2018-02-13, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Han vokabulär, attityd, utseende och beteende påminner om någon högstadiekille i OBS-klass. Så kan det gå om man saknar mål i livet och börjar knarka. Tragiskt.

Enda vettiga personerna är killen som varit längst på torpet och ljusa tjejen som bodde i skogen från början.

Pfft norskjäveln köper hus till lyxmigranter och Helena kör med tillgjord värmländska och skryter med sitt jagande för att passa in i någon stereotyp "bonna"-roll och hålla sig god med Sheldon.

Håller på Robban. Fast med Sheldon och behövt lyssna på hans skrytande i skogen, fick kämpa för sin amulett, har fått skit från Mulle (och indirekt Mullig då också) sedan dag ett, manipulerad av JP, jobbar på men får bara skit och blir saboterad...njae tycker han förtjänar vinst som det ser ut nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Hyrkoon
Man får gratulera tv4 med castingen här.

Stefan är väldigt dominant och realistisk, utåt med vad han tycker och skiter rakt av vad andra tycker. Han kör sitt race.

Robert är undergiven av sig och naiv, döljer vad han egentligen tycker och tänker för att han är rädd vad andra ska tycka. Den typiske Svenssonmannen med villa, vovve och volvo. Men sitter samtidigt på en passiv aggressivitet som ligger gömd i hans medvetna och som kommer fram då han själv eller något han värderar är hotat (djuren, kampen mot Pawel).

I ett klassiskt handgemäng mellan dessa två tror jag att Robert skulle slå ihjäl Stefan utan vidare problem.

Får samma känsla av Robban. Kuvad av frugan kanske(?) och kan inte agera hur som helst då han tänker på familjen och hur det skulle se ut och hur han skulle framstå i det sömniga villaområdet han förmodligen bor i men här har han ändå viss möjlighet att tända till och ta ut svängarna lite. Undergiven vete fan...han verkar bara inte vilja ha onödiga gräl (med pundaren exempelvis). Bättre att hålla käft och jobba (som varit ett genomgående tema bland många av de "äldre" gubbarna genom säsongerna och kanske en av de störst bidragande anledningarna till att jag funnit mig hålla på dem...plus att kärringarna genomgående varit så osympatiska då).
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-02-13 kl. 20:23.
Citera
2018-02-13, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Den här Stefan, är det någon som har sett honom le ännu?
Tycker att han ser sur ut jämt och han verkar vara en riktigt osympatisk, självgod och elak typ.
Vinner han Farmen kommer jag fan äta upp min hatt, fy fan!

Han både ser ut och framstår som sjuk. Saknar nog allt vad empati heter. Hans ögon ser äckliga och kalla ut. Hans blick är helt tom. Hur stod Robban ut med honom i skogen? Någon som vet hur länge dom var där?
Citera
2018-02-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Han både ser ut och framstår som sjuk. Saknar nog allt vad empati heter. Hans ögon ser äckliga och kalla ut. Hans blick är helt tom. Hur stod Robban ut med honom i skogen? Någon som vet hur länge dom var där?

Eller hur. Otäcka och kalla..

Btw, är det nån som vet var kultingarna blivit av? Det var ju ett helt gäng som föddes och nu var det bara två kvar?
Citera
2018-02-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Sheldon kanske inte är jägare utan en yrkesmördare som inte hade några uppdrag i kalendern förra sommaren?
Citera
2018-02-13, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ

Btw, är det nån som vet var kultingarna blivit av? Det var ju ett helt gäng som föddes och nu var det bara två kvar?

Avlägsnats för att inte bli ihjälbitna/klämda kanske? Mest troligt(?) ska ju vara vettig storlek på boxen. Eller så har det gått väldigt snabbt att de dött.

Edit: Scheiße klockan är ju halv nio. Återkommer till tråden när jag faktiskt sett dagens.

