Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-13, 20:00
Medlem
Mitronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kvinnan utan solglasögon är Malene men kvinnan med solglasögon är det verkligen Malene? Hon ser mer blond ut och hon bär en annan väska än kvinnan utan solglasögon på bilderna...

Fick ta en skärmdump från scenen - jo, det är samma kvinna och samma kläder. Jag kan inte se att hon har en annan väska på bilden utan solglasögon heller... Men jag kan se fel 😊
Citera
2018-02-13, 20:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxieashes
Vem tror ni är läckan medan de danska poliserna?
Tror själv att den inte är Jonas utan IT-kvinnan som påpekade mot honom (till Lilian)
Jag känner mig mycket misstänksam mot den där IT-kvinnan. Hon har verkligen stenkoll på allt och alla. Vem brukade hon besöka i fängelet? Har hon berättat det än?
Citera
2018-02-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alooie
Är det bara jag som tyckte det var en konstig scen där morgans bror, nicoles man som hon varit otrogen mot sa i bilen "Sonny är min son och du är min fru, alla kan göra misstag". Det var liksom en helt random scen, måste väl ha någon betydelse, varför skulle dom annars ha med den? Tycker också det är väldigt konstigt att man skulle förlåta något sånt så enkelt.
Om det är så att det är bilmeckens bror som antas var fader till barnet och har bruna ögon borde de göra en test på faderskapet, de brunögda generna finns i familjen och bilmecken kan mycket väl vara fadern trots att han är blåögd.
Det finns ju internet, bara att söka och man får omedelbart reda på att det är möjligt med bruna ögon trots att bägge föräldrarna är blåögda. De kan väl inte bara förlita sig på en okunnig fjolla som Saga som förvisso tror sig veta bäst.
Citera
2018-02-14, 15:04
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Jag skulle bli lite irriterad om det visar sig att Brian av en ren slump har försökt bli vän med Henrik. Lite för många sammanträffanden i den här serien.
Ja, det är svårt att ta handlingen på allvar med så vansinnigt osannolika sammanträffanden precis hela tiden Ska tittaren uppleva det här med att alla råkar springa på varandra av en slump som rafflande, eller vad är meningen? Tex att småtjejerna dras in i handlingen – inte av EN slump, utan av tre-fyra-fem slumpar på raken:

Tillfälligheterna är så snåriga att inte ens manuset hänger med. Tex när polisen frågar Malene Sonning:

Citera
2018-02-14, 16:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Om det är så att det är bilmeckens bror som antas var fader till barnet och har bruna ögon borde de göra en test på faderskapet, de brunögda generna finns i familjen och bilmecken kan mycket väl vara fadern trots att han är blåögd.
Det finns ju internet, bara att söka och man får omedelbart reda på att det är möjligt med bruna ögon trots att bägge föräldrarna är blåögda. De kan väl inte bara förlita sig på en okunnig fjolla som Saga som förvisso tror sig veta bäst.

Det var väl Morgans fru som sa det först när de satt i sängen efter de hade besökt hans bror.
Citera
2018-02-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Ja, det är svårt att ta handlingen på allvar med så vansinnigt osannolika sammanträffanden precis hela tiden Ska tittaren uppleva det här med att alla råkar springa på varandra av en slump som rafflande, eller vad är meningen? Tex att småtjejerna dras in i handlingen – inte av EN slump, utan av tre-fyra-fem slumpar på raken:

Tillfälligheterna är så snåriga att inte ens manuset hänger med. Tex när polisen frågar Malene Sonning:

Citera
2018-02-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Jag tycker detta är mycket bra funderingar! Passar bra i tråden och spoilertaggar behövs inte.
Citera
2018-02-14, 20:59
Medlem
Var det öppen eller stängd kista på Hans begravning? Om den var stängd så är det återigen troligt att åklagarsnubben är delaktig i morden, eftersom halshuggning innan begravningen skulle kräva en insider.
Citera
2018-02-14, 21:35
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Var det öppen eller stängd kista på Hans begravning? Om den var stängd så är det återigen troligt att åklagarsnubben är delaktig i morden, eftersom halshuggning innan begravningen skulle kräva en insider.

Fast Hans har varit död två år i serien, skulle det varit planerat sen dess?

Det var ju passande för gärningsmannen att Hans inte kremerades... det är ju trots allt det vanligaste i dag.
Citera
2018-02-14, 21:48
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Tror du inte att det var ett sätt att göra ett avslut i serien för deras del?

Eller i alla fall att markera att han är beredd att förlåta henne. Frågan är hur smart det är. Undrar om hon talade sanning om att hon bara varit otrogen en gång. Hon känns ju mer än lovligt WT-horig, vilket också Lennart påpekade.
Citera
2018-02-14, 22:14
Medlem
Citera
2018-02-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardskarlen
Jag hoppas för övrigt att Bron är med i slutscenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in