2018-02-15, 16:28
Medlem
Om inte United/Arsenal eller Liverpool hade haft stora framgångar under 70-80-90 talet så hade vi aldrig haft så mycket fans till dessa klubbar i Sverige idag. Så inte konstigt att city/chelsea också fått nya fans senare åren. Säkert 90% av alla fans börjar följa ett lag för dom gillar en spelare/laget spelar bra eller har coola matchställ(antar att dom flesta börjar följa ett lag som barn) så dessa United/Liverpool/Arsenal fans som kallar City/Chelsea fans medgångssupportrar(när dom antagligen själva började följa sitt lag vid medgång) kan ju sluta kasta sten i glashus.
Citera
2018-02-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Om inte United/Arsenal eller Liverpool hade haft stora framgångar under 70-80-90 talet så hade vi aldrig haft så mycket fans till dessa klubbar i Sverige idag. Så inte konstigt att city/chelsea också fått nya fans senare åren. Säkert 90% av alla fans börjar följa ett lag för dom gillar en spelare/laget spelar bra eller har coola matchställ(antar att dom flesta börjar följa ett lag som barn) så dessa United/Liverpool/Arsenal fans som kallar City/Chelsea fans medgångssupportrar(när dom antagligen själva började följa sitt lag vid medgång) kan ju sluta kasta sten i glashus.

Hur gamla är dessa? Jag tror det råder konsensus om att de flesta blir supportrar till en klubb i tidig ålder. Därvidlag har jag inte några problem med fans till City som har hejat på de under en längre period, men de som rider in här och konstaterar glatt att de blev City fans kring 2011-2013, hur gamla är ni egentligen? Hur resonerade ni? Småbarn som växer upp nu kan jag förstå, men ni andra? Vad formade ni ert supporterskap ifrån? Tycker ni om det islamska ägarskapet? Sedan blir det inte bättre när alla som kallar sig City fans här på forumet beter sig på sandlåde nivå, aldrig en saklig debatt utan bara en massa pikar och ad hominem argument, det är så löjligt IMO.

Enligt mig står City för allt det onda i fotbollen, tillsammans med PSG, ekonomisk doping på en nivå som saknar motstycke.
Citera
2018-02-15, 20:46
Medlem
Angående frågan om att få rik ägare till klubben så kan jag såsom varandes Wolvesfan konstatera att det är helt underbart jämfört med alla andra alternativ.
Känner några gamla City supporters som liksom jag följt med sedan sjuttiotalet,och ingen av dem vill tillbaka till tiden då klubben inte vann något.

Alla älskar att vinna.Wolves nuförtiden har flera portugisiska spelare i startelvan.Jag längtar inte tillbaka till tiden i division fyra när vi spelade elva engelsmän.Jag vill att Wolves skall vinna och till slut är det det enda jag bryr mig om.

Alla fans är likadana härvidlag.
Citera
2018-02-15, 21:09
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Hur gamla är dessa? Jag tror det råder konsensus om att de flesta blir supportrar till en klubb i tidig ålder. Därvidlag har jag inte några problem med fans till City som har hejat på de under en längre period, men de som rider in här och konstaterar glatt att de blev City fans kring 2011-2013, hur gamla är ni egentligen? Hur resonerade ni? Småbarn som växer upp nu kan jag förstå, men ni andra? Vad formade ni ert supporterskap ifrån? Tycker ni om det islamska ägarskapet? Sedan blir det inte bättre när alla som kallar sig City fans här på forumet beter sig på sandlåde nivå, aldrig en saklig debatt utan bara en massa pikar och ad hominem argument, det är så löjligt IMO.

Enligt mig står City för allt det onda i fotbollen, tillsammans med PSG, ekonomisk doping på en nivå som saknar motstycke.
Är det illegalt att få heja på ett lag när man vill?

Hur kan man ens ta så illa upp om vilket lag andra hejar på oavsett hur rik ägare man har?
Citera
2018-02-15, 21:15
Medlem
Citat:

Att kalla det för ekonomisk doping är ju verkligen något som är sandlådenivå.
Dom klubbarna är ju skyltfönster, och värdet utav det vägrar ju folk ta med i beräkningarna och skriker istället ekonomisk doping; det är t.o.m. så illa att UEFA vägrar ta med det när man räknar +/- utan någon vettig motivering.
Värdet av att vara ett framgångsrikt skyltfönster för ett helt land, som dessutom skall ha ett fotbolls-VM torde ju vara enormt.

Att UEFA sedan går ännu längre och säger att man inte godkänner vilka sponsorsummor som helst, återigen utan någon vettig motivering, är t.o.m. sandlådenivå.
Qatar har ju genom den hårdaste marknadsföringen i historien gått från att vara ett land med i princip bara öken med oljetillgångar till att bli ett utav världens rikaste länder.
Detta har man gjort med oljepengar, och det har varit så framgångsrikt att man i inte längre ens är beroende utav oljan, bygger man ett hus där för en miljon kan man sälja det för tio, köpare finns.

