2018-02-17, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Frank.Einstein borde kanske be oss andra i tråden om ursäkt för sitt trollande.
Det är en mycket tragisk händelse med två döda barn och två döda vuxna. Inget man borde hålla på och hitta på sakar om för att göra sig märkvärdig.

Du är verkligen grundlös och omdömeslös, och då inte bara när du ger medicinska råd på internet.
Du får tro precis vad du vill. Jag är mest förvånad över att du lägger så mycket tid på någon som uppenbarligen inte tror på.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-17 kl. 23:26.
Citera
2018-02-17, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Tänk att tro kan försätta berg 😎

Om det du beskriver är sant, dvs att anhöriga sagt att barnen inte var sjuka, förstår jag än mer desperationen föräldrarna upplevde - inte ens stöd från sina närmaste.
Detta fall börjar bli allt tydligare och orsakerna bakom det.
Citera
2018-02-17, 22:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Japp
Agnes hade varit sjuk i flera år.
Hon blev mycket sämre just runt 3:e advent.
Moa hade börjat visa samma sympom, strax innan sommaren -17.
Så Moa var ganska ok,
Mitt fetade.
Satt Agnes i rullstol vid skolavslutningen?
Om Moa var ganska ok, varför fick hon hemundervisning?
Citera
2018-02-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Om det du beskriver är sant, dvs att anhöriga sagt att barnen inte var sjuka, förstår jag än mer desperationen föräldrarna upplevde - inte ens stöd från sina närmaste.
Detta fall börjar bli allt tydligare och orsakerna bakom det.

Fast barnen var ju sjuka. De led av någon form av ohälsa. Frågan är bara vilken.
Citera
2018-02-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Förstår dig. Det måste vara fruktansvärt att få en panikångestattack. Men det jag får är blodtrycksfall. Vasovagal reaktion pga ansträngningen av att tömma tarmen. Vilket kan vara farligt. Och anledningen till att jag berättade det var för att försöka förklara för vissa tjockskallar. Hur vardagen kan påverkas.

Din upplevelse är din och den tvivlar jag inte på men att den skulle vara specifik för ME-sjuka finner jag svårt att tro.
Citera
2018-02-17, 22:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag tror att vi är många här som hela tiden varit tveksamma inför barnens påstådda diagnoser (fast det tycks vara så känsligt att nämna det så man drar sig för det). Men det gick litet för snabbt att få diagnoserna, det var inte realistiskt. Då har vi (eventuellt) ett litet diffust sjukintyg och så en skola som var väldigt tillmötesgående i fråga om att acceptera detta intyg, och också bedöma att hemundervisning var den rätta åtgärden. Och ett föräldrapar som nog inte riktigt hade några strategier för att tackla situationen med sjuka barn.

"Kronisk trötthet" tänker jag mig kan vara en omskrivning av annan form av ohälsa. Exempelvis psykisk.

Hade omgivningen kunnat göra någonting annorlunda?

Man får inte hemundervisning av psykisk trötthet, man får en samtalskontakt.
Citera
2018-02-17, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Fast barnen var ju sjuka. De led av någon form av ohälsa. Frågan är bara vilken.

Ok, men det gäller även om det är sant att anhöriga ifrågasatt ställd diagnos. Dessa kan ju knappast vara mer kunniga än de läkare som satt den.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Men du har ju fel. ME är inte psykiatrisk sjukdom. Blir det inte heller fast du hela tiden om och om igen påstår det. Och nej jag tycker inte illa om människor med psykiska sjukdomar eller psykiatrin. Nu ska jag tala om varför det är så viktigt för de som är sjuka i ME att konstatera att den inte är psykiatrisk. Det beror på att vi vill bli botade. Vi vill kunna göra det som du tar för givet i din vardag.
Det går inte att tänka bort sjukdomen. Fast du tror det.
Det måste bedrivas medicinsk forskning. Och nu äntligen börjar det röra sig om runt om i världen.
Något som säkert retar dig ofantligt mycket. Det spelar ingen roll hur mycket du lindar in dina inlägg. Ditt hat mot drabbade med sjukdomen ME och dess anhöriga lyser igenom Bjärredfamilen hade behövt psykiatrisk hjälp Det är ingen som säger emot dig där. Men allt går inte att bota med tankar och handpåläggning. Hoppas du lärt dig något nytt. Du verkar bitter. Många med ME ser positivt på vad den medicinska forskningen kommer komma med. Även om vi ligger nedbäddade i våra sängar. 😱

