2018-02-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Båda stavningarna är godkända och "symptom" är den äldre stavningen i SAOL. Man kan säga att de som skriver med "p" har passerat 50-årsåldern och utan under.
Gottfries har de senaste åren ifrågasatts kraftigt. Det är mycket klen forskning runt deras behandling med B12 injektioner. Därför har VG regionen inte längre något avtal. Vi inom vården har märkt att om man vårdats på Gottfrieskliniken, har man mycket svårt att ta till dig senaste rön från annan forskning.
Citera
2018-02-12, 08:40
Medlem
Menar ; fullt kapabla att lära sig
Citera
2018-02-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Menar ; fullt kapabla att lära sig

När träffade du senast familjen?
Citera
2018-02-12, 09:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
För hon hade ingen kroniskt trötthetssyndrom. El. annat

Det är därför jag ber dig hjälpa oss.

Vilken sjukdom, med så fruktansvärd prognos att hon måste mördas av mamma och pappa, hade Agnes fått? Vad sas till hennes klasskamrater när OH och skolsköterskan informerade klassen?

Baseras hela händelsen på felaktigheter och vanföreställningar om döttrarnas sjukdom?

Hur kunde skolan tillåta föräldrarna att isolera bägge barnen hemma?
Hur kunde någon läkare överhuvudtaget utfärda ett läkarintyg på bägge flickorna?
Man får inte som läkare behandla barn med inte vetenskapligt bevisade behandlingar. Har flickorna fått någon form av humbuggbehandling med B-12 vitaminer i hästdoser på en Gottfriesklinik är detta staffbart.
Varför var inte flickorna själva med på konferanserna om deras skolgång? Det är naturligvis en självklarhet att de ska delta och få säga sin mening.

Allt faller tillbaka på frågan om vilken sjukdom Agnes uppgavs ha drabbats av.

Kan det vara dessa märkliga teorier att en 13-årig flicka insjuknat i en sjukdom där det inte går att hitta minsta tecken på några tester eller undersökningar - men att man ändå sätter denna mycket omstridda diagnos först på henne och sedan på den 10-åriga yngre systern??
Då är det felbehandling och felaktigt agerande!

Om du har minsta aning om vilken sjukdom man uppgav att Agnes led av, delge oss gärna.
Har det begåtts ovanstående fel är jag fullt beredd att anmälla det hela så att en opartisk utredning av de inblandade skolorna, klinikerna(Gottfries?)och läkarna görs.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-12 kl. 10:02.
Citera
2018-02-12, 09:34
Medlem
Var det möjligen så att A var deprimerad? Inte ovanligt i tonåren, och en av de vanligaste anledningarna till hemundervisning.
Citera
2018-02-12, 09:51
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller så ansåg de att Agnes behövde sällskap och tillsyn hemma och tyckte då att hemundervisning även för Moa var en bra idé.
Ja men visst! Har man ett barn som av någon anledning inte fungerar i samhället, så varför inte se till att det andra barnet faller in i en samsjuklighet och begränsa även dennas chans till ett normalt liv. Toppen tanke- och tillvägagångssätt!
Hoppas detta granskas noga. Ligger en hund begraven här. Har sagt från första början att jag inte tror på barnens sjukdomar. Så känner jag fortfarande. Däremot föräldrarna eller iaf en av dem....Där stod nåt helt galet till. No doubt.
Citera
2018-02-12, 09:56
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Stämmer väl med pianolärarinnans ord och jag har valt att tro på både henne och dig. Tack
Samma här.
Citera
2018-02-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja men visst! Har man ett barn som av någon anledning inte fungerar i samhället, så varför inte se till att det andra barnet faller in i en samsjuklighet och begränsa även dennas chans till ett normalt liv. Toppen tanke- och tillvägagångssätt!
Hoppas detta granskas noga. Ligger en hund begraven här. Har sagt från första början att jag inte tror på barnens sjukdomar. Så känner jag fortfarande. Däremot föräldrarna eller iaf en av dem....Där stod nåt helt galet till. No doubt.
Även om det granskas, så lär inte så mycket komma ut till allmänheten eftersom förövaren/förövarna inte lever längre. Det verkar som om man lagt locket på fullständigt.
Citera
2018-02-12, 10:02
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Jag vet inte hur jag ska svara på din fråga så att ingen missförstår. Moa behövde ingen diagnos. Att överhuvudtaget att prata om diagnoser är fel. Jag menar med känslighet är hennes konstnärlighet.

Så hon var inte sjuk? Varför ville de då att hon skulle bli sjuk?
Citera
2018-02-12, 10:06
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
... Hoppas detta granskas noga. Ligger en hund begraven här. Har sagt från första början att jag inte tror på barnens sjukdomar. Så känner jag fortfarande.

Barnens aktuella psykiska och somatiska hälsotillstånd var mycket allvarligt, åtminstone vad gäller Agnes, men någon formell diagnos behöver man inte leta efter, iaf inte hos barnen. Och man ska inte förlita sig blint på de diagnoser som utfärdades av läkare i Sverige eller utlandet.
Den bilder framträder allt tydligare för mig.
Citera
2018-02-12, 10:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även om det granskas, så lär inte så mycket komma ut till allmänheten eftersom förövaren/förövarna inte lever längre. Det verkar som om man lagt locket på fullständigt.

Jo det stämmer som du skriver att förövarna till morden är borta - men inte de "förövare" som tillåtit föräldrarnas önskemål om tveksam(?) hemundervisning, som undlåtit att göra en orosanmälan, som utfärdat tveksamma(?) läkarintyg och kanske informerat föräldrana om hitta-på prognoser och behandlingar.

Det är naturligtvis i deras intresse att det här tystas ner så mycket som möjligt. Just därför behöver det komma upp i dagsljus vad som egentligen hände och ledde fram till detta.
Citera
2018-02-12, 10:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Barnens aktuella psykiska och somatiska hälsotillstånd var mycket allvarligt, åtminstone vad gäller Agnes, men någon formell diagnos behöver man inte leta efter, iaf inte hos barnen. Och man ska inte förlita sig blint på de diagnoser som utfärdades av läkare i Sverige eller utlandet.
Den bilder framträder allt tydligare för mig.

Ok jag tror på det du säger att Agnes tillstånd kroppsligt och psykiskt var allvarligt - men på vilket sätt?
Hade hon långt gången anorexi? Depression? Muskedystrofi? Kunde hon inte prata, inte se, inte gå, inte äta?
Eller var hon bara skoltrött och pubertal??

Ett allvarligt tillstånd i min värld är något som är riktgt dåligt och också oftast riskerar att förvärras.

Vad var hennes symptom, om nu diagnosen inte är något man ska leta efter?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in