Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Vad menar du, är de lämnat efter sig en webbkamera? Kan man spela in på den?
Beroende på kamera, så finns det vissa som spelar in och sparar på hårddisk (kanske i dator). Det är väl mera en övervakningskamera, men vi vet kanske inte exakt vad det var för slags kamera.
Spekulerade vidare om att OH faktiskt lätt skulle kunnat ha haft en övervakningskamera installerad hemma under längre tid för att övervaka sina sjuka eller delvis friska barn? Full kontroll. Visste flickorna det, så fanns det ingen risk att de på dagarna skulle skvallra om ev. konstigheter i hemmet till sina lärare.
Det stod att kamerainspelningen hittades av någon "upphittare". Gissar att filmen hittas när någon söker igenom OH dator. Jag kan vara på helt fel spår, men teknikens under är enorm.
Tycker verkligen inte om att spekulera om döda människor, men i det här fallet känner jag ingen ångest för det. Jag blir misstänksam när personer utpekas som ofelbara och allt igenom perfekta (den bilden har jag till 99,7 % fått om OH här). Såna personer brukar få sin vilja igenom då det sällan är någon som vågar säga nej. Just dessa personer brukar ha mörka hemligheter i sina hem. Jag har nära släktingar som jag just nu tänker på. De är sååååå trevliga utåt sett. Ingen skulle kunna ana hur de är hemma. Deras barn i två generationer har inte haft en rolig uppväxt och har också utvecklat psykopatbeteende m.m. Och till dem säger man inte nej i onödan. Det blir garanterat hämndaktioner under flera år
Så tänker jag nu. I förra veckan hade jag mer den andra föräldern i huvudet.