Men om du blev erbjuden den behandling som enbart var ett reklamjippo enligt andra, skulle du pröva den då?
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var väl någon kollega till pappan som pratade om någon utländsk ljusbehandling som man hade försökt med?
...
Och nej, jag är ingen scientolog.
...
Men det tar inte bort familjens upplevelse av sin livssituation. Det var den som ledde till katastrofen. Jag vet inte om skolan särskilt har poängterat att det skulle vara en medicinsk åkomma. Det var väl snarare en ofattbar sjukdom. Dom hade rätt, det var utan tvekan en sjukdom.
Nej, det var ingen kollega utan en granne eller vän till familjen som pratade om resor (minst en) till Tyskland.
Mitt fetade.
Nej, det var ingen sjukdom hos barnen som ledde till katastrofen. Det är bara du som envetet hävdar det. Och det har du gjort ända sedan ditt första inlägg i tråden. Man kan bara undra, varför är detta så viktigt för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kan det vara desperation över att region Västra Götaland inte förlänger avtalet med Gottfriesmottagningen?
(...)
Om det stämmer att först den äldre och till slut under hösten även den yngre flickan drabbats av ME så kan ett beslut som stoppar behandlingen av sjukdomen kanske få tragiska konsekvenser hos redan sköra och nedbrutna föräldrar.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6782367
Stackars föräldrar ja. Ditt mördarkramande har varit konstant sedan dag 1.
Citera
2018-02-17, 22:44
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men om du blev erbjuden den behandling som enbart var ett reklamjippo enligt andra, skulle du pröva den då?
Jag hade faktiskt inte hört talas om den före den här tråden. Det är inget som min läkare har rekommenderat för mig.
Ja. Om behandlingen kunde bedrivas gratis i min bostad. För jag orkar inte resa bort. Och har inte råd att betala så mycket för ingenting. Jag är inte helt omöjlig. Kanske sker ett mirakel. Men ytterst tveksamt.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-02-17 kl. 22:48. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ok, men det gäller även om det är sant att anhöriga ifrågasatt ställd diagnos. Dessa kan ju knappast vara mer kunniga än de läkare som satt den.

Hur kan du få det till att anhöriga ifrågasätter ställd diagnos ????????!!!!!!
Citera
2018-02-17, 22:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Diagnos ME kommer inte bara från denna tråd. Det finns betydligt fler unga som fått denna diagnos i Sverige. Inre kännedom om diagnosen kan polis, skola, sjukvård, anhöriga, vänner och hackare ha.
Citat:
Expressen skrev om läkarintyg efter att ha läst protokoll från skola. En mängd medier har gått bananas över ME/CFS sedan morden.
Min uppgift om intygen kommer således knappast utan förankring i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frank. Einstein påstår att på läkarintygen står ME/CFS. Men det är definitivt inte verifierat via media. En trådsanning alltså.
Citat:
När jag läser Elli09s inlägg ser jag inte att hon dementerar ME/CFS.
Citat:
Bägge barnen hade intyg på diagnos ME/CFS utfärdade av läkare från svensk offentlig sjukvård.
Citat:
1. Läkarutlåtanden skrivs av läkare efter utredningar av patienten

Är det inte egentligen från postaren "Frank.Einstein" hela härvan om "ME" diagnoserna härrör?
Möjligen kryddat med en like-symbol på HBs facebooksida till gruppen som ville behålla Gottfrieskliniken? HB kan ju likat den gruppen av tusen olika skäl utan att det hade med hennes familj att göra.

Har det någonstans för övrigt funnits minsta tecken på att dessa unga flickor ens skulle varit i närheten av ME -sjukdom?
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-17 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in