Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-18, 18:49
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Som han ser ut så funderar jag på om han inte får lite piller av läkaren för han börjar likna en flodhäst.
Men typen i sig är så hatisk och arg i sig själv att dom inte reflekterar över vad dom gjort eller ångrar sig. Dom kan sitta och ruttna bort tycker jag och om någon vänlig själ ser till att göra livet till ett helvete för honom inne på anstalten är jag mer än glad. Den här är bland dom värsta svinen som finns, och det kliar i fingrarna.
Hans eget liv är förstört för gott och hans hat mot kvinnor speciellt är ingenting han blir av med oavsett hur länge han sitter inne. Några kvinnliga besök lär det inte heller bli eftersom han kommer klassas som farlig för motsatta könet.
Trist nog så väcke ofta dessa små missanpassade moderskänslor hos vissa brudar. Fråga mig inte hur det går till men så är det.

Kan de verkligen avvärja kvinnliga besök till en intern? Jag vet att de kan sötta stopp för umgänge med de som ingått i nära relation och blivit utsatt men rakt av, kvinnofolk, har de den befogenheten på Kåken?
Citera
2018-02-18, 19:01
Medlem
pulverhonungs avatar
Går det att få tag pä ljudupptagningar från rättegången? Eller är det bara vissa som får tillgång till dessa då det säkert är sekretess?

Billy har ju inte erkänt så är väldigt nyfiken på att lyssna på vad för efterblivna undanflykter han kommer med.
Citera
2018-02-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Går det att få tag pä ljudupptagningar från rättegången? Eller är det bara vissa som får tillgång till dessa då det säkert är sekretess?

Billy har ju inte erkänt så är väldigt nyfiken på att lyssna på vad för efterblivna undanflykter han kommer med.

Samtliga förhör blir allmän handling efter Tingsrättsförhandlingarna. Dessa gå att beställa från Tingsrätten i CD-form. Brukar kosta runt 100-200:-
Citera
2018-02-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Är också jävligt nyfiken på ljudupptagningarna. Är det någon här på forumet som begärt ut dem och är beredd att dela med sig, annars undrar jag om någon vet hur lång tid det brukar ta för dom att skicka dessa?
Citera
2018-02-18, 21:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Trist nog så väcke ofta dessa små missanpassade moderskänslor hos vissa brudar. Fråga mig inte hur det går till men så är det.

Kan de verkligen avvärja kvinnliga besök till en intern? Jag vet att de kan sötta stopp för umgänge med de som ingått i nära relation och blivit utsatt men rakt av, kvinnofolk, har de den befogenheten på Kåken?

Jupp Kriminalvården gör en sk riskbedömning, så dom små liven får sitta utan besök av kvinnligt kön.
Det är obligatoriskt i dag vid dom flesta kvinnomord. Så sötebrödsdagarna är över. En del får inte ens tala i telefon med andra än sin mor. Så är han missnöjd kan han överklaga vilket han inte har mycket för.

Jag tror inte det handlar om moderskänslor i just detta fallet.
Citera
2018-02-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Skulle det ha varit orsaken till varför Tova valde att knarka ihop med idioten?
Citera
2018-02-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag undrar hur "Lille Billy" mår idag?

Man kan ju i alla fall konstatera att han till skillnad från Tova lever - troligtvis många år till..
Citera
2018-02-19, 08:35
Medlem
Står att ljud och videofiler förstörs när målet är avgjort pä domstol.se, någon som begärt ut ljudfilerna och vill dela med sig?
Jag hade själv gjort det men är osäker på exakt vart man hittar dessa.
Citera
2018-02-19, 09:14
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Står att ljud och videofiler förstörs när målet är avgjort pä domstol.se, någon som begärt ut ljudfilerna och vill dela med sig?

Nej, de förstörs inte.
Du drar ett mejl till tingsrätten.
Citera
2018-02-19, 09:47
Medlem
Citat:

Jag vet inte om de förstörs eller ej, men det är inte avgjort än. Billy kommer överklaga och jag kan då tänka mig att allt som har med målet att göra, inkl ljud- och ev videofiler, kommer sparas tills Hovrätten har sagt sitt.
Citera
2018-02-19, 10:04
Medlem
Citat:

Videoupptagningarna "förstörs" när dom vunnit laga kraft. Och eftersom detta målet kommer överklagas till (minst) Hovrätten så är det ett tag kvar tills dom försvinner.
Citera
2018-02-19, 10:57
Medlem
Uppdaterat kl 09.00 idag

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/hudiksvall/billy-fagerstroms-livstidsdom-minst-12-ar-i-fangelse-sa-manga-forsvarande-omstandigheter

Fängelsestraffet på livstid innebär som minst 12 år i fängelse för morddömde Billy Fagerström efter mordet på Tova Moberg. Men det kan bli betydligt längre än så.
– När alla förutsättningar för omvandling är uppfyllda tittar vi på domen och gärningen. Det finns olika grader i helvetet om man säger så, säger lagman Björn Lindén vid Örebro tingsrätt, där alla frågor om omvandling av livstidsstraff handläggs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in