2018-02-14, 18:09
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Sök på hennes namn så hittar du den.

Tack. Ser fram mot spännande läsning.

Det verkar som att hennes FB är borttagen nu.
Senast redigerad av jah_man2 2018-02-14 kl. 18:12. Anledning: Tillägg
2018-02-14, 18:10
Medlem
Framgick det i domen hur länge hon får skyddstillsyn? Eller fastställs det senare? Vet inte riktigt hur det där funkar - hoppas på hjälp från nån kunnig i ämnet.
2018-02-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jo, men jag syftade mer på orsaken till att du (och även många av oss andra) inte förstår vad människan ”tänker”.. Orsaken till att vi inte förstår agerandet torde vara hennes utvecklingsstörning.

EDIT;
Om hon nu är utvecklingsstörd vill säga. Tror det blev en trådsanning eftersom hon kunde dömas till böter mm.

För det första så är hon utvecklingsstörd, hon spelar i ett innebandylag för utvecklingsstörda, har God Man osv, så hennes säregna skrivsätt beror inte på dyslexi, utan på att hon helt enkelt uppfattar stavning, interpunktion osv som oerhört svårt att lära sig och struntar därför i regler som omgärdar sådant.

För det andra så sitter det inga Nobelpriskandidater på våra anstalter. De flesta har låg begåvning och/eller neuropsykiatriska "funktionsvariationer", ofta kopplade till impulskontrollstörningar.

Domen är inte särskilt utförligt skriven, men jag har svårt att tro att rätten uppfattar T som "normal".
2018-02-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2

https://www.facebook.com/terese.lixxxren.16

Hon får rejält med skit från omvärlden. Kan inte vara kul i byhåla just nu.
2018-02-14, 18:38
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowlow
https://www.facebook.com/terese.lixxxren.16

Hon får rejält med skit från omvärlden. Kan inte vara kul i byhåla just nu.

Tror inte hon får den responsen hon önskat på det senaste inlägget
2018-02-14, 18:42
Medlem
Citat:
Framgick det i domen hur länge hon får skyddstillsyn? Eller fastställs det senare? Vet inte riktigt hur det där funkar - hoppas på hjälp från nån kunnig i ämnet.
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/skyddstillsyn/

"Skyddstillsyn är ett straff som äger rum ute i samhället. Straffet innebär en prövotid på tre år och övervakning av frivården under åtminstone det första året.
...
Den som dömts till skyddstillsyn bor hemma och har regelbunden kontakt med frivården genom en frivårdshandläggare.
...
Frivårdshandläggaren fungerar som stöd för den som dömts till skyddstillsyn, genom att ha regelbundna samtal med klienten om de områden som påverkar han eller hennes risk för återfall i brott. "

Hon kommer alltså att få leva med någon slags "överrock" i minst ett år och under tiden kommer samhället att försöka "vårda" henne kring de bitar som gör att hon riskerar återfall i brottslighet.
2018-02-14, 18:50
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2

Nä, det är den inte alls.
https://www.facebook.com/terese.l*ndgren.16
*=i

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Flera i tråden har sagt att T är lindrigt utvecklingsstörd och någon i tråden har dessutom sagt att T gick särskola. Dessutom har hon själv sagt det i en blogg.

Har läst på och praxis tillåter straff för lindrigt utvecklingsstörda. Fängelse rekommenderas tydligen inte..
2018-02-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/skyddstillsyn/

"Skyddstillsyn är ett straff som äger rum ute i samhället. Straffet innebär en prövotid på tre år och övervakning av frivården under åtminstone det första året.
...
Den som dömts till skyddstillsyn bor hemma och har regelbunden kontakt med frivården genom en frivårdshandläggare.
...
Frivårdshandläggaren fungerar som stöd för den som dömts till skyddstillsyn, genom att ha regelbundna samtal med klienten om de områden som påverkar han eller hennes risk för återfall i brott. "

Hon kommer alltså att få leva med någon slags "överrock" i minst ett år och under tiden kommer samhället att försöka "vårda" henne kring de bitar som gör att hon riskerar återfall i brottslighet.

Tusen tack för detta! Då har man lärt sig nåt nytt idag. 😉

Tror ni verkligen att Terese kommer lyckas hålla sig ifrån brottslighet under tre hela år??
2018-02-14, 18:54
Medlem
Citat:
Tusen tack för detta! Då har man lärt sig nåt nytt idag. 😉

Tror ni verkligen att Terese kommer lyckas hålla sig ifrån brottslighet under tre hela år??

Nej, det tror jag inte att hon kommer. Lika lite som att jag tror att hon kommer att sköta kontakten med frivården. Men Terese lär märka vad som händer isf
2018-02-14, 18:55
Medlem
Redisas avatar
100 sidor
2018-02-14, 18:57
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nä, det är den inte alls.
https://www.facebook.com/terese.l*ndgren.16
*=i

Tack. Jag fick rätt länk på PM nyss.
Hade iof väntat mig fler kommentarer på hennes vägg än de 14 jag hittade.

Hela den här historien tycker jag är djupt tragisk,speciellt för den där Joel.
Jag är jävligt förundrad hur det kommer sig att en endaste människa på allvar tror att hon är oskyldig.
2018-02-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss
Nej, det tror jag inte att hon kommer. Lika lite som att jag tror att hon kommer att sköta kontakten med frivården. Men Terese lär märka vad som händer isf

Det tror inte jag heller. Men vad händer om hon missköter kontakten med Frivården? Blir straffet omvandlat till fängelse då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in