Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Hej! Tack för bra text!
Undrar bara hur det är en ekonomisk mardröm? Jag förstår att om jag hade tagit detta år till att jobba så hade jag självklart tjänat mer, men inte Såå himla mycket mer. Det är ju trots allt ganska bra ersättning i lumpen nu. 129kr per dag, samt 30-50k när man slutar.
129kr per dag har man ju på få ställen ifall jag skulle skippa lumpen och jobba istället?
Ja 3 gånger bättre än jag hade.
Men har man ex lägenhet, bil, så kostar det, internet hemma, tv abonnemang etc som man sitter fast i många små räkningar
Om du jämför med ex en väktare lön där du kommer upp i omkring 30 000 sek i månaden med lite ob tillägg. Dock har vi alla som gjort den lumpen alltså (jag hade plikt) men min kompis inte o han hade alltid råd o festa o hittade på saker som jag missade. Jag låg ofta i beredskap o ofta i tält.
Men då gick inte så mycket pengar undantaget var markan (godis) o sånt man smugglade med ut i skogen.
Dock tycker jag du ska göra den.
Men försök välj något som du kan ha nytta av senare i livet.
Då jag jobbar med säkerhet och varit livvakt skulle jag idag ha sökt militärpolisen o sedan deras personskydd.
Fast om jag kunde backa 25 år, skulle jag köpt mig en grävmaskin o valt en annan bana.