2018-02-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Konto på linkedin och Facebook.
Sina egna endast? Hur långt innan hände det?
Citera
2018-02-13, 22:06
Medlem
Vad talar egentligen för att detta skedde i samförstånd?

Att polisen har sagt det. (Tyngsta och mest trovärdiga källa).
Att det fanns ett avskedsbrev som är undertecknad av båda. (Samma källa som ovan).

Vad talar emot det?

Oddsen 1 – nästan inga kända fall där ett mord på egna barn har skedd i samförstånd
Oddsen 2 – mycket få fall där kvinnor dödar barn/planerar döda barn som är i tonåren
Oddsen 3 - mycket få fall där kvinnor dödar barn/planerar döda barn i tonåren i denna samhällsklassen
Sättet hur dödsfallen ska ha skedd (tycker jag), olika sätt att dö, eventuell olika datum (källa pm, trovärdighet får ni bedöma själva)
Att OH har raderat sina konton, men inte HB (tycker jag)(källa: tråden här, men flera som har kollad)
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-02-13 kl. 22:09.
Citera
2018-02-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Sina egna endast? Hur långt innan hände det?

Vet inte, tror inte det går att veta när kontona raderades, men det syntes att det funnits konton i hans namn, dagen efter morden. Det var hans konton som var raderade. Hans frus konto på Facebook finns kvar. Vet inte om nån kollade om döttrarna hade haft konton som raderats också.
Citera
2018-02-13, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka

Att det fanns ett avskedsbrev som är undertecknad av båda. (Samma källa som ovan).

Vad talar emot det?

Oddsen 1 – nästan inga kända fall där ett mord på egna barn har skedd i samförstånd
Oddsen 2 – mycket få fall där kvinnor dödar barn/planerar döda barn som är i tonåren
Oddsen 3 - mycket få fall där kvinnor dödar barn/planerar döda barn i tonåren i denna samhällsklassen
Sättet hur dödsfallen ska ha skedd (tycker jag), olika sätt att dö, eventuell olika datum (källa pm, trovärdighet får ni bedöma själva)
Att OH har raderat sina konton, men inte HB (tycker jag)(källa: tråden här, men flera som har kollad)

Oddsen 4 - motiven för morden är svaga eftersom sjukdomen inte är dödlig och prognosen oviss. Vissa tillfrisknar.
Oddsen 5 - inga tecken på pågående eller tidigare allvarlig psykisk sjukdom hos någon av föräldrarna.
Oddsen 6 - inga uppgifter om tidigare självmordsförsök eller tidigare våldsbrott hos någon av föräldrarna.
Oddsen 7 - ingen känd utlösande faktor som föregick morden.

Den intresserade kan ta del av följande forskningsrapport om filicid och riskfaktorer.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-13 kl. 23:15.
Citera
2018-02-13, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Slingra dig inte. Du har ALDRIG svarat på om intyget kommer från den offentligfinansierade vården.

Jo, det har jag. Både i mitt förra inlägg till dig och tidigare i tråden på en direkt fråga (från dig). Fokusera bättre och koncentrera dig lite så slipper du fråga om.
Citera
2018-02-13, 22:45
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jo, det har jag. Både i mitt förra inlägg till dig och tidigare i tråden på en direkt fråga (från dig). Fokusera bättre och koncentrera dig lite så slipper du fråga om.
Det är väl ingen här som vet varifrån dessa intyg kom eller vad som stod i dem heller för den delen??
Citera
2018-02-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka

Vad talar emot det?

Barnen kanske tog livet av föräldrarna, eller av sig själva. Om flickorna tog livet av sig fanns ingen livskvalitet kvar för föräldrarna.
Citera
2018-02-13, 23:07
Medlem
Anabellas avatar
Det förvånar mig att de flesta sväljer okritiskt och fortsätter tugga på det som polisens presstjänst och media har serverat för flera veckor sedan.
Pressmeddelandet lämnar utrymme för tolkningar, definitivt. Det publiceras medan polisen "inväntar fortfarande svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker”. Under förundersökningens gång kunde den ursprungliga bilden ändras totalt.
Citera
2018-02-13, 23:11
Medlem
Anabellas avatar
Jag tror på det som Frank.Einstein påstår: att intyg från den offentliga vården fanns, men jag tror inte på det som står i dem, jag tror inte på diagnosen ME i flickornas fall. Jag har sett så mycket idiotintyg i mitt liv, alla utfärdade från den offentliga vården. Så många diagnoser som var helt åt skogen.
Min pappa efter flera undersökningar diagnosticerades med cancer i bukspottkörteln i en av huvudstadens kliniker och fick någon månad kvar att leva. Tur att jag inte sagt ngt till honom för det visade sig vara gallsten som ploppade ut av sig själv några veckor senare. Jag kunde komma med fler exempel.
Det förvånar mig att Flashbacks rävar har sådan tilltro till all info som kommer ur institutionernas hand men reagerar så hatiskt eller i bästa fall inte ens noterar de friska röster som fortfarande finns i det här enorma bruset.
Citera
2018-02-13, 23:31
Medlem
Anabellas avatar
I mitt första inlägg i den här tråden #8254 skrev jag bl a "Något drastiskt har hänt just då, den dagen. Och det värsta som kunde hända är om deras barn inte ville leva."
Picasso2 reagerade med en suck, att det är typ korkat.

