Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Jag haller med. VI behover
inte rovar capitalism som blev fallet i ost Europa under 90 talet.
off topic, en av mina favoritgrupper var Disposable Heroes of Hiphoprisy och deras lat the long summer of the hot winter, som handlade om Kuwait kriget 92 eller 93. Hela laten handlar om varfor USA krigade for Kuwait. Men en rad forbryllar mig.....
Our new
bedpartners the Syrians, not to mention the Palestine situation.
Plattan slapptes just efter LA riots, dar manga svarta forstorde Koreanska butiker. DHoH var en svart koreansk grupp och deras forsta skiva gavs ut av Jello Biafra skivbolag

Lojaliteterna skiftar........... Fiende idag, vän imorgon. Money makes the world go around!
Och en av mina favoritlåtar var Johnny Cashs "Ring of Fire", som blev en internationell hit.
Ett av USA:s största läkemedelsföretag ville,
(när dom hörde den) köpa den, då dom skulle lansera ett nytt läkemedel mot hemmorojder, ja, hemmorojder, Johnny nekade, tyckte inte det var en "Skitlåt".
Den var också tilltänkt som låt till en film om MÖ och oljefälten, blev inget när Israels vänskap med Iran tog slut.
(Skulle filmas i båda länderna) Gick ju bra ändå, låten står på egna ben.
Kanske vore en låt att ta upp i en historisk film om Kim, om säg 15 20 år, och låta texten symbolisera
de fria Nordkoreanernas röst om hur galet allt var, då,
"Love, is a burning thing,
and it makes a fiery ring,
bound, by wild desire,
I fell in to to a Kim of fire"..............
"And he burns, burns, burns, the Kim of fire"
En annan av favoriterna var (dock mindre känd i Sverige) Tysk Österrikiska gruppen DÖF och deras ARAFAT, och "Country Joe and the Fish", men det kan vi ta i en annan tråd.