Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 15:26
  #145
Avstängd
F.Hansens avatar
Neka såklart, säg/skriv så lite som möjligt. Lägg ner att verka skum utifrån, det är säkert nån granne som golat istället för att våga ta samtal med dig.

Sedan skaffar du ett odlingstält med bra kolfilter och använder det som rökrum
Citera
2018-02-16, 15:37
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Neka såklart, säg/skriv så lite som möjligt. Lägg ner att verka skum utifrån, det är säkert nån granne som golat istället för att våga ta samtal med dig.

Sedan skaffar du ett odlingstält med bra kolfilter och använder det som rökrum

Det har redan framkommit av TS att brevet va fejk. Enligt folksam
Citera
2018-02-16, 15:39
  #147
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Så en av dina grannar vet.
du måste så klart bränna ner hela huset.

rök ut råttan.
Citera
2018-02-16, 15:51
  #148
Medlem
Varför göra detta till större deal än vad det är? Hade de velat kasta ut TS så hade de skickat dit snuten direkt. Det där är en halvt formell varning och inget annat.

Till TS: Ring och låt helt förvånad över vad de snackar om. Säg att du också känt någon sliskig lukt ibland men att du inte vet vart ifrån den kommer. Vill du inte ringa så skriv ungefär samma svar i ett brev i retur.

Komplicera inte det här för mycket.

Det är för övrigt helt legit att de kastar ut TS om lägenheten används i brottsliga sammanhang. Röker/förvarar man weed i en lägenhet kan man bli vräkt. Det är ingen tvekan om den saken.
Citera
2018-02-16, 16:21
  #149
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldCoast
Varför göra detta till större deal än vad det är? Hade de velat kasta ut TS så hade de skickat dit snuten direkt. Det där är en halvt formell varning och inget annat.

Till TS: Ring och låt helt förvånad över vad de snackar om. Säg att du också känt någon sliskig lukt ibland men att du inte vet vart ifrån den kommer. Vill du inte ringa så skriv ungefär samma svar i ett brev i retur.

Komplicera inte det här för mycket.

Det är för övrigt helt legit att de kastar ut TS om lägenheten används i brottsliga sammanhang. Röker/förvarar man weed i en lägenhet kan man bli vräkt. Det är ingen tvekan om den saken.

det har visat sig att det är ett falskt brev.

skrivet av en av ts grannar.
Citera
2018-02-16, 17:04
  #150
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Har en säkerhetsdörr, den stänger också tätt.
Vi är inte efterblivna. Kanske är du och spolar på toan i tid och otid och kanske inte fattar du generar grannarna, efterblivet beteende.


Så hur Fan vet de att du röker gräs därinne, Einstein? Jag har aldrig fått ett enda klagomål under hela min tid som hyresgäst (25 år) för att jag vill inte utsättas för sån skit själv.
Citera
2018-02-16, 18:06
  #151
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Fastigheten tillhör fastighetsägaren. Som hyresgäst förväntas det av dig att du inte i någon mening förstör fastigheten. Att röka - cannabis eller tobak - är något som din hyresvärd med goda skäl anser vara förstörande och då är det dags för dig att förstå det och inte röka där.

Om din hyresvärd sedan misstänker att när du flyttar, eller blir vräkt, inte kommer att betala saneringskostnaderna för din fd inrökta knarkarkvart och istället helt sonika förbjuder dig att röka där kan man förstås spekulera i. Men som hyresgäst har du inte mycket att säga till om, eftersom det bryter snabbt mot äganderätten.
Citera
2018-02-16, 19:49
  #152
Medlem
Erkänn att du var övertygad om att det inte luktade ut i trapphuset Eller är du balkongrökare? För många sidor.

Röker inte längre men min syrra tyckte lukten stannade i vardagsrummet tex, jag kände det svagt redan nere i porten. Man blir väldigt van vid lukten om man är den som bolmar.

Men det finns ju bra sidor av lukten med, hade en påse halvfuktigt gräs i vanlig ziplock i fickan och fick kommentaren "vad gott du luktar" av en tjejs farsa när jag hoppa in i bilen. Men eftersom jag var en stoner då så frös jag till och sa "ööh tack" och hade panik hela resan.
Citera
2018-02-16, 20:02
  #153
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welathanthrige
Ja det är min hyresvärd. ''Det har kommit till vår kännedom att det förekommer haschrökning i din lägenhet blablabla Detta är en kriminell handling vilket därmed kräver att vi gör en polisanmälan etc Vi vill påtala att handlingar enligt ovan ger skäl för vräkning och kan alltså rendera i omedelbar uppsägning av ditt hyreskontrakt''

Neka och säg att du dessutom vill veta vem som har anmält det, för att göra en motanmälan.
Citera
2018-02-16, 21:01
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welathanthrige
Tjena, fick ett brev från Folksam idag om att det förekommer cannabisrökning i min lägenhet vilket såklart stämmer, dom vill ha en skriftlig redogörelse angående hur jag tänker agera på klagomålet. Några tips på vad jag kan skriva som svar? All hjälp uppskattas enormt
Erkänn inget! Då är det ord emot ord. Därefter, no more smoking at all.
Citera
2018-02-16, 21:41
  #155
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
mord går under svensk lag.

rökning i lägenhet är det inget förbud på enligt lag så vill inte hyresvärden det får han komplettera det på kontraketen.

gud vad du är korkad...
Du är en ärthjärna. När blev cannabisrökning legaliserat i Sverige?
Citera
2018-02-16, 22:13
  #156
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Du är en ärthjärna. När blev cannabisrökning legaliserat i Sverige?

Det är inte legaliserat i Sverige men man kan INTE förlora sin bostad om man röker Cannabis i den.
Såvida det inte är en allergilägenhet, men då står det i hyreskontraktet att man inte får röka i lägenheten, och där görs ingen skillnad på tobak och cannabis. Om man håller på med krimminel affärsverksamhet så kan man bli vräkt men att bara röka Cannabis är inte fog för vräkning. Om du inte förstår så läs hyresrättslagar osv... Jag får göra vad fan jag vill i min lägenhet sålänge jag inte har en kriminell affärsverksamhet. Om du inte fattar så gå till bibblan eller sök på hur det är i verkligheten. Det är omöjligt att bli vräkt pga rökning så länge det inte står i kontraktet. True story. Har dessutom litteratur där det förklaras mer. Kanske är nått du borde läsa.

mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback