2018-02-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du underskattar 4chan/8chan/reddit/twitter oerhört, valet av Trump skulle kunnat vara något av en ögonöppnare om du inte vore blind.

Läs igenom detta och förstå varför det är AV YTTERSTA VIKT(!!!) att en del av publiken vet och kan sprida det vidare: https://www.robotictechnologyinc.com/images/upload/file/Presentation%20Military%20Memetics%20Tutorial%2013 %20Dec%2011.pdf

Här har du Wikin för DARPA: https://en.wikipedia.org/wiki/DARPA#Recent_history

Det är bara ni pundaridioter som inte tror att det pågår ett krig på Internet och att det är ESSENTIELLT att information sprids för att detta ska fungera. "Bara arrestera Clinton", om det vore så enkelt hade man redan gjort det. Bevis för hennes brott är redan ute i DET ÖPPNA.

Passande citat:

“[Our enemy] has said that 50 percent of the
current struggle is taking place in the arena of
public information. That may be an
understatement.” -- Secretary of Defense
Donald Rumsfeld

Ja, varför skulle man vilja informera offentligheten?

Om nu "deep state" eller Cabal kontrollerar massmedian så kommer ju deras grepp om massmedian att lossna när de är utrensade. Då bör vi ju få se en mycket bättre massmedia som kan sprida information på ett mycket bättre sätt som gör att den stora massan kommer att tro på detta. Det är därför vi inte behöver Q på 4chan/8chan.
Citera
2018-02-12, 14:05
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Skön liten helgardering du kör med här, oavsett om HRC åker vill du alltid kunna säga att det ändå inte hade något med Q att göra. Börjar du svettas? Reggat något nytt användarnamn nu när du snart inte kan använda detta med hedern i behåll?

Nu svamlar du värre än någonsin. Vad har HRC med vad jag skrev att göra?

Q och dessa anhängare vet väl annars allt om helgarderingar; "i morgon händer det!", "nästa vecka släpps bomben", "Nu sitter X & Y på Guantanamo". Oj inget hände? Världen är den samma även idag?

Och varför skulle jag regga nytt användarnamn när detta funkat utmärkt i över 10 år? Tror du sätter för stort värde på min (icke)reaktion på dina skriverier.

Citat:
Tycker du HRC:s situation är bättre idag än den var för fyra månader sedan när detta drog igång?

Utifrån att alt-right, Q, republikaner osv fortsätter tjatat om henne? Tja, då är den väl oförändrad. Oklart varför du vill ha min bedömning om det?
Citera
2018-02-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Om någon säger Tomat och du svarar banan. Vad finns det då att motbevisa? Q är bara en massa ord som vem som helst sedan kan tolka fritt som den vill och genom gruppens egna bias-crowdsourcing kommer fram till ÄR händelsen och därmed också en sanning.

Har du sett någon aktivitet inom CIA eller från andra amerikanska myndigheter att ta redan på vem denna Q är? Om inte annat för att intresset är så stort, borde de inte visa något intresse där...

Avsaknaden av deras aktivitet är om inte annat ett mycket starkt bevis på Q's äkthet

Hur kan det komma sig att de istället lägger så mycket fokus på att sätta dit den valda presidenten
Citera
2018-02-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har du sett någon aktivitet inom CIA eller från andra amerikanska myndigheter att ta redan på vem denna Q är?

Brukar du se vad underrättelsetjänster gör varje dag? Jag som trodde CIA m.f ville att deras verksamhet skulle vara hemliga
Citera
2018-02-12, 15:00
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Det beror på syftet, det kan vara ett pris man är villig att betala för att uppfylla ett annat mål man anser är viktigare.

Du betraktar spelet felaktigt. Spelet är dynamiskt, dvs återkopplat och definitivt inte statiskt om du inte kan förutsätta att dina motståndare är idioter som inte reagerar på handlingar.
Att underskatta sin motståndare är ett rookie-misstag.

Igen, läs boken som jag rekommenderade till dig så kommer du förstå precis vad jag talar om.
Citera
2018-02-12, 15:03
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Har du sett någon aktivitet inom CIA eller från andra amerikanska myndigheter att ta redan på vem denna Q är? Om inte annat för att intresset är så stort, borde de inte visa något intresse där...

Avsaknaden av deras aktivitet är om inte annat ett mycket starkt bevis på Q's äkthet

Hur kan det komma sig att de istället lägger så mycket fokus på att sätta dit den valda presidenten

Va? Så frånvaron av bevis är ett bevis?

Hör inget om att Elvis inte lever så alltså lever han?

Och varför skulle CIA intresserar sig för snick-snack på ett internetforum? Så länge det inte är hot mot amerikanska intressen utanför USA.s gränser, vilket är vad CIA sysslar med.

