2018-02-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Agnes läkare ordnade så Hanna fick träffa en kurator på slutet, pga att hon mådde så dåligt - (Jag ser det som skrattretande, för hon behövde nån med mycket mer kompetens)
Han skrev även ut sömnmedel och antidepressiva, då hom mådde MYCKET dåligt och inte kunde sova.
Uppenbarligen valde hon INTE att söka bättre hjälp, utan trillade över på att ge upp istället.
Hon orkade helt enkelt inte mer.... Inte nu när även Agnes blivit sämre.
Som sagt, hon gav upp.
Även OH fick sömnmedel utskrivna.
Citera
2018-02-21, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Även OH fick sömnmedel utskrivna.

Yes.
Citera
2018-02-21, 19:35
Medlem
Citat:
Om du får gissa.....
Vad TROR du att det kunde ha varit ?
Jag vet faktiskt inte. Och min fantasi räcker inte riktigt till. Det är lite som en bok - du läser och gissar. Du tror du har koll på intrigen - men när du får fakta och upplösningen närmar sig så är det definitivt inte vad du trodde. Det var så mycket enklare - eller så mycket svårare.
Citera
2018-02-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Vilken märklig och väldigt negativ syn på psykiatrin du har, Picasso.
Svensk psykiatri och BUP hjälper väldigt många idag, tyvärr är de underbemannade och kan inte riktigt möta upp den galopperande psykiska ohälsan vi har i samhället idag. Men de hjälper ändå väldigt många och har man problem bör man söka hjälp.

Jag håller med..förstår ingenting!! Att gå o få hjälp av psyk, borde ta mig 17 de flesta människor göra, det kan man se här på FB

Vill man inte att andra ska se, så säger man bara att journalen ska vara låst.?! Att ta barn till Bup behövs inte gå via socialen.
BUP har hjälp min son otroligt mycket o vuxen psyk har hjälp mig. Bjärredfamiljen borde inte ha skaffat barn alls, tycker jag. Kan man inte ta den hjälp som finns för sina barns skull, så är man inte en bra förälder. Jag kommer ALDRIG att förstå dessa två, som MÖRDADE sina döttrar!!
Hela tiden pratas det om att de hade det tufft m.m. ...vaddåå hur många familjer har det inte jobbigt , har i släkten handikappat barn (nu vuxen) klarar sig utmärkt med jobb, bostad etc. trots rullstol.
De hade pengar så de kunde ha sökt efter hjälp 100 ggr om! Jag tog banklån o det tog mig 15 år med trötthet, värk o mycket mycket mer. Vi är skapta olika o bara blodprov hjälper inte alltid. På mig syntes det inte i blodet utan enbart genom biopsi. Hade de fortsatt att söka så hade de kanske fått ett svar till slut.
Tyvärr så ger jag inte mycket för de hemska föräldrar..men vill ju leva för barnen, så de kan må så bra som möjligt.
Känner flera som haft bröstcancer, magcancer, tungcancer...men inte en enda som dödat sina barn!!
VILA I FRID AGNES o MOA <3 <3 <3
Citera
2018-02-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag håller med..förstår ingenting!! Att gå o få hjälp av psyk, borde ta mig 17 de flesta människor göra, det kan man se här på FB

Vill man inte att andra ska se, så säger man bara att journalen ska vara låst.?! Att ta barn till Bup behövs inte gå via socialen.
BUP har hjälp min son otroligt mycket o vuxen psyk har hjälp mig. Bjärredfamiljen borde inte ha skaffat barn alls, tycker jag. Kan man inte ta den hjälp som finns för sina barns skull, så är man inte en bra förälder. Jag kommer ALDRIG att förstå dessa två, som MÖRDADE sina döttrar!!
Hela tiden pratas det om att de hade det tufft m.m. ...vaddåå hur många familjer har det inte jobbigt , har i släkten handikappat barn (nu vuxen) klarar sig utmärkt med jobb, bostad etc. trots rullstol.
De hade pengar så de kunde ha sökt efter hjälp 100 ggr om! Jag tog banklån o det tog mig 15 år med trötthet, värk o mycket mycket mer. Vi är skapta olika o bara blodprov hjälper inte alltid. På mig syntes det inte i blodet utan enbart genom biopsi. Hade de fortsatt att söka så hade de kanske fått ett svar till slut.
Tyvärr så ger jag inte mycket för de hemska föräldrar..men vill ju leva för barnen, så de kan må så bra som möjligt.
Känner flera som haft bröstcancer, magcancer, tungcancer...men inte en enda som dödat sina barn!!
VILA I FRID AGNES o MOA <3 <3 <3

