2018-02-13, 15:58
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Kan du ge ett enda specifikt exempel på när han har påvisat att han besitter förmågan att tala med döda?
Du måste väl förstå att det är svårt att välja ut ett enskilt avsnitt efter alla avsnitt han har varit med i? Jag kan bara säga att jag har blivit imponerad flera gånger.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-13 kl. 16:00.
Citera
2018-02-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Du måste väl förstå att det är svårt att välja ut ett enskilt avsnitt efter alla avsnitt han har varit med i?

Nej det kan jag faktiskt inte förstå. Det är ju bara att du citerar vad det är han sagt som du tycker påvisar att han kan tala med döda. Jag menar, du inser väl att det är aningen genomskinligt att att din ursäkt för att inte kunna presentera bevisen för att Terry Evans kan tala med döda, är att det är så många avsnitt att välja bland..

Citat:
Jag kan bara säga att jag har blivit imponerad flera gånger.

Ja det vet jag. Men du blir gång på gång imponerad av en gammal en gubbe som slänger ur sig barnumuttalanden.
Terry Evans informerar en äldre dam om att hon har haft problem med ett knä och du med flera tycker det är helt fantastiskt att han kunde "veta" detta, trots att det vore mer fantastiskt att möta på en äldre kvinna som INTE haft problem med ett knä. Det är på den nivån det hittills visat sig vara när ni troende blivit imponerade.

Men jag ger dig en chans. Presentera någon som påvisar att han verkligen kan tala med döda. Något som inte bara innefattar barnumuttalanden och annat luddigt.
Citera
2018-02-13, 16:18
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nej det kan jag faktiskt inte förstå. Det är ju bara att du citerar vad det är han sagt som du tycker påvisar att han kan tala med döda. Jag menar, du inser väl att det är aningen genomskinligt att att din ursäkt för att inte kunna presentera bevisen för att Terry Evans kan tala med döda, är att det är så många avsnitt att välja bland..

Ja det vet jag. Men du blir gång på gång imponerad av en gammal en gubbe som slänger ur sig barnumuttalanden.
Terry Evans informerar en äldre dam om att hon har haft problem med ett knä och du med flera tycker det är helt fantastiskt att han kunde "veta" detta, trots att det vore mer fantastiskt att möta på en äldre kvinna som INTE haft problem med ett knä. Det är på den nivån det hittills visat sig vara när ni troende blivit imponerade.

Men jag ger dig en chans. Presentera någon som påvisar att han verkligen kan tala med döda. Något som inte bara innefattar barnumuttalanden och annat luddigt.
Problemet är att man måste se hela avsnitt för att bilda sig en uppfattning, det går inte att plocka ut enstaka saker som han har sagt. Det är en helhetsupplevelse.
Citera
2018-02-13, 16:20
Medlem
Citat:
Problemet är att man måste se hela avsnitt för att bilda sig en uppfattning, det går inte att plocka ut enstaka saker som han har sagt. Det är en helhetsupplevelse.

Nämn ett avsnitt.
Citera
2018-02-13, 16:24
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nämn ett avsnitt.
Alright, det tillhör väl inte dom mest minnesvärda avsnitten men jag blev imponerad när han besökte ett nedlagt salteri i Kristinehamn. Han fick till sig en mängd information, inte bara om stället utan även om vad som hade hänt i närheten.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-13 kl. 16:45.
Citera
2018-02-13, 16:28
Medlem
Citat:
Alright, det tillhör väl inte dom mest minnesvärda avsnitten men jag blev imponerad när han besökte ett nerlagt salteri Kristinehamn. Han fick till sig en mängd information, inte bara om stället utan även om vad som hade hänt i närheten.

Detta avsnitt alltså: https://www.tv.nu/program/det-okanda/sasong/8/avsnitt/9

I morgon ska jag kolla på det, så får vi se om vi kan få till en diskussion efter det.
Citera
2018-02-13, 17:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Naturligtvis går dom inte att mäta annat än i undantagsfall eftersom dom härrör från en annan dimension.
Vilka undantagsfall?
Hur vet man om denna ”dimension” existerar?