Och om de nu gjorde det, hur skulle du/jag får redan på det? Eller någon på 8chan? Det är ju ett av problemen här, att folk som har noll med underrättelse-, juridisk- eller diplomatisk verksamhet att göra, ändå tror sig veta något om det.
Citera
2018-02-12, 15:07
Medlem
BeatriceCencis avatar
Jag får nog återupprepa min tidigare fråga. Varför skulle Q vara fejk? Vem och vad är syftet?
Jag följde Donalds Trumps valkampanj dagligen på Facebook och twitter från juli 2016, samt läste 100-tals artiklar om honom i amerikanska MSM.

Trump har sagt att valsystemet är korrupt, han har sagt att MSM är korrupta, har har sagt att många ledande demokrater men även republikaner är korrupta. Han har sagt att Wall Street åtminstone delvis är korrupt. Han har påtalat korruption inom både CIA och FBI. Han har sagt att Hillary Clinton är det mest korrupta presidentkandidat som någonsin ställt up för val. Han sa även under valkampanjen att han skulle se till att hon åker i fängelse. Det var ett av hans "inofficiella" vallöften. Han har sagt att han ska göra slut på korruptionen.

“I have joined the political arena so that the powerful can no longer beat up on people that cannot defend themselves,” Donald Trump said in his convention speech. “Nobody knows the system better than me, which is why I alone can fix it.”
Donald Trump i Washington Post den 7 september 2016

"Trump won because voters believed the system was corrupt. They were right"

"Trump claims Hilary Clinton “may be the most corrupt person ever to seek the presidency"; "I know that corruption has reached a level like never ever before in our country”; "I want the entire corrupt Washington establishment to hear the words we are all about to say: when we win ... we are going to drain the swamp"; and there is much more."
The Telegraph den 9 november 2016

Det finns hur mycket som helst. Vad krävs för att de som förnekar att Q är äkta och den korruption som nu rullas upp i bl.a. memot, ska inse att det här är en faktisk och pågående process? Tror ni att Trump kommer att gripa makarna Clinton, familjen Rothschilds, Obama, Yellen, McCain, Soros m.fl. på en gång? Det här är ingen James Bond-film med en mega-final där allt exploderar. Det är en process.

Varför låter demokraterna och MSM inte bara Trump vara president i 4 år? Varför försöker de avsätta honom till varje pris? Varför dessa negativa artiklar om honom dagligen?
Senast redigerad av BeatriceCenci 2018-02-12 kl. 15:10.
Citera
2018-02-12, 15:13
Medlem
Citat:
Du underskattar 4chan/8chan/reddit/twitter oerhört, valet av Trump skulle kunnat vara något av en ögonöppnare om du inte vore blind.

Läs igenom detta och förstå varför det är AV YTTERSTA VIKT(!!!) att en del av publiken vet och kan sprida det vidare: https://www.robotictechnologyinc.com/images/upload/file/Presentation%20Military%20Memetics%20Tutorial%2013 %20Dec%2011.pdf

Här har du Wikin för DARPA: https://en.wikipedia.org/wiki/DARPA#Recent_history

Det är bara ni pundaridioter som inte tror att det pågår ett krig på Internet och att det är ESSENTIELLT att information sprids för att detta ska fungera. "Bara arrestera Clinton", om det vore så enkelt hade man redan gjort det. Bevis för hennes brott är redan ute i DET ÖPPNA.

Passande citat:

“[Our enemy] has said that 50 percent of the
current struggle is taking place in the arena of
public information. That may be an
understatement.” -- Secretary of Defense
Donald Rumsfeld

Ja, varför skulle man vilja informera offentligheten?

Det finns ju även andra som uppmärksammat att HRC är på fallrepet.
https://anthropocene.live/2018/01/25/den-nakna-kejsarinnan/

Mitt råd till dig är att strunta i trollen. Du lägger bara onödig tid och energi på dem, vilket är precis vad de vill.

Fortsätta med dina inlägg till oss med öppet sinne.

Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Om nu "deep state" eller Cabal kontrollerar massmedian så kommer ju deras grepp om massmedian att lossna när de är utrensade. Då bör vi ju få se en mycket bättre massmedia som kan sprida information på ett mycket bättre sätt som gör att den stora massan kommer att tro på detta. Det är därför vi inte behöver Q på 4chan/8chan.

Det här är vad bara Bonnier äger. Ca 500 e-tjänster, tidningar, tidskrifter, tv-kanaler, bokförlag, osv osv osv.
https://www.bonnier.com/sv/brands

Så här ser det ut i USA
http://www.businessinsider.com/these-6-corporations-control-90-of-the-media-in-america-2012-6?r=US&IR=T&IR=T

Inte helt lätt att krossa MSM när man ser deras omfattning.

Ponera att de har en agenda. De lägger ut det i nyheterna, de skriver om det i tidningen, man hör det på radion dagen efter i bilen, till helgen handlar man en tidskrift där det står, man läser en bok som berör ämnet och sedan gör Hollywood en film om det samt en uppföljande Tv serie. Hjärntvätten är total.

