Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Vilken märklig och väldigt negativ syn på psykiatrin du har, Picasso.
Svensk psykiatri och BUP hjälper väldigt många idag, tyvärr är de underbemannade och kan inte riktigt möta upp den galopperande psykiska ohälsan vi har i samhället idag. Men de hjälper ändå väldigt många och har man problem bör man söka hjälp.
Jag håller med..förstår ingenting!! Att gå o få hjälp av psyk, borde ta mig 17 de flesta människor göra, det kan man se här på FB
Vill man inte att andra ska se, så säger man bara att journalen ska vara låst.?! Att ta barn till Bup behövs inte gå via socialen.
BUP har hjälp min son otroligt mycket o vuxen psyk har hjälp mig. Bjärredfamiljen borde inte ha skaffat barn alls, tycker jag. Kan man inte ta den hjälp som finns för sina barns skull, så är man inte en bra förälder. Jag kommer ALDRIG att förstå dessa två, som MÖRDADE sina döttrar!!
Hela tiden pratas det om att de hade det tufft m.m. ...vaddåå hur många familjer har det inte jobbigt , har i släkten handikappat barn (nu vuxen) klarar sig utmärkt med jobb, bostad etc. trots rullstol.
De hade pengar så de kunde ha sökt efter hjälp 100 ggr om! Jag tog banklån o det tog mig 15 år med trötthet, värk o mycket mycket mer. Vi är skapta olika o bara blodprov hjälper inte alltid. På mig syntes det inte i blodet utan enbart genom biopsi. Hade de fortsatt att söka så hade de kanske fått ett svar till slut.
Tyvärr så ger jag inte mycket för de hemska föräldrar..men vill ju leva för barnen, så de kan må så bra som möjligt.
Känner flera som haft bröstcancer, magcancer, tungcancer...men inte en enda som dödat sina barn!!
VILA I FRID AGNES o MOA <3 <3 <3