BUP är en sak, barn som växer som får problem. Men för vissa vuxna är det en helt annan sak. Jag skulle inte drömma om att gå till nån psykdoktor. Jag snackar med min familj och mina vänner. Det räcker utmärkt. Jag har kanske en förenklad syn - och taskig syn på psyk. Jag menar inte att de är dåliga, jag menar att jag säkert inte är ensam att känna så. Och jag tror att vissa människor helt enkelt vägrar ta sådan hjälp utifrån. Hanna och Oskar var kanske som jag. Vi sköter oss själva med hjälp av vänner och familj. Ingen annan ska rota i mitt byk. Man tvättar inte sitt smutsiga byk offentligt. Så enkelt och så svårt.
Citera
2018-02-21, 19:42
Medlem
Psykologisk omsorgssvikt. Psykologisk omsorgsvikt innebär att föräldrarna är känslomässigt otillgängliga för barnet och innefattar psykisk försummelse, psykiskt våld, kränkningar, barn som bevittnat/upplevt våld samt hedersrelaterat våld och förtryck.
Psykologisk omsorgssvikt – OROSANMÄLAN TILL SOCIALTJÄNSTEN

https://orosanmalan.se/om-orosanmalan/psykologisk-omsorgssvikt/
Citera
2018-02-21, 19:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
BUP är en sak, barn som växer som får problem. Men för vissa vuxna är det en helt annan sak. Jag skulle inte drömma om att gå till nån psykdoktor. Jag snackar med min familj och mina vänner. Det räcker utmärkt. Jag har kanske en förenklad syn - och taskig syn på psyk. Jag menar inte att de är dåliga, jag menar att jag säkert inte är ensam att känna så. Och jag tror att vissa människor helt enkelt vägrar ta sådan hjälp utifrån. Hanna och Oskar var kanske som jag. Vi sköter oss själva med hjälp av vänner och familj. Ingen annan ska rota i mitt byk. Man tvättar inte sitt smutsiga byk offentligt. Så enkelt och så svårt.

Typiskt narcissistiskt beteende 😄
Citera
2018-02-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Kanske har du aldrig känt det som att du skulle vilja ta ditt liv? Kanske har du aldrig mått så dåligt att allt varit nattsvart?
Citera
2018-02-21, 19:51
Medlem
Citat:
Yes.

Tack för allt
Jag tror och pusslar vidare
Ha en trevlig kväll 🌷
Citera
2018-02-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Kanske har du aldrig känt det som att du skulle vilja ta ditt liv? Kanske har du aldrig mått så dåligt att allt varit nattsvart?
Jo. Tyvärr. Ett tag sen dock. Och tänker inte utveckla här på ett öppet forum även om det är ett anonymt forum....
Citera
2018-02-21, 20:01
Medlem
Jag blir oerhört förvånad över den fördomsfulla syn på psykiatrisk hjälp som framförs här. Förekommer detta år 2018 ? Finns det fortfarande kvarlevor av den föråldrade synen på psykisk ohälsa? Det gamla synsätt som förknippar allt som är "psykiskt betingat" med skam, svaghet, genans osv?

Är detta synsätt mer utbrett bland personer med litet högre social status?
Citera
2018-02-21, 20:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Agnes läkare ordnade så Hanna fick träffa en kurator på slutet, pga att hon mådde så dåligt - (Jag ser det som skrattretande, för hon behövde nån med mycket mer kompetens)
Han skrev även ut sömnmedel och antidepressiva, då hom mådde MYCKET dåligt och inte kunde sova.
Uppenbarligen valde hon INTE att söka bättre hjälp, utan trillade över på att ge upp istället.
Hon orkade helt enkelt inte mer.... Inte nu när även Agnes blivit sämre.
Som sagt, hon gav upp.

Kan faktiskt vara så att hon mådde så dåligt att hon inte ens orkade söka hjälp för sig själv. Detta såg möjligen Agnes läkare och ville hjälpa henne
Senast redigerad av 57Emma 2018-02-21 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in