Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Om du vill ha en uppfattning om DFR Koreas ekonomiska utveckling (vilka dina frågor, om än inkluderande mystifierande påståenden, antyder) under de senaste åren rekommenderar jag experter i Väst - om du nu inte vill ta del av vad DFRK själv säger - och i detta sammanhang är bedömningen entydig. Hur dessa metodologiskt bedömer den ekonomiska utvecklingen kan du läsa dig till. Jag är inte din lärare. Använd Google.
Trist ton!
När det passar Dig mästrar Du.
När det passar Dig försöker Du vara ”lärare”
När det inte passar Dig ska man googla
När syftet passar Dig hänvisar Du till västkällor
När syftet inte passar Dig avfärdar Du västkällor som imperialistisk propaganda.
När det inte passar Dig ska man vara källkritisk
När bevis inte passar Dig hänvisar Du till den enda sanningen KCNA, då behövs ingen källkritik.
När det inte passar editerar Du i citat
När det inte passar Dig bemöter Du det med pamfletter, för att inte nämna FlumJuche
När man visar att Norkorea ligger på ungefär sista plats när det gäller BNP i världen avfärdar Du det med att det går inte att räkna på det sättet. Det går alltså enl Dig, inte att bedöma NK-ekonomin.
Fattar Du? Nordkorea nästan sämst i världen! och allt detta p.g.a oviljan hos NK-diktaturen att ge befolkningen ett drägligt liv.
Det precis så som Du och Dina gamla KFML(r)-kamrater alltid beter sig, vrider och vänder på sanningen.
Tycker Du att det är konstigt att ni gamla revolutionskommunister i dagens samhälle betraktas som marginella kufar?
Tycker Du att det är konstigt att revolutionskommunisterna knappt existerar i dagens Sverige?
Om några få år finns det ingen som kan föra er talan längre, då får man googla om man vill veta vilka dumheter ni framförde.
Det är inte bara Nordkorea som är bissart och sjukt, och hade jag skrivit det här inlägget på en anslagstavla i Nordkorea hade jag varit död innan kvällen.
Hade det varit SecundusSilents Sverige hade jag också varit död innan kvällen.