Edit 2: storbonden börjar med att stå på huvudet och verkligen göra allt i sin makt för att efterlikna en mopp. Bra där.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-02-13 kl. 21:23.
Citera
2018-02-13, 20:26
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Stefans reaktion över att Robban skrev "trobert". Han pratade med kameran som Robban begått ett allvarligt brott.
Fan spänn av, du tyckte inte det var roligt men det var väl inget att hetsa upp sig över?
Eller blev han sur för att han inte kunde skriva "Snefan" utan att dom andra tyckte att Robban var först med att stava fel?

Haha skrattade åt den sekvensen. Känns som att Robert inte får göra någonting nu när Stefan bestämt sig. Om nu skämtet inte var så jävla roligt, varför drog Stefan det då? Robert hjälpte ju snarare till Stefans skämt. Eller har Stefan aspergers kanske? Han kanske inte menade det alls som ett skämt? Man får ju de vibbarna. Cringeade extremt åt Stefans kommentar om att få vara ensamt namn på väggen också.

Att han dessutom tjafsar emot Robert gällande händelsen när Stefan gick, utan att säga till, och hämtade hjälp var också löjligt. Stefan hade ju uppenbarligen fel, det är bara rent hyfs att säga till att man hämtar någon.
Citera
2018-02-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ

Mullorna kan ha ätit upp dom det var därför Mulle/Skurt pratade om dödsskrik.
Fast vem skulle inte skrika om man hade Mulle så nära och var fasthållen av dom andra Mullorna?
Citera
2018-02-13, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Sheldon kanske inte är jägare utan en yrkesmördare som inte hade några uppdrag i kalendern förra sommaren?

Det enda som står om Stefan i media vad gäller yrke är "vildsvinsjägare". Detta kan han knappast leva på. Är han socialfall tro...?
Citera
2018-02-13, 20:31
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Har Mulle tagit inspiration av Pippi Långstrump? Amelia Eulalia Viktorina..

“Väljer jag med hjärnan så väljer jag J-P som inte har någon amulett än”, NEJ! Du väljer Mulle som har MEST amuletter, han är ett större hot! Det blir Mulle med både hjärtat och hjärnan.
Ja logik verkar inte vara Dees grej, perfekt att ha kvar folk utan amulett. Hon kan inte ha tänkt i huvudtaget där.
Citera
2018-02-13, 20:36
Medlem
Dr.Katis avatar
Stefan gillar jag inte, ut med den falska jäveln.
Robban verkar vara lite väl godtrogen men snäll, jag gillar.
Stella falsk som vatten, blää.
Dee, den där jävla amerikanskan, uuut!
Mulle, pundare i den lägsta divisionen, say no more.
Hon som kom från skogen, Linda?, genomgod och ärlig.
JP, brun, det räcker.
Citera
2018-02-13, 20:36
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Haha skrattade åt den sekvensen. Känns som att Robert inte får göra någonting nu när Stefan bestämt sig. Om nu skämtet inte var så jävla roligt, varför drog Stefan det då? Robert hjälpte ju snarare till Stefans skämt. Eller har Stefan aspergers kanske? Han kanske inte menade det alls som ett skämt? Man får ju de vibbarna. Cringeade extremt åt Stefans kommentar om att få vara ensamt namn på väggen också.

Att han dessutom tjafsar emot Robert gällande händelsen när Stefan gick, utan att säga till, och hämtade hjälp var också löjligt. Stefan hade ju uppenbarligen fel, det är bara rent hyfs att säga till att man hämtar någon.
Ja hans kommentar i köket när han blev konfronterad varför han inte hämtade hjälp var värdelös "tror du bara jag går in och käkar istället för att hämta hjälp".
Med hans attityd skulle det inte förvåna någon alls om han faktiskt gjorde det, han verkar inte vara den hjälpsamma typen. Hade Robban haft samma temperament som mulle hade stefan förmodligen legat begravd i skogen innan dom hann komma till gården.
Citera
2018-02-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZT
Enligt denna bilden, så är X kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem