Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Nej det där är ju alldeles riktigt. Hade jag haft den här familjen i min närvaro hade jag inte förutsett det här utfallet. Då ingår ändå i mitt arbete att göra fortlöpande suicidbedömningar.
Jag hoppas verkligen att de närstående till den här familjen, vilka fortfarande finn i livet, kan gå vidare efter den här tragiska händelsen.
NurseRatched, det var bra att du kom hit med din erfarenhet. Det har påpekats av mig och många andra att detta är ett fall som är unikt. Ingen kan ens komma på tanken att två högutbildade personer, med juridisk kompetens, väl förankrade i samhället skulle se mord som lösning på sina problem. Just med facit på, hur om och kring sig de ha varit, med att ta olika resurser i anspråk när de drev sin kamp mot omvärlden.
Jag hoppas också på att de närstående kan gå vidare.
För samhället är det viktigt att ta reda på de mekanismer som lät en person som OH ta skamgrepp på olika institutioner, särskilt skolan. Det är skattemedel som gått till en familj på bekostnad av andra barn i en tid där resurser dräneras från vår gemensamma kassa till de element i samhället, som är duktigast på att ta för sig.