Och att man investerar relativt små belopp inom fotbollen för att marknadsföra sig ytterligare är helt försvarbart när man kikar på pengarna som klubbarna får in eftersom att ägaren i praktiken bara är en enorm sponsor som drar nytta utav det här.
Och om, bara om, det inte hade gett avkastning så borde det vara ok ändå för att alla investeringar skall inte ha något krav på sig om att vara framgångsrikt, man har ju rätt att göra dåliga affärer också.
Citera
2018-02-16, 11:22
Medlem
Citat:

Jag vet inte om city fans, men jag håller på Chelsea och var väl runt 12-13 när dom påbörjade sin dominans runt 03-04. Tycker dock dom alltid haft nån/några grymma spelare vad ja kan minnas
Citera
2018-02-16, 17:22
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:

Konstigt när man attackeras varje gång utav ''de fina fansen'' som började heja själva på sitt lag när det gick som bäst för dom. Enda tummen upp de ska ha är att de fortfarande orkar efter att inte vunnit något på ett X antal år haha.
Citera
2018-02-16, 18:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Konstigt när man attackeras varje gång utav ''de fina fansen'' som började heja själva på sitt lag när det gick som bäst för dom. Enda tummen upp de ska ha är att de fortfarande orkar efter att inte vunnit något på ett X antal år haha.

Jag har bara fått se Liverpool vinna en CL och en ligacup. Då mitt supoorterskap kommit via familjen sedan jag var liten så blev det så, den tiden jag växte upp var de inte det minsta dominerande (00-tal och framåt), så du kan skippa din teori att folk hejar på ett lag pga deras framgångar. Men förstår att man dömer andra som sig själv.

Jag ser ingen poäng i att börja heja på ett lag bara sådär på måfå. Däremot förstår jag folk som tycker om klubbar pga deras fina fotboll eller värderingar.

Jag exempelvis hejar på Liverpool och jag gillat Milan då jag såg de mycket när jag var yngre (men är knappast en supporter till dem).
Citera
2018-02-16, 18:44
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag har bara fått se Liverpool vinna en CL och en ligacup. Då mitt supoorterskap kommit via familjen sedan jag var liten så blev det så, den tiden jag växte upp var de inte det minsta dominerande (00-tal och framåt), så du kan skippa din teori att folk hejar på ett lag pga deras framgångar. Men förstår att man dömer andra som sig själv.

Jag ser ingen poäng i att börja heja på ett lag bara sådär på måfå. Däremot förstår jag folk som tycker om klubbar pga deras fina fotboll eller värderingar.

Jag exempelvis hejar på Liverpool och jag gillat Milan då jag såg de mycket när jag var yngre (men är knappast en supporter till dem).

Så du hejar på en klubb för att din familj gjorde det? Lika lol som att börja heja på milan för att alla ens kompisar gör det tex.
Citera
2018-02-16, 20:03
Medlem
I avdelningen alla skrattar åt Baggies har uppenbarligen Jonny Evans,Gareth Barry,Jake Livermoor och Boaz Myhill blivit biltjuvar i Barcelona.Om det var rattfylla framgår inte än..men grabbarna grus befann sig på donken klockan sex på morgonen och snodde sedan en taxi under det så kallade träningslägret i den spanska storstaden.

Gareth Barry?...Vissa pojkar blir aldrig män och Jonny Evans?

Ha en bra weekend wba.
Citera
2018-02-16, 21:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så du hejar på en klubb för att din familj gjorde det? Lika lol som att börja heja på milan för att alla ens kompisar gör det tex.

Förstår att du inte kan relatera. Men de flesta hejar på AIK/ dif osv pga sina föräldrar osv som köpt dem souvenirer sedan barnsben.

Minns själv när man fick tröjor som ung och blev inlärd att Liverpool är laget, kommer inte spela någon roll hur dåliga Liverpool är. För när vi vinner en stor titel igen så kommer man minnas alla ostadiga år och det kommer betyda otroligt mkt mer.

Men du har väll slått på Tv:n runt år 2013 och sett att city lett ligan. Tänker inte disskutera detta ointressanta ämne mer, låt oss bespara de andra här det, för du får helt ärligt göra vad du vill.
Citera
2018-02-16, 21:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
I avdelningen alla skrattar åt Baggies har uppenbarligen Jonny Evans,Gareth Barry,Jake Livermoor och Boaz Myhill blivit biltjuvar i Barcelona.Om det var rattfylla framgår inte än..men grabbarna grus befann sig på donken klockan sex på morgonen och snodde sedan en taxi under det så kallade träningslägret i den spanska storstaden.

Gareth Barry?...Vissa pojkar blir aldrig män och Jonny Evans?

Ha en bra weekend wba.

Bästa jag läst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in