2018-02-04, 17:51
Medlem
killawifes avatar
Det ska vara tyst efter 22. Detta innefattar i princip allt, tv, samtal, dusch, tvättmaskiner och liknande. Sådana är reglerna som skapades under en tid när folk gick och la sig vid 21. Du kan inte påverkar detta så antingen får du försöka dämpa ljuden eller flytta. Ett tips är att hänga gobelänger eller mattor på väggarna, det dämpar effektivt vanliga ljud.
Citera
2018-02-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det handlar inte om att "tassa runt" utan snarare att sälja in sitt budskap.
Att sälja in sitt budskap eller att linda in saker är att tassa runt, i min värld. Det betyder i praktiken att jag som blir störd och är den som lider ska tänka på vad jag säger och hur jag säger det så att jag inte sårar den som stör. Nja, jag tycker fortfarande man ska vara bestämd och tala om rakt vad som är störande men man behöver inte skrika för att framföra sitt budskap.
Citera
2018-02-04, 20:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Nonsens. Man ska leverera sitt budskap med kraft och beslutsamhet. Som ett pansarskott.
Som en miniman (m/68) eller AT4 (m/86)?
Citera
2018-02-05, 19:12
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Som en miniman (m/68) eller AT4 (m/86)?
Jag är lite ambivalent i det valet då jag aldrig avlossat ett pansarskott, men det känns som att när ett sådant kommer så är det med kraft och beslutsamhet.
Citera
2018-02-07, 09:31
Medlem
Varför ska man vela med störande grannar? De flesta som stör är medvetna att de stör, det är bara det att de gör lite som de vill. Sedan när de blir konfronterade svarar de med motangrepp.
Senast redigerad av starshipp 2018-02-07 kl. 09:34.
Citera
2018-02-13, 10:12
Medlem
Flyttat in en invandrarfamilj(syrier tror jag) ovanför mig och jävlar vilket oväsen de för med barn som verkar spela fotboll mot väggarna 12 på natten. Har varit uppe två gånger och försökt säga till dem, varav en av gångerna svarar morsan på extremt knacklig svenska "men dom e barn".
Försökte förklara att det spelar ingen roll för jag ska upp klockan sex och jobba(ett främmande koncept för dessa som bott i Sverige i 8 år men fortfarande suger bidrag).
Andra gången jag var uppe och sa till blev det hetsigt mellan mig och pappan där jag kallade honom för idiot och han smällde igen dörren.
Tredje gången ringde jag jouren och roligt nog så var denna familj som allra mest högljudda när de kom. De fick betala böter. Blev väldigt spänt efter det mellan oss men det lugnade det ner sig. Men nu har dessa ungar lov och föräldrarna verkar ju tro att hela Sverige har sportlov eftersom de låter sina barn löpa amok halv 1 på natten.

Jag är invandrare själv, men jag minns hur strikta mina föräldrar var mot oss barn med att inte väsnas på kvällarna.
Vad i helvete sysslar dessa föräldrar med?

Ne jag vet inte vad jag ska göra. Är rädd att jag inte kommer kunna behärska mig fall jag går upp och möts av en fientlighet. Har ändå varit trevlig de gånger jag varit uppe(tills att deras pappa började höja rösten och gorma).
Smäller jag till fanskapet så är det jag som ryker. Får väl fortsätta ligga på hyresvärden....
Citera
2018-02-13, 16:24
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazael
Flyttat in en invandrarfamilj(syrier tror jag) ovanför mig och jävlar vilket oväsen de för med barn som verkar spela fotboll mot väggarna 12 på natten. Har varit uppe två gånger och försökt säga till dem, varav en av gångerna svarar morsan på extremt knacklig svenska "men dom e barn".
Försökte förklara att det spelar ingen roll för jag ska upp klockan sex och jobba(ett främmande koncept för dessa som bott i Sverige i 8 år men fortfarande suger bidrag).
Andra gången jag var uppe och sa till blev det hetsigt mellan mig och pappan där jag kallade honom för idiot och han smällde igen dörren.
Tredje gången ringde jag jouren och roligt nog så var denna familj som allra mest högljudda när de kom. De fick betala böter. Blev väldigt spänt efter det mellan oss men det lugnade det ner sig. Men nu har dessa ungar lov och föräldrarna verkar ju tro att hela Sverige har sportlov eftersom de låter sina barn löpa amok halv 1 på natten.

Jag är invandrare själv, men jag minns hur strikta mina föräldrar var mot oss barn med att inte väsnas på kvällarna.

Ne jag vet inte vad jag ska göra. Är rädd att jag inte kommer kunna behärska mig fall jag går upp och möts av en fientlighet. Har ändå varit trevlig de gånger jag varit uppe(tills att deras pappa började höja rösten och gorma).
Smäller jag till fanskapet så är det jag som ryker. Får väl fortsätta ligga på hyresvärden....