Om man inte "förstår" den hypotesen är man antingen en del av hjärntvättarna eller så är man själv under hjärntvätt.
Citera
2018-02-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det här är vad bara Bonnier äger. Ca 500 e-tjänster, tidningar, tidskrifter, tv-kanaler, bokförlag, osv osv osv.
https://www.bonnier.com/sv/brands

Så här ser det ut i USA
http://www.businessinsider.com/these-6-corporations-control-90-of-the-media-in-america-2012-6?r=US&IR=T&IR=T

Inte helt lätt att krossa MSM när man ser deras omfattning.

Ponera att de har en agenda. De lägger ut det i nyheterna, de skriver om det i tidningen, man hör det på radion dagen efter i bilen, till helgen handlar man en tidskrift där det står, man läser en bok som berör ämnet och sedan gör Hollywood en film om det samt en uppföljande Tv serie. Hjärntvätten är total.

Om man inte "förstår" den hypotesen är man antingen en del av hjärntvättarna eller så är man själv under hjärntvätt.

Något måste förändras med massmedian, annars kan ju en ny "deep state" växa fram i hemlighet efter Trump gjort sina fyra eller åtta år som president. Det är ju massmedian här som gör det möjligt att det sker i det dolda, om de var på folkets sida så skulle det bli mycket svårare för en ny (eller annan) typ av Cabal att verka i hemlighet i framtiden.
Citera
2018-02-12, 15:33
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Du betraktar spelet felaktigt. Spelet är dynamiskt, dvs återkopplat och definitivt inte statiskt om du inte kan förutsätta att dina motståndare är idioter som inte reagerar på handlingar.
Att underskatta sin motståndare är ett rookie-misstag.

Jag har inte påstått något annat. Detta är inte en pokermatch utan det finns variabler du inte räknar med.

Ta detta exempel: X och Z mot Y, X vet 1 om Y, om Z får reda på att Y vet 1 är spelet över och X och Z vinner men enda sättet för X att berätta för Z är att också berätta för Y. Jag förstår inte hur det skulle vara negativt att delge någon information om det är ett win condition i ett spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Igen, läs boken som jag rekommenderade till dig så kommer du förstå precis vad jag talar om.

Då får redogöra vad som är viktigt att känna till på ett pedagogiskt sätt om du inte vill vänta ett antal år då det finns andra saker jag har på läslistan före.
Citera
2018-02-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Något måste förändras med massmedian, annars kan ju en ny "deep state" växa fram i hemlighet efter Trump gjort sina fyra eller åtta år som president. Det är ju massmedian här som gör det möjligt att det sker i det dolda, om de var på folkets sida så skulle det bli mycket svårare för en ny (eller annan) typ av Cabal att verka i hemlighet i framtiden.

Det feta:de håller jag med dig om till 100%.

Jag är ambivalent vad gäller Trump. Från början tyckte jag han var en vulgär dåre. När jag lyssnade på hans tal började jag gilla honom. Han sa mycket klokt. Efter han blev installerad och Flynn fick gå blev jag osäker. Likaså när hans stöd till Israel kommer fram. Jag tycker det är obegripligt. Med Q så håller jag tummarna att det stämmer och att Trump, NSA och militären har en plan att riva ner den makt som håller västvärlden i ett järngrepp och som förstör våra länder och utplånar våra folk.

Är Trump kontrollerad opposition och är SD det så vågar jag nästan sätta mitt hem på att vi i en nära framtid står inför väpnade inre oroligheter. Alla har en gräns, även vita kristna, heterosexuella, skattebetalande män.
Citera
2018-02-12, 15:35
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Du jämför det här med elvis, då tror jag det finns en del andra orsaker till att du inte begriper. jösses

Nej, jag försökte mig på en liknelse på detta du skrev:

Citat:

Det är nämligen ett helt huvudlöst påstående gällande vad som helst. Alltså även om det inte gällde denna tråd och Q skulle det vara helt galet att uttrycka sig så. Därav mitt försök med Elvis.

Försöker igen, inte sedan 30-talet har man kunna se någon Tysk militär uppladdning utanför den franska gränsen. Frånvaron av tecken på Tysk militär uppladdning är därför är ett mycket starkt bevis på att Tyskland nu förbereder ett militärt anfall mot Frankrike.

Ser du? Det blir tokigt att uttrycka sig på det sätt du gör, speciellt för att bevisa Q:s äkthet.

Och sedan kommer väl ett krav att vi då ska motbevisa dig för annars är det väl lika med att du har rätt? Och då ska vi motbevisa dig genom att visa på att CIA intresserar sig för Q? Vilket är tvärtemot vad vi andra tror på. Samt att vi knappast skulle kunna ha den insikten.

Diskussion torpederas genom påståenden som ditt ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in