Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Jag har stångat mig blodig på att försöka diskutera seriöst här. Nu gör jag mest små ironiska utspel ibland. Men jag välkomnar en seriös skribent, för det verkar du vara.
Bara rubriken "rabiat" är värdeladdad och bygger upp för de substanslösa ryggdunkningar vi ser i hela tråden. Jag tycker att J.P är tröttsam och jobbig att lyssna på och jag tycker inte att han har ngt att komma med. Jag är trött på snacket om att det är så jävla synd om män för att vi vill dominera och att kvinnor dominerar oss. Han är en populist som tilltalar arga typer som är kränkta för att kvinnor har självständighet.
Och du. Jag har inte hatat någon.
Om det är ditt fokus och din upplevelse - fair enough. Men jag kan inte förstå dig som medmänniska och diskutera det här på ett meningsfult sätt om du inte ger mig konkreta exempel, med citat och länk, utan hänvisar till personliga upplevelser jag inte delar med dig. Då har jag bara min fantasi att utgå från, och jag riskerar att tillskriva dig egenskaper, tankar, känslor och åsikter du inte har.
I värsta fall riskerar jag tillskriva dig negativa egenskaper och förlora intresset helt att kommunicera, för att i stället projicera all skit jag anser mig få av den gruppen/facket min fantasi placerat dig i, på dig.
Så med detta i åtanke jag förstår fortfarande inte vem du menar påstår att strukturella orättvisor inte skulle finnas, såvida det inte är kvinnor som missgynnas?
Är det Jordan Peterson, de som gillar Jordan Peterson, andra skribenter i tråden, du, jag, vem?
Eller finns det en risk att även du, precis som jag och alla andra, tenderar att placera människor i fack där de tillskrivs åsikter de aldrig uttryckt om du har en personlig aversion mot dem?