Har en hel del erfarenhet av jobbiga grannar.I min förra bostad hade jag en babbe familj över mig med 1unge lät som 10 ungar.Ungen var uppe till kl 05 på natten och härjade mamman hade fest var och varannan kväll.Är själv invandrare och har 0 tolerans mot oupfostrade babbe ungar.Problemet ligger hos föräldrarna och tyvärr är det sällan man kan resonera med dom.Gick upp varje kväll och bråkade med mamman och hennes 4systrar som hängde där 24/7.Ringe både jouren och bovärden och anmälde.Inget hände.Det slutade med att jag fick flytta.Bor nu högst upp och det är det bästa valet jag gjort.Tyvärr så är det svårt att avhysa barn familjer som betalar hyra.Mitt råd är att flytta.
Citera
2018-02-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Har en hel del erfarenhet av jobbiga grannar.I min förra bostad hade jag en babbe familj över mig med 1unge lät som 10 ungar.Ungen var uppe till kl 05 på natten och härjade mamman hade fest var och varannan kväll.Är själv invandrare och har 0 tolerans mot oupfostrade babbe ungar.Problemet ligger hos föräldrarna och tyvärr är det sällan man kan resonera med dom.Gick upp varje kväll och bråkade med mamman och hennes 4systrar som hängde där 24/7.Ringe både jouren och bovärden och anmälde.Inget hände.Det slutade med att jag fick flytta.Bor nu högst upp och det är det bästa valet jag gjort.Tyvärr så är det svårt att avhysa barn familjer som betalar hyra.Mitt råd är att flytta.

Vad är det med invandrare och låta ungarna vara uppe sent och härja? Sover de aldrig?

"svenska" barn brukar väl ändå gå och lägga sig mellan 20-21 i yngre år?
Citera
2018-02-13, 21:53
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir-management
Vad är det med invandrare och låta ungarna vara uppe sent och härja? Sover de aldrig?

"svenska" barn brukar väl ändå gå och lägga sig mellan 20-21 i yngre år?
Det är är så som du skriver.Bor nu i ett område där majoriteten är svenska barn familjer och jag märker en STOR skillnad mot när jag bodde i ett segrerat område.

Här går barnen och lägger sig ca 20.00 för att komma upp till dagis/skolan .Många invandrarbarn går inte till dagis/förskola utan stannar hemma med hemmavarande föräldrar som är arbetslösa sjukskrivna osv.Jag hotade min förra granne med soc eftersom ungen va uppe till 05 varje natt och var ensam ibland i lägenheten.Då fick jag hela familjen på mig.

Slutade med flytt för min del.Jag är som sagt invandrare själv men fan det finns Mena som varken vet vad rent hyffs eller respekt är.Går helt enkelt inte att resonera med dom.Hade jag varit svensk hade dom kallat mig för rasist.
Senast redigerad av Wierdandsweet 2018-02-13 kl. 22:32.
Citera
2018-02-14, 06:51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazael

Du har i stort gjort det du kan göra, förlj gärna upp med att föra anteckningar över störningarna.
Som det skrevs tidigare i tråden är det svårt att få bort en barnfamilj. Du skrev att ungarna "spelar fotboll mot väggarna till midnatt, i så fall kan barnen knappast sköta sitt skolarbete -som ansvarsfull granne skickar du en orosanmälan till socialen.
Citera
2018-02-14, 18:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Varför ska man vela med störande grannar? De flesta som stör är medvetna att de stör, det är bara det att de gör lite som de vill. Sedan när de blir konfronterade svarar de med motangrepp.
Det är därför det är så jobbigt att säga till grannar som stör. Dom har så otroligt svårt för att sätta sig in i hur det är att vara den som blir störd och tror att det är kul att gå och knacka på.
Citera
2018-02-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Det är är så som du skriver.Bor nu i ett område där majoriteten är svenska barn familjer och jag märker en STOR skillnad mot när jag bodde i ett segrerat område.

Här går barnen och lägger sig ca 20.00 för att komma upp till dagis/skolan .Många invandrarbarn går inte till dagis/förskola utan stannar hemma med hemmavarande föräldrar som är arbetslösa sjukskrivna osv.Jag hotade min förra granne med soc eftersom ungen va uppe till 05 varje natt och var ensam ibland i lägenheten.Då fick jag hela familjen på mig.

Slutade med flytt för min del.Jag är som sagt invandrare själv men fan det finns Mena som varken vet vad rent hyffs eller respekt är.Går helt enkelt inte att resonera med dom.Hade jag varit svensk hade dom kallat mig för rasist.
Bor själv i ett sådant område. Nästan alla svenska barnfamiljer. Och de stör, ja. Lika mycket som invandrarfamiljer så teorin om att det är invandrarnas barn som låter och stör verkar inte stämma. Grannens unge sitter och spelar spel ganska sent in i nätterna, tror jag. Trots att det är skola dagen efter. Jag tror inte att man kan begränsa saken till etnisk härkomst när det gäller störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in