2018-02-17, 22:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Om det du beskriver är sant, dvs att anhöriga sagt att barnen inte var sjuka, förstår jag än mer desperationen föräldrarna upplevde - inte ens stöd från sina närmaste.
Detta fall börjar bli allt tydligare och orsakerna bakom det.
Det Elli09 sagt är att barnen, enligt anhöriga, inte hade diagnosen ME, vilket du så envetet hävdat att de hade utan att nämna källa. Inte att de inte var sjuka. Börjar du dra tillbaka dina argument lite nu? Kom ihåg vad du har sagt. Vi andra gör det.

Samtidigt är det överhuvudtaget helt osannolikt att seriösa läkare utan vidare skulle ställa diagnosen ME hos barn som är lite trötta.
Det ligger mer än en hund begraven i detta fall.
Citera
2018-02-17, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hur kan du få det till att anhöriga ifrågasätter ställd diagnos ????????!!!!!!

Det är inte så konstigt om du tänker efter.
Citera
2018-02-17, 22:54
Medlem
Citat:
Hur kan du få det till att anhöriga ifrågasätter ställd diagnos ????????!!!!!!
Kan man helt salomoniskt fråga om det finns papper på flera diagnoser eller icke-diagnoser från olika tillfällen, olika läkare?
Särskilt med tanke på att det här är ett diagnostiskt jätteproblem och att, som de verkar, föräldrarna har vänt sig för second opinions från flera håll?
Citera
2018-02-17, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det Elli09 sagt är att barnen, enligt anhöriga, inte hade diagnosen ME, vilket du så envetet hävdat att de hade utan att nämna källa. Inte att de inte var sjuka. Börjar du dra tillbaka dina argument lite nu? Kom ihåg vad du har sagt. Vi andra gör det.

Jag har redan svarat på det, men det vet du så klart eftersom du kommer ihåg mina inlägg. För säkerhet skull klipper jag in det ändå om ditt minne trots allt ändå skulle svika dig ...

Ok, men det gäller även om det är sant att anhöriga ifrågasatt ställd diagnos. Dessa kan ju knappast vara mer kunniga än de läkare som satt den.
Citera
2018-02-17, 22:58
Medlem
Citat:
Det är inte så konstigt om du tänker efter.

De har absolut inte ifrågasatt att A hade någon form av kronisk trötthet....från början trodde de det härörde från borrelia.För övrigt så hade L och O god kontakt då de också drev bolag tsm.Men däremot så är de helt ovetande om din påstådda diagnos ME.
Citera
2018-02-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Man får inte hemundervisning av psykisk trötthet, man får en samtalskontakt.

Precis. Dessa barn fick hemundervisning. Något som i stort sett är förbjudet i Sverige utan synnerliga
starka medicinska skäl. Jag tror inte att Rektor begått något lagbrott här.

Det existerar alltså en sjukdom och läkarintyg.

Att diagnosen inte är känd här, innebär inget hot mot dess existens.
Citera
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Din upplevelse är din och den tvivlar jag inte på men att den skulle vara specifik för ME-sjuka finner jag svårt att tro.
Det jag skrev var bara ETT exempel på hur utmattad man kan vara vid ME. Beskrev det med en akt som alla människor måste göra. Man kan inte välja bort den akten. Och hur kroppen fysiskt kan påverkas av utmattningen i att utföra den där akten och bristen på energi. Och återhämtningen som måste göras efteråt. Var också ett litet exempel på att hela kroppen påverkas av ME. Kan skriva hur många exempel som helst på vardagliga situationer. Men det här är inte en ME-tråd. Så jag ville bara vara tydlig med en situation som alla känner igen. Att gå på toaletten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan man helt salomoniskt fråga om det finns papper på flera diagnoser eller icke-diagnoser från olika tillfällen, olika läkare?
Särskilt med tanke på att det här är ett diagnostiskt jätteproblem och att, som de verkar, föräldrarna har vänt sig för second opinions från flera håll?

Detta skulle kunna vara sant om diagnosen förändrats över tiden eller om föräldrarna var oense om diagnos och själva tog flickorna till olika läkare.
Citera
2018-02-17, 23:05
Medlem
Citat:
Detta skulle kunna vara sant om diagnosen förändrats över tiden eller om föräldrarna var oense om diagnos och själva tog flickorna till olika läkare.
Jag tänker lite så, jag också. Det kan vara så att uppgifterna bara är skenbart motstridiga.
Jag vill inte ifrågasätta någon av er.
Citera
2018-02-17, 23:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
De har absolut inte ifrågasatt att A hade någon form av kronisk trötthet....från början trodde de det härörde från borrelia.För övrigt så hade L och O god kontakt då de också drev bolag tsm.Men däremot så är de helt ovetande om din påstådda diagnos ME.

Återigen tack för din info!
Hoppas vi slipper höra minsta knyst om att döttrarnas skulle ha diagnostiseras med "ME" i denna tråd mer.
Den diskussionen fick alldeles för stort utrymme är väldigt trist att vi seglade snett om det bara var en trådsanning från ett troll.
Citera
2018-02-17, 23:06
Bannlyst
Citat:

Ok, vi förutsätter att din information är sann.
När pratade du med dem senast?
Har ni pratat om ME?
Vet du hur HBs anhöriga såg på det?
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-17 kl. 23:35.
Citera
2018-02-17, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Återigen tack för din info!
Hoppas vi slipper höra minsta knyst om att döttrarnas skulle ha diagnostiseras med "ME" i denna tråd mer.
Den diskussionen fick alldeles för stort utrymme är väldigt trist att vi seglade snett om det bara var en trådsanning från ett troll.

Nej. Du kommer inte slippa höra om det eftersom det inte handlar om trollande.

Men om du själv inte tycker att uppgiften är intressant eller sann föreslår jag att du inte skriver om den i varje inlägg. Det gäller även ditt nedsättande epitet "ME-lobbyn".
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-17 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in