Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Alla era resonemang utgår ifrån att det är pappadockan i dockhuset som är ond och har planerat och genomfört morden. Redan i den första grundläggande inledningen så har ni dragit en slutsats som ni saknar belägg för. Ni vet inte ens om det handlar om en, två, tre eller fyra självmord eller mord men ni har låst er för den enda möjlighet som passar för att kunna peka ut en skyldig. Sen vrider och vänder ni allt tills det styrker er slutsats. Ord som empati, förstå och barmhärtighet stör er så ni måste angripa varje förklaringsmodell som kan innefatta något av dessa ord.
Så vitt jag förstår så kan det finns en möjlighet att det är en familjetragedi, jag är rädd för att den utlöstes av depression och en föreställning om att det mest barmhärtiga vore om dom alla fick somna in. Det är inte omöjligt, om man har lite empati som dom säkert hade som familj, att livet blev så svart och svårt att stackarna inte såg någon livskvalitet. Om det var så hoppas jag på ett liv efter detta och önskar att dom förenas vid porten och får kliva in tillsammans till ett bättre liv. Jag tror att det handlade om föräldrakärlek, syskonkärlek och en djup medkänsla med varandra. Jag utgår tills vidare ifrån att dom älskade varandra innerligt och till döds.
Men tills fakta finns på bordet så är det bara en dröm. Fakta is King och trumfar allt. Men ingen ska dömas ohörd och utan fakta.
Ni som fördömer kan fortsätta med era KrösaMaja-sanningar men ni får räkna med mothugg trots offerkoftor och trots att ni försöker göra er till offer i den här tragedin.
En eller två mördare, två eller tre mordoffer - resten är spekulationer.
Att kalla det för "familjetragedi" är att ignorera och förringa två barn som garanterat skulle vilja ha levt idag, om inte annat liggandes i en sjuksäng och titta på paradise hotel eller scooby doo...
Varför BUP inte var inblandade och ingen orosanälan till soc, det är en fråga som behöver belysas.
(Ursäktar mig själv om de facto - soc och bup var inblandade, ett tag sen jag läste denna tråd..)
Ta dina dockor och...