Citat:
Andevärlden låter sig inte kontrolleras eller testas och de existerar på sina villkor och det är dom som väljer om dom vill träda fram. Vii ska visa den ödmjukhet och respekt.
Vad praktiskt, andevärlden ”beter” sig på exakt samma sätt som det skulle vara om den inte existerar. Du har lärt mig att man inte behöver visa ödmjukhet eller vördnad för andras icke falsifierbara påståenden.
Citera
2018-02-13, 18:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilka undantagsfall?
Hur vet man om denna ”dimension” existerar?

Vad praktiskt, andevärlden ”beter” sig på exakt samma sätt som det skulle vara om den inte existerar. Du har lärt mig att man inte behöver visa ödmjukhet eller vördnad för andras icke falsifierbara påståenden.
Vi känner väl alla till att det ibland finns starka energier som hemsöker en del platser och som en del kan känna och t.o.m se ibland.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-13 kl. 19:10.
Citera
2018-02-13, 18:41
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Vi känner väl alla till att det ibland finns starka energier som hemsöker en del platser och som en del kan känna och t.o.m se ibland.

Jag är mottaglig och ganska mycket. Har inte riktigt förstått det och kan inte hantera det. Jag har haft besök till och från sedan 2002-2003 men sedan hösten 2017 så har det bara eskalerat.

Dimensioner handlar om nivåer och det är något vi förstår när vi utvecklas. I början behöver vi lita på våra känslor och lära oss hantera detta Är man inte mottaglig så har man svårt att förstå oss som är det.
Senast redigerad av Mittpunkt 2018-02-13 kl. 19:24.
Citera
2018-02-13, 19:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag är mottaglig och ganska mycket. Har inte riktigt förstått det och kan inte hantera det. Jag har haft besök till och från sedan jag var 15-16 år gammal men sedan hösten 2017 så har det bara eskalerat.

Dimensioner handlar om nivåer och det är något vi förstår när vi utvecklas. I början behöver vi lita på våra känslor och lära oss hantera detta Är man inte mottaglig så har man svårt att förstå oss som är det.
Jag blir så nyfiken, kan du inte berätta vem eller vad som besöker dig?
Citera
2018-02-13, 19:43
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Det finns långt mer utvecklade världar än den vi lever i med outsinlig kunskap och en enorm skönhet. Vi är faktiskt inte universums centrum.

Jorden ligger faktiskt exakt i centrum av den del av Universum som vi kan observera ifrån Jorden, vad som ligger bortom det kommer vi förmodligen aldrig att få veta då informationen aldrig kommer att nå oss p,ga den höga expansionstakten. Jag förstår dock inte vad detta faktum har med frågan vi diskuterar i denna tråd eller ens frågan om andra dimensioner?

Den bild som förs fram av bluffmakarna angående dimensioner, kvantmekanik och märkliga "frekvenser"/ "vibrationer" är i woo-woo-charlatanernas varianter rent nonsens som lånats från vetenskapen som ett medel för att lura av folk som inte har någon koll på vad som händer inom vetenskapen ännu mer pengar.

En enda dimension kan exempelvis inte härbärgera liv i någon form och kan därför heller inte innehålla något som vi människor skulle tycka vara skönare än vad som finns här i vårt normala Universum som består av 3 rumsdimensioner plus en tidsdito.

Jag har även svårt att tro att en endimensionell hjärna skulle vara kapabel till att tänka ut något som på långa vägar ens kan kallas kunskap i ordets bredaste betydelse, särskilt som det är tveksamt om endimensionella matsmältningsorgan är möjliga, och att den endimensionella hjärnan knappast får energi nog för att ens tänka en enda klar tanke.

Det står med andra ord tydligt att den andevärld du beskriver inte har något att göra med vetenskapens, vilken skapat teorierna och därför har exklusiv rätt till dess mening.

Charlatanerna måste därför börja med att skapa egna teorier istället för att snylta på vetenskapliga dito då användandet av dessa avslöjar att det inte finns någon som helst vetenskaplig grund för vad som påstås.
Citera
2018-02-13, 19:47
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag har följt "Det Okända" i många år. Den jag upplever som skickligast är Terry Evans.

Sitter du på några uppgifter om hur många som verkligen hittade något när Terry ber sina klienter att "check it out in your archives"?

För mig är det helt tydligt att dessa frekvent förekommande uppmaningar indikerar att Terry är en bluffmakare som endast är en medioker "cold reader".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in