Jonatanmw i inlägget #13826: "Avd 9:s beskrivning är i stort sett korrekt, viss ganska viktig info undanhållen.”

Några veckor senare skriver jag: "…. Agnes sa att hon inte ville leva. Har hon försökt ta livet av sig kring den 3-e advent? Hon kanske har lyckats till slut?

Jonatanmw svarar: Du är inte helt fel ute…. #15857

Om det är denna omständighet som fattades i sammanfattningen gjort av bl a Avd.9 och scheele (stor respekt för dem), om det är flickornas dödsdrift som ligger bakom, då väger denna omständighet ganska tungt och rör om korten rejält..
Jag är mindre intresserad i vad andra tror och tycker om det jag har skrivit men jag är mycket tacksam om någon som vet kan på något sätt kommentera detta.
Citera
2018-02-13, 23:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Kan inte förlika mig med OH:s beslut att abrupt avsluta Moas pianolektioner..
Hon kunde väl fått fortsätta tills hon inte orkade, om hon nu var sjuk. I mitt huvud slutar man inte med saker som fungerar. Var det likadant med övriga aktiviteter? Eller var tex Agnes bevisligen för svag för att fortsätta sina?

Min känsla är att om de inte presterade top notch var det over and goodbye. Som om tjejerna var reklampelare för sin otroligt briljanta far. Ingen skugga över honom.
Allt bara avslutas för hängivande åt sjukdomar och elände. Så destruktivt.

Otroligt nog fortsätter OH slipa på sin karriär och kontrollen över familjen.
Tyvärr tror jag att han projicerade sina tillkortakommanden på sin familj. Dessa skulle förstå hans känsliga situation med att inte synas, finnas, höras, samtidigt som han kunde ha dem som ursäkt på universitetet då han inte räckte ända fram, eller öht. En helvetes karusell, som bara snurrade fortare och fortare..

Jag tror inte att han hade fått professuren. Det kände han på sig och det blev nådastöten för dem alla.
Citera
2018-02-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Alla era resonemang utgår ifrån att det är pappadockan i dockhuset som är ond och har planerat och genomfört morden. Redan i den första grundläggande inledningen så har ni dragit en slutsats som ni saknar belägg för. Ni vet inte ens om det handlar om en, två, tre eller fyra självmord eller mord men ni har låst er för den enda möjlighet som passar för att kunna peka ut en skyldig. Sen vrider och vänder ni allt tills det styrker er slutsats. Ord som empati, förstå och barmhärtighet stör er så ni måste angripa varje förklaringsmodell som kan innefatta något av dessa ord.

Så vitt jag förstår så kan det finns en möjlighet att det är en familjetragedi, jag är rädd för att den utlöstes av depression och en föreställning om att det mest barmhärtiga vore om dom alla fick somna in. Det är inte omöjligt, om man har lite empati som dom säkert hade som familj, att livet blev så svart och svårt att stackarna inte såg någon livskvalitet. Om det var så hoppas jag på ett liv efter detta och önskar att dom förenas vid porten och får kliva in tillsammans till ett bättre liv. Jag tror att det handlade om föräldrakärlek, syskonkärlek och en djup medkänsla med varandra. Jag utgår tills vidare ifrån att dom älskade varandra innerligt och till döds.

Men tills fakta finns på bordet så är det bara en dröm. Fakta is King och trumfar allt. Men ingen ska dömas ohörd och utan fakta.

Ni som fördömer kan fortsätta med era KrösaMaja-sanningar men ni får räkna med mothugg trots offerkoftor och trots att ni försöker göra er till offer i den här tragedin.

En eller två mördare, två eller tre mordoffer - resten är spekulationer.

Att kalla det för "familjetragedi" är att ignorera och förringa två barn som garanterat skulle vilja ha levt idag, om inte annat liggandes i en sjuksäng och titta på paradise hotel eller scooby doo...

Varför BUP inte var inblandade och ingen orosanälan till soc, det är en fråga som behöver belysas.
(Ursäktar mig själv om de facto - soc och bup var inblandade, ett tag sen jag läste denna tråd..)

Ta dina dockor och...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in