Citat:
Ursprungligen postat av
YungSosa
Hur gamla är dessa? Jag tror det råder konsensus om att de flesta blir supportrar till en klubb i tidig ålder. Därvidlag har jag inte några problem med fans till City som har hejat på de under en längre period, men de som rider in här och konstaterar glatt att de blev City fans kring 2011-2013, hur gamla är ni egentligen? Hur resonerade ni? Småbarn som växer upp nu kan jag förstå, men ni andra? Vad formade ni ert supporterskap ifrån? Tycker ni om det islamska ägarskapet? Sedan blir det inte bättre när alla som kallar sig City fans här på forumet beter sig på sandlåde nivå, aldrig en saklig debatt utan bara en massa pikar och ad hominem argument, det är så löjligt IMO.
Enligt mig står City för allt det onda i fotbollen, tillsammans med PSG, ekonomisk doping på en nivå som saknar motstycke.
Att kalla det för ekonomisk doping är ju verkligen något som är sandlådenivå.
Dom klubbarna är ju skyltfönster, och värdet utav det vägrar ju folk ta med i beräkningarna och skriker istället ekonomisk doping; det är t.o.m. så illa att UEFA vägrar ta med det när man räknar +/- utan någon vettig motivering.
Värdet av att vara ett framgångsrikt skyltfönster för ett helt land, som dessutom skall ha ett fotbolls-VM torde ju vara enormt.
Att UEFA sedan går ännu längre och säger att man inte godkänner vilka sponsorsummor som helst, återigen utan någon vettig motivering, är t.o.m. sandlådenivå.
Qatar har ju genom den hårdaste marknadsföringen i historien gått från att vara ett land med i princip bara öken med oljetillgångar till att bli ett utav världens rikaste länder.
Detta har man gjort med oljepengar, och det har varit så framgångsrikt att man i inte längre ens är beroende utav oljan, bygger man ett hus där för en miljon kan man sälja det för tio, köpare finns.
Och att man investerar relativt små belopp inom fotbollen för att marknadsföra sig ytterligare är helt försvarbart när man kikar på pengarna som klubbarna får in eftersom att ägaren i praktiken bara är en enorm sponsor som drar nytta utav det här.
Och om, bara om, det inte hade gett avkastning så borde det vara ok ändå för att alla investeringar skall inte ha något krav på sig om att vara framgångsrikt, man har ju rätt att göra dåliga affärer också.