2018-02-11, 22:32
Medlem
Americanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det handlar inte om huruvida barnen var sjuka, hur mycket eller hur lite de var sjuka. Vad vi vet var barnen tillräckligt friska för att kunna lämnas ensamma hemma. De låg inte fjättrade vid sina sängar med dropp på ett sjukhus. De låg inte heller på hospice. Dessa mord kan aldrig klassas som barmhärtighetsmord, då är man farligt nära totalhaveri.

Jag tror att föräldrarna klassade det som barmhärtighetsmord. Vilket naturligtvis inte betyder att jag gör det. Jag är faktiskt inte ens säker på vad jag själv anser det vara och det får jag tycka tills jag själv bestämmer mig.

Att vissa påstår att flickorna inte var sjuka tycker jag står alltför långt från sanningen. Det kan helt inte enkelt stämma med det som kommit fram. Därför reagerar jag och kommer fortsätta att göra.
Citera
2018-02-11, 22:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men om man tar livet av sig själv tjänar man inget på att mörda sina barn. Svårt att bli professor när man är död.

Det var ett kommentar till varför OH skulle mördat och suiciderat - just innan han fick den hett efterlängtade utmärkelsen. Det rimmar illa med någon som verkligen var på väg att få den och samtidigt har kämpat nästan hela sitt liv för att nå dit.
Citera
2018-02-11, 22:33
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu ska vi ta tag i det här med "livskvalitet" och meningen med livet.
....
Man tappar livsglädje, "livskvalitet"
Det är det det handlar om
inte nå'n j-a karriär!

Jag tycker man ska inte hänga sig så mycket på uttryck som ”livskvalité”. Inget tyder på att polisen citerar avskedsbrevet. Det kan mycket väl vara polisens egen tolkning och sammanfattning av brevet.
Citera
2018-02-11, 22:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My49
Tack. Jag förstår. Många här inne som inte varit i det mörkaste o djupaste mörker. Jag tror inte ni i er vildaste fantasi förstår vilket mörker...o då menar jag inte alla här inne utan dom naiva som aldrig kommer fatta.

Ja det måste ha varit ett väldigt mörker för föräldrarna och ingen utväg inom synhåll.
Att man gör en sån här sak för nöjes skull har jag svårt att tro.
Citera
2018-02-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanah
Du menar att hon felaktigt fick diagnosen för att hon var ”en känslig flicka”?
Jag vet inte hur jag ska svara på din fråga så att ingen missförstår. Moa behövde ingen diagnos. Att överhuvudtaget att prata om diagnoser är fel. Jag menar med känslighet är hennes konstnärlighet.
Citera
2018-02-11, 22:38
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu ska vi ta tag i det här med "livskvalitet" och meningen med livet.
Att förlora ett barn är ett helvete. Att förlora två barn är något ofattbart.
Efter det känns det knappast som att livet har någon mening längre.
Man tappar livsglädje, "livskvalitet"
Det är det det handlar om
inte nå'n j-a karriär!
Att förlora ett barn är ofattbart fruktansvärt, ja. En enorm sorg lik ingen annan. Där håller jag med dig.
Men denna familj hade inga döende barn. De dödade sina barn.
Citera
2018-02-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!
… [ Visa mindr

Jag kopierade in Avd.9 inlägg ovan som är den version jag tror på. Det är nog viktigt att det kommer upp igen nu när det återigen börjar komma upp en massa inlägg som ger vikt åt grundlösa spekulationer som att ex. döttrarna inte ens var sjuka.

Jag har själv fått pm som är mer detaljerat än inlägget ovan. Skribenten bad mig lova att inte berätta men en sak jag fick reda på var att mot slutet av terminen klarade äldsta flickan inte ens av undervisningen, och fick ta massor av pauser samt fick undervisningen kortas ner.

Men fortsätt ni med era påståenden om att flickorna inte var sjuka...

Utöver att barnen var sjuka så är påståendena från Avd.9 i det ovan skrivna ett sammelsurium av gissningar och spekulationer, inte mer. Inget ont i det, vi gissar alla här, men varför de gissningarna skulle ha större bäring än många andras kan jag inte förstå. Videon är ju tex ett rent påhitt.
Citera
2018-02-11, 22:40
Medlem
[quote=N.Armstark|63203685]Det låter som att du känner barnen. Du pekar ut en person som är lätt att identifiera, när man är 11 så har man med stor sannolikhet fortfarande en klasslärare, som delvis ansvarig för tragedin genom att påstå att hon har ljugit eller hållit inne med sanningen att flickan i själva verket var frisk. Jag hoppas för den personens skull att du har bra belägg för din anklagelse. Det du måste göra om du vet att läraren och läkaren har ljugit är att kontakta polisen och göra en formell anmälan. Om du är 100% säker så är det din plikt.[/QUOTE
Citera
2018-02-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det låter som att du känner barnen. Du pekar ut en person som är lätt att identifiera, när man är 11 så har man med stor sannolikhet fortfarande en klasslärare, som delvis ansvarig för tragedin genom att påstå att hon har ljugit eller hållit inne med sanningen att flickan i själva verket var frisk. Jag hoppas för den personens skull att du har bra belägg för din anklagelse. Det du måste göra om du vet att läraren och läkaren har ljugit är att kontakta polisen och göra en formell anmälan. Om du är 100% säker så är det din plikt.
Men snälla detta har säkert framkommit och både lärare och rektorer är säkert förhörda både en och två gånger.Jag la ut ett klipp på rektorn i en av de första intervjuerna hon gjorde och där framkommer tydligt hur ambivalent och förvirrad hon är. Någon nämnde också att hon utryckt sig som att de kanske lyssnat lite för mkt på föräldrarna 😎
Citera
2018-02-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hela händelseförloppet kanske filmades, realcam sas.
Här beskrivs ett tidigare fall: https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/807706-broder-mordade-sin-familj-kan-ha-filmat-allt

Hua hua...blir riktigt mörkrädd, men visst är det ett alternativ, för någon måste ha sett det eller pratat via telefon för annars skulle det aldrig komma fram.
Citera
2018-02-11, 22:43
Medlem
Citat:
Citat:
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!
… [ Visa mindr

Jag kopierade in Avd.9 inlägg ovan som är den version jag tror på. Det är nog viktigt att det kommer upp igen nu när det återigen börjar komma upp en massa inlägg som ger vikt åt grundlösa spekulationer som att ex. döttrarna inte ens var sjuka.

Jag har själv fått pm som är mer detaljerat än inlägget ovan. Skribenten bad mig lova att inte berätta men en sak jag fick reda på var att mot slutet av terminen klarade äldsta flickan inte ens av undervisningen, och fick ta massor av pauser samt fick undervisningen kortas ner.

Men fortsätt ni med era påståenden om att flickorna inte var sjuka...

Har jag oxå hört. Hon blev hastigt sämre vid 3dje advent
Citera
2018-02-11, 22:43
Medlem

Kortfattat:

Sedan detta om ett tragiskt besked runt 3:e advent, var beslutet redan taget och oåterkalleligt då eller hur påverkade detta besked öht?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in