2017-08-04, 00:42
Medlem
Arsenals backlinje underpresterade förra säsongen, ssmt att özil var stundtals dålig.
De bättre lagen plockade lätt bort honom.
Om det ör vengers eller özils fel vet ifan..
Citera
2017-08-04, 19:18
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Hade totalt missat att Leonid Slutskij tydligen har tagit över som tränare i Hull, då får vi hoppas att det går bra för den gode ryssen.
Citera
2017-08-04, 21:52
Avstängd
Halloween2s avatar
Hur har era lag sett ut under försäsongen. Någon ny spelare som visat fötterna ?
Citera
2017-08-05, 00:19
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur har era lag sett ut under försäsongen. Någon ny spelare som visat fötterna ?

West Ham har sett tämligen dåliga ut på försäsongen. Men det är som vanligt. åtminstone räknat de senaste åren vilka är de jag följt laget innan säsong också. Det brukar inte säga speciellt mycket om hur det sedan går i ligan ändå.

Markant är att nästan alla nyförvärv som gjordes innan förra säsongen redan är borta från klubben. Simone Zaza, Alvaro Arbeloa, Jonathan Calleri, Håvard Nordtveit och Göhkan Töre. Snacka om misslyckade värvningar! På det skiten kring Payet samt en ny arena som inte verkar kännas som hemma riktigt. Ändå slapp vi kriga i den absoluta botten.

Joe Hart har gjort några bra insatser, Chicharito har sett ok ut. Men överlag ett ganska trött West Ham. Men troligen bättre spelare in i år. Frågan är bara om Bilic är rätt man att styra detta mot högre höjder. Det såg enormt bra ut 15/16 och bitvis ganska risigt ut 16/17. . .
Citera
2017-08-05, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
De som utmanar chelsea är Man C och kanske kanske Liverpool.
Tottenham överpresterade pl16/17.

Spela på X när ManU spelar. Garanterat överodds...

Överpresterade Tottenham 15/16 också eller? Skulle nog påstå att Spurs har ligans bästa kollektiva försvarsspel(kryddat med en vass offensiv och en riktigt bra målis), hade det inte varit för kollapsen mot Newcastle hade laget släppt in minst mål 15/16, det blev ingen kollaps 16/17 och det fanns egentligen inte ett lag som var i närheten av att släppa in mindre mål(gjorde även flest framåt), United var närmast.

Skulle gärna se lite att laget hade en lite bredare trupp, men räknar med att det blir en ganska rolig säsong även i år.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-05 kl. 02:18.
Citera
2017-08-05, 16:47
Medlem
bagarn29s avatar
Här kommer jag och stör. Är ni intresserade av att tippa PL så kan ni för fjärde året mäta er kunskaper här: (FB) Premier League tips 17/18

Jag hoppas att spurs fortsätter på det de startade förra året.
Citera
2017-08-05, 19:14
Medlem
Härlig start på säsongen för WOLVERHAMPTON som inför 30K åskådare på Molineux besegrar seriefavoriten Middlesbrough med 1-0.
Målskytt blev inlånade brassen Bonatini.
Citera
2017-08-06, 13:25
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Liverpool ser ut ungefär som vanligt. Bra offensivt men defensivt behöver det förbättras. Av de nya spelarna är det främst Salah och Solanke som visat framfötterna. Hur mycket det nu betyder. Aspas imponerande på en hel del sin första försäsong...

Truppen kändes för tunn förra säsongen och då hade man inget europaspel som slet på spelarna. Salah är den enda spetsvärvning man gjort så det vill till att ungdomarna samt Robertson och Moreno bidrar över förväntan för att det här ska bli en trevlig säsong för Liverpool. En mittback som åtminstone pressar Lovren att prestera bra behövs, men helst någon som tar hans plats.
Citera
2017-08-06, 14:20
Medlem
När det kommer till Arsenal känns det som det har stagnerat under sommaren. Man behåller Alexis kontraktet ut verkar det som, och det är väl mest för att undvika att fansen sätter eld på stadion innan säsongen ens börjat som de hade gjort om man sålt till City. Men hela kontraktshanteringen är ju ett stort skämt och i värsta fall lämnar både Alexis och Özil gratis nästa år.

Tålamodet är på upphällningen och Wenger behöver verkligen visa att han förtjänar sitt kontrakt. Arsenal kan inte ha ytterligare en dålig säsong och definitivt inte ett dåligt transferfönster. Lacazette i all ära men om han inte presterar omedelbart i den tuffa inledningen så kan snöbollen av missnöje snabbt sättas i rullning om Arsenal hamnar efter konkurrenterna direkt från start. Problemet för Arsenal är att folk är så jävla trötta på på samma skit år efter år efter år att det inte kan fortsätta längre. Man måste komma ihåg att det redan förra säsongen var hatsånger på läktaren, protestmarscher utanför Emirates o.s.v. Det kommer flamma upp igen så fort folk börjar känna av minsta deja-vu. Om Arsenal ligger 5:a - 6:a ett par månader in på säsongen och sommarsatsningen varit för svag så kommer folk kräva Wengers huvud på ett fat.

Jag förstår mig ärligt talat inte på Wenger eftersom det är uppenbart för alla att det enda som köper lite tid i det här läget är att öppna plånboken rejält och skaffa ett lag som fansen tror på. Endast då kommer folk kunna acceptera om man har en medioker säsong eftersom det åtminstone finns hopp och tro inför framtiden. Men om man känner Wenger rätt så slutar det i besvikelse som vanligt och då kommer högafflarna att komma fram före jul.
Senast redigerad av Mr.Arsenal 2017-08-06 kl. 14:23.
Citera
2017-08-06, 16:10
Medlem
Illusioners avatar
Bor i London under hösten och har tänkt hinna med en del fotboll. Vilka Londonlag skulle ni rekommendera mig att gå och se? Var är det bäst stämning/trevlig arena? Några derbymatcher i de lägre ligorna som brukar vara heta?

PL intresserar mig inte jättemycket.

Citera
2017-08-06, 16:18
Medlem
Arons avatar
om du har möjlighet se nån match på the den med millwall
Citera
2017-08-06, 16:46
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
om du har möjlighet se nån match på the den med millwall
Tänkte att jag skulle försöka gå dit nästa helg.

Var på The Valley och såg Charlton igår då jag bor alldeles i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in