2018-02-08, 16:42
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Frågeställaren var inte trovärdig. Aftonbladetmedarbetaren gjorde en riktig bedömning och jag klandrar inte Aftonbladet i den delen.

Trovärdig eller inte, jag ställde en rak fråga som det bara finns ett svar på! Om jag mailar smhi och frågar om det är minusgrader i gbg just nu, så finns det liksom inte så många svar att slira på! Ja eller nej. Punkt!
Citera
2018-02-08, 16:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Trovärdig eller inte, jag ställde en rak fråga som det bara finns ett svar på! Om jag mailar smhi och frågar om det är minusgrader i gbg just nu, så finns det liksom inte så många svar att slira på! Ja eller nej. Punkt!
Nej, din fråga var inte ens "rak". Den var falsk, ...trogen läsare och saknade Oisins klartänkta krönikor.....blabla.....kräks....

Aftonbladet känner igen när någon är falskare än Aftonbladet självt. Falska orm, var glad att Cantwell svarade istället.
Citera
2018-02-08, 17:17
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Nej, din fråga var inte ens "rak". Den var falsk, ...trogen läsare och saknade Oisins klartänkta krönikor.....blabla.....kräks....

Aftonbladet känner igen när någon är falskare än Aftonbladet självt. Falska orm, var glad att Cantwell svarade istället.

Visst var frågan falsk och agendadrivande, där spelar jag på AB,s planhalva och kan svårligen komma upp till deras nivå!
Min fråga var enligt nedan:

”Hej.

Jag har genom åren köpt AB när jag sett att Oisin skrivit en juridisk krönika, men nu var det länge sedan han skrev något. Har han slutat hos er?

Med vänlig hälsning,
Xxx”

Kan inte se annat än att det är en rak fråga! Ungefär som du mailar vattenverket och frågar hur länge vattnet skall vara borta?

Det finns inte utrymme för att slira på svaren! Förfan.....dom utger sig för att vara trovärdiga och kan inte ens svara ärligt på en rak fråga!
Citera
2018-02-08, 17:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Visst var frågan falsk och agendadrivande, där spelar jag på AB,s planhalva och kan svårligen komma upp till deras nivå!
Min fråga var enligt nedan:

”Hej.

Jag har genom åren köpt AB när jag sett att Oisin skrivit en juridisk krönika, men nu var det länge sedan han skrev något. Har han slutat hos er?

Med vänlig hälsning,
Xxx”
Vart tog "trogen" och "klartänkt" vägen? Slirar du om allting?

Citat:
Kan inte se annat än att det är en rak fråga! Ungefär som du mailar vattenverket och frågar hur länge vattnet skall vara borta?

Det finns inte utrymme för att slira på svaren! Förfan.....dom utger sig för att vara trovärdiga och kan inte ens svara ärligt på en rak fråga!
Du ljuger för dem både om dig själv och om dina intentioner. Varför ska de tillfredsställa dig? Du skulle inte göra det.
Citera
2018-02-08, 17:38
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Varför ska de tillfredsställa dig?

För att jag (lite falskt förvisso) är en trogen läsare, en av deras kunder, som förväntar mig samma innehåll som det var den gången jag började köpa AB! När tongivande krönikörer försvinner eller tar timeout så får man kanske förmedla det på något vis? Ljug ihop nånting, vardagsmat för AB. Jobbar man med pennan som arbetsredskap skall man väl för sjutton kunna förmedla basic?

Troligtvis är det som det framgår i tråden tidigare, en alkoholavvänjning, lite känsligt mao! Men kom på en annan ”sanning” då? Det är publicister som driver tidningen, dom jobbar med ordet och så helt plötsligt är dom tvärtysta! Sopor....
Citera
2018-02-08, 17:46
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ljug ihop nånting, vardagsmat för AB.
Skulle ett ihopljuget svar tillfredsställa dig som trogen läsare? Skulle det tillfredsställa dig som falsktrogen läsare, som troll? Vad vore poängen? Blev du så kränkt av att du inte kunde trolla Aftonbladet.

Citat:
Troligtvis är det som det framgår i tråden tidigare, en alkoholavvänjning, lite känsligt mao!
Tramspelle, du kan börja med att förhålla dig till svaret i nuvarande #87, där -->
(FB) Vad vet vi om Aftonbladets Oisin Cantwell och hans desperata combover?
Citera
2018-02-15, 09:54
Medlem
Enydrions avatar
Hmm, har lagt märke till att Viktor Banke verkar kommentera rättsfall i Aftonbladet numera, har han tagit över efter Oisin? Brukade inte läsa Oisin, så har svårt att bedöma om jag är på rätt spår eller ej...

kanske ur askan i elden för oss läsare då...
Citera
2018-02-15, 10:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Hmm, har lagt märke till att Viktor Banke verkar kommentera rättsfall i Aftonbladet numera, har han tagit över efter Oisin? Brukade inte läsa Oisin, så har svårt att bedöma om jag är på rätt spår eller ej...

kanske ur askan i elden för oss läsare då...
Viktor Banke har presenterats som nu rättskommentator, men inget har sagts om Cantwell.
Banke har ju figurerat i #metoo så han kanske bara blir kortvarig på sin post.
Citera
2018-02-15, 15:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Viktor Banke har presenterats som nu rättskommentator, men inget har sagts om Cantwell.
Banke har ju figurerat i #metoo så han kanske bara blir kortvarig på sin post.

Ok, då var det så, har inte läst Cantwell på ett par år, men en del har ju skrivit att han var kunnig, Banke skulle det inte falla mig in att någonsin läsa...
Citera
2018-02-17, 08:39
Medlem
Studsbolls avatar
Vad hände med Ojsan Cuntwell? Han försvann samtidigt med våldtäktsfreddan. Sitter de i samma MeToo-båt?
Citera
2018-02-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad hände med Ojsan Cuntwell? Han försvann samtidigt med våldtäktsfreddan. Sitter de i samma MeToo-båt?
Japp Oisin rök i och med #metoo.
Citera
2018-02-17, 11:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Japp Oisin rök i och med #metoo.

Jaha. Vad gör han idag? Sitter han och Våldtäktsfreddan hemma hos Sofia Dubbelnollan och smider planer på en återkomst? Eller sitter han i karantän innan han kan börja hos bruschan Helin på SVT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in