2018-02-07, 13:06
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Heberlein berättade för en gemensam vän till mig och henne ett par saker som kan vara intressanta:

1. Oisin tycker att Virtanen är idiot som varken kan tänka eller skriva. Oisin gjorde sig alltid lustig bakom Virtanens rygg att han behövde en vecka för att skriva en krönika på 3000 nedslag.

2. Oisin är politiskt neutral. Han är vänster när han är nykter, men blir borgerlig när han dricker. Tyvärr skrev han alltid nykter.

3. På grund av spriten har han stora problem med sin potens. Han måste alltid ha grejer uppstoppade i röven för att kunna genomföra samlag - och trots detta funkar det inte alltid.

Detta är vad jag hörde för länge sen. Jag kan minnas fel.

Japp, det där med politisk neutral och borgerlig vid fylla stämmer rätt bra. Umgicks i samma kretsar som han under slutet av 90-talet. Är riktigt glad att verkligheten kom ikapp honom; har mått illa varenda gång jag sett honom och hans krönikor. Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag blivit förolämpad av den mannen, som i nästa andetag vräker ur sig ”men förlåååt lilla gumman!”

Usch.
Citera
2018-02-07, 15:26
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Jag misstänker att det beror på att det blivit ett personalärende pga alkoholproblem eller liknande. Då är det inte läge att avskeda någon utan som arbetsgivare har men en skyldighet att erbjuda rehabilitering till den anställde.
Som arbetsgivare är inte heller läge att gå ut med sådan information publikt, och som publicists kan man göra sig skyldig till förtal om man publicerar den informationen. Så enda Aftonbladet kan göra i liknande situationer är att inte säga något alls.

Det var ju lämplig tidpunkt att bli uppmärksam på Oisins ev alkoholproblem när virtanengate stormade som mest och Oisin höll på att dras med!

Nästan så jag känner för att skicka ett mail till aftonslaskan och utge mig för att sakna Oisins krönikor och fråga var han tagit vägen?
Citera
2018-02-07, 18:11
Medlem
Sqrbankens avatar
Sett Cantwell obeskrivligt dyngrak inne på söder för kanske tre år sedan. Det behöver inte betyda att han är alkoholist då de flesta kan lyckas med denna bedrift. Tugget runt mig från folk han morsade på och tycktes känna skrattade dock gott åt detta med "Osin spottar minsann aldrig i glaset" osv. Skulle inte överraska mig om han brottas med alkoholism. Lär knappast blivit bättre isf. efter höstens drev.
Citera
2018-02-07, 21:25
Medlem
Charles26s avatar
Såg honom idag på David Bagares gata och han såg förvånansvärt fräsch ut. Så ryktet om att han slutat/försöker sluta kröka kan absolut stämma. Brukade se honom rätt ofta på söder förr om åren och då såg han betydligt mer härjad ut.
Citera
2018-02-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Såg honom idag på David Bagares gata och han såg förvånansvärt fräsch ut. Så ryktet om att han slutat/försöker sluta kröka kan absolut stämma. Brukade se honom rätt ofta på söder förr om åren och då såg han betydligt mer härjad ut.
Det kan kanske bli en nystart för OC. Hsn kommer nog bättre ur detta än Virtanen.
Citera
2018-02-08, 15:18
Medlem
Foruejsonlys avatar
Mailade AB och spydde ihop en historia om att jag var en trogen läsare och saknade Oisins klartänkta krönikor.....blabla.....kräks....

”Hejsan Xxx
tack för ditt mejl.

Jag har tyvärr ingen information om det, men om du testar att mejla till förnamn.efternamn@aftonbladet.se vad händer då?.

Vänliga hälsningar,
Emil”

Trovärdig organisation som inte kan svara på en rak fråga om var en (högt profilerad) medarbetare tagit vägen? NOT!

Hur som haver, vidarebefodrade min fråga till förnamn.efternamn@aftonbladet.se. Får se om det kommer nåt ur hästen mun?

OM...det kommer svar, så förväntar jag mig en lika ihopspydd historia som min fråga var, så Svaret är eg. Ointressant!
Citera
2018-02-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Mailade AB och spydde ihop en historia om att jag var en trogen läsare och saknade Oisins klartänkta krönikor.....blabla.....kräks....

”Hejsan Xxx
tack för ditt mejl.

Jag har tyvärr ingen information om det, men om du testar att mejla till förnamn.efternamn@aftonbladet.se vad händer då?.

Vänliga hälsningar,
Emil”

Trovärdig organisation som inte kan svara på en rak fråga om var en (högt profilerad) medarbetare tagit vägen? NOT!

Hur som haver, vidarebefodrade min fråga till förnamn.efternamn@aftonbladet.se. Får se om det kommer nåt ur hästen mun?

OM...det kommer svar, så förväntar jag mig en lika ihopspydd historia som min fråga var, så Svaret är eg. Ointressant!
Om du mailar anonymt får du inget svar. Men annars brukar dom svara.
Citera
2018-02-08, 15:32
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Om du mailar anonymt får du inget svar. Men annars brukar dom svara.

Skall man skriva ut namn och adress för att få svar? Iof inte svårt att hitta på namn!
Citera
2018-02-08, 15:44
Medlem
Citat:
Skall man skriva ut namn och adress för att få svar? Iof inte svårt att hitta på namn!
Använder du en mail som är kopplat till ditt namn får du svar annars betraktas det bara som trolleri.
Citera
2018-02-08, 15:59
Medlem
Foruejsonlys avatar
Fick svar enligt nedan:

”Jag har inte slutat.
Med vänlig hälsning,
/o”

Så nu vet vi det! Ungefär som en brandman som jobbar men inte åker ut och släcker bränder eller en bagare som jobbar, men bakar inget bröd!

Så kan det gå till på Aftonbladet, bara på aftonbladet barn!
Citera
2018-02-08, 16:37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Mailade AB och spydde ihop en historia om att jag var (...)

Frågeställaren var inte trovärdig. Aftonbladetmedarbetaren gjorde en riktig bedömning och jag klandrar inte Aftonbladet i den delen.
Citera
2018-02-08, 16:39
Medlem
HVIT.s avatar
Han genomgår som sagt missbruksbehandling i öppenvård. Det ska ändå krävas total drogfrihet (inkl alkohol) under behandlingen. Under tiden har han sannolikt timeout från Aftonslasket men kan alltså ha anställningen kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in