler i många år framöver. Kan jag i princip slå vad om.
Citera
2017-12-21, 21:37
Medlem
Ursäkta om jag har missat, men hur ser det ut med överklagan?
Citera
2017-12-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men du, han är ingen MAN. Han fyllde nyss 23 år. Hjärnan är inte fullvuxen förrän mellan 24 och 25 år. Och hans hjärna var dessutom drogad, alkoholpåverkad, kontrollpåverkad och fan vet allt. Han är en pojkvasker som trodde han var tuff när han hade kontroll över en liten tjej som vägde 40 kilo mindre än honom själv och dessutom var 3 dm kortare. Modig kille.

Vilken jävla loser han är.

Han är inte bara synnerligen Omogen, han verkar dessutom ytterligt Klent begåvad.
Citera
2017-12-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan faktiskt inte se att han skulle kunna bedömas som sjuk. Han verkar dum i huvudet men annars frisk
som vem som helst. Dålig självkänsla räknas inte som diagnos, inte kontrollbehov heller. Han har mig
veterligen inte hävdat att han hört röster som uppmanat honom att misshandla Tova.

Nej, Billy kommer att få skaka galler i många år framöver. Kan jag i princip slå vad om.
Håller med dig. Han är insydd på många år nu. Det enda rådet jag kan ge hans familj är att droppa honom. Han har svikit familjen på det värsta sätt man kan göra. De har ingen som helst plikt att varken besöka honom eller på något annat sätt göra hans liv behagligare. Jag hoppas de förstår det. Han har gjort bort sig för resten av sitt liv. På bekostnad av en ung flickas liv. Jävla svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in