2018-02-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Eftersom jag veta att barnen hade läkarintyg på ME/CFS så känner jag mig säker på den i alla fall. Huruvida denna diagnos var korrekt vet jag dock inte. Sen kan de ju haft andra tillstånd också som jag inte känner till.

Hur de dödades tror jag vi endast kommer få information om genom bättre och sämre gissningar.

Vänligen svara på detta, när du sprider den infon: Är intygen från den svenska offentligfinansierade vården? Eller kommer intygen från Gottfries alternativväg? Föräldrarna tog en alternativ väg, inspirerade av charlataner, rufflare och dåraktigt folk.
Citera
2018-02-13, 17:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
NEJ. Det var ett påhitt från en person i tråden, ett skämt. En raljering. Det är vidrigt hur du kan stötta trådsanningar, som är ihopkomna som en raljering över andra inlägg. Lägg av nu!

Nej, det är flera som sagt samma sak.
Citera
2018-02-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag vet att du minns det så. Men då talade vi om förpubertala flickor som sminkar sig på små flickors vis (alldeles för mycket) och under denna sorglustiga period faktiskt ser ut som små subbor och därmed lätt kan bli "pedofilgodis".
De flesta kvinnor förstod nog vad jag menade.

Åter till topic: en fara med att anhöriga börjar inte bara berätta utan även med att eventuellt bedöma och döma i ett så här öppet forum är att de tar en risk att hamna i ett familje- eller släktgräl som kan få oanade och till och med skadliga följder. Det som skrivs här fastnar och det blir sannolikt omöjligt att ta tillbaka förflugna ord.
Så tänkte jag.
Dessutom, som du så klokt varnade: vi har ju inga garantier för att människor är de de utger sig för att vara - tänk om någon utomstående nästlar sig in för att provocera fram ett familjegräl!?

Min ståndpunkt är att ingen av de arma människor som nu lämnats i sorg skulle bli dömda av mig eller någon annan person. Det handlar om svenska familjer, och inte klaner från Mena, så glöm släktfejder. Snack om släktfejder är så banalt i ett sammanhang som detta, när det finns folk som förlorat allt som gav livet mening.

Om jag skulle sätta mig in i hur de mår så tror jag de är nedbrutna för all framtid, av sorg och saknad. De lever med meningslös självrannsakan om att de borde ha gjort något. En sak som är omöjlig, då OH och hans fru var vuxna människor, fria att flytta och bestämma själva hur de ville ha det.

Det är bara med facit i hand man vet vilken avgrund de befann sig i.
Citera
2018-02-13, 17:42
Bannlyst
Citat:
Vänligen svara på detta, när du sprider den infon: Är intygen från den svenska offentligfinansierade vården? Eller kommer intygen från Gottfries alternativväg? Föräldrarna tog en alternativ väg, inspirerade av charlataner, rufflare och dåraktigt folk.

Jag har redan svarat ja på din första fråga för ett bra tag sen.
Citera
2018-02-13, 17:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Förväntar mig inte att du skulle tro det.
Men faktum kvarstår att flera skribenter har skrivit den uppgiften i tråden. Vissa har nämnt video och andra har skrivit 17 min lång video

Jag tror att den "upphittade" videon låg på en av barnens telefoner. På videon gjorde flickorna tillsammans, en sista ansträngning för att meddela omvärlden. Det var ett rop på hjälp. Tyvärr kom nåt emellan - en skogstokig dåre fick frispel....
Citera
2018-02-13, 17:47
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat ja på din första fråga för ett bra tag sen.

Slingra dig inte. Du har ALDRIG svarat på om intyget kommer från den offentligfinansierade vården. Vad är så svårt för dig? Ja eller nej?

Kan det vara så att Gottfries framöver kommer att inspirera fler till självmord och familicide?

Jag är 100 procent övertygad nu om att skolan godkänt tveksamma intyg från alternativvården. Är detta straffbart månne eller helt i sin ordning? Vad finns det för regler kring intyg för hemundervisning?
Citera
2018-02-13, 17:51
Medlem
Citat:
Slingra dig inte. Du har ALDRIG svarat på om intyget kommer från den offentligfinansierade vården. Vad är så svårt för dig? Ja eller nej?

Kan det vara så att Gottfries framöver kommer att inspirera fler till självmord och familicide?

Jag är 100 procent övertygad nu om att skolan godkänt tveksamma intyg från alternativvården. Är detta straffbart månne eller helt i sin ordning? Vad finns det för regler kring intyg för hemundervisning?

Det står i första inlägget där Frank bekräftar att intygen existerar.
Citera
2018-02-13, 17:54
Medlem
Minns ni vågen av "apatiska barn" som plötsligt försvann?

Detta fall skulle kunna röra sig om apatiska barn, men där föräldrarna dukade under av situationen. Vad i så fall sjukdomsvinsten i detta fall skulle vara, får vi säkert aldrig veta, för detta fall är troligen Cased Closed. Att ingen anhörig yppat ett ord om det hela i media tolkar jag som att rent vansinne som man inte vill blotta offentligt legat bakom det hela. Hade det rört sig om ME, så hade de säkert sagt NÅGOT om det, men det kanske kommer även om jag tvivlar.
Senast redigerad av Florman 2018-02-13 kl. 17:56.
Citera
2018-02-13, 17:55
Medlem
Citat:
Båda flickorna hade läkarintyg på diagnos ME/CFS utfärdade av svensk offentlig sjukvård.

Citat:

Nöjd?
Citera
2018-02-13, 17:55
Medlem
Citat:
Exakt. Det finns INGEN video på 17 minuter, det har ingen bekräftat i tråden. Det var ett skämt som gick snett och blev en trådsanning.
Nån anhörig berättade att man skickat en video på 17 minuter till anhöriga. Ingen fysisk video alltså. Sånt kan man tidsinställa. Det är inte en sorts trådsanning - det är vad man berättat. Sen om det är sant eller ej är ju upp till var och en att avgöra. Vill man inte tro, fine. Vill man, fine det med. Men du, DU KAN INTE AVGÖRA OM DET ÄR SANT ELLER EJ, för du har inte informationen.
Citera
2018-02-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån anhörig berättade att man skickat en video på 17 minuter till anhöriga. Ingen fysisk video alltså. Sånt kan man tidsinställa. Det är inte en sorts trådsanning - det är vad man berättat. Sen om det är sant eller ej är ju upp till var och en att avgöra. Vill man inte tro, fine. Vill man, fine det med. Men du, DU KAN INTE AVGÖRA OM DET ÄR SANT ELLER EJ, för du har inte informationen.

Vad är det för märklig källhantering? Om nån skickar dig PM om att det finns gröna rymdvarelser i kungens kalsonger, basunerar du då ut att ingen kan avgöra om det är sant, för bara DU har fått den informationen?
Citera
2018-02-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Minns ni vågen av "apatiska barn" som plötsligt försvann?

Detta fall skulle kunna röra sig om apatiska barn, men där föräldrarna dukade under av situationen. Vad i så fall sjukdomsvinsten i detta fall skulle vara, får vi säkert aldrig veta, för detta fall är troligen Cased Closed. Att ingen anhörig yppat ett ord om det hela i media tolkar jag som att rent vansinne som man inte vill blotta offentligt legat bakom det hela. Hade det rört sig om ME, så hade de säkert sagt NÅGOT om det, men det kanske kommer även om jag tvivlar.

Precis. "Apatiska barn" var verkligen barnmisshandel på hög nivå. Detta är exakt samma sak. Gör rent hus med ME-skiten, är det minsta man kan begära efter en sådan här skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in