2018-02-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Visst, men det backas i alla fall upp av att två barn fick hemundervisning pga sjukdom, att det skrivs om en sjukdom i avskedsbrevet, att ME figurerar i media mer än någonsin efter morden, att rektorn uttalat sig om kronisk trötthet, att vittnesuppgifter om barnens tillstånd stämmer in på ME. Förutom då att jag vet att bägge flickorna hade läkarintyg.

Och jag vet att det finns en inspelad film.
Webbkamera, ej mailad som tidigare påstått utan visad i enskilt rum hos ”upphittarna”

Däremot är jag tveksam till läkarintygens ursprungsland ...
Ett är svenskt men det andra??
Citera
2018-02-11, 23:17
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Var kommer uppgiften om videon ifrån?

Några stycken här påstår det, och det är personer som jag är benägen att tro på.
Citera
2018-02-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Webbkamera, ej mailad som tidigare påstått utan visad i enskilt rum hos ”upphittarna”

Var det andra ryssklingande månne?
Citera
2018-02-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Någon skrev att intygen om "kronisk trötthet" kom från "skolmedicinen" vilket jag absolut inte kan tro stämmer. I vart fall inte intyg för yngsta dottern efter 1/2-1 års besvär. Det är ingen diagnos man stämplar en 10-åring med! Absolut inte heller med en "ME" diagnos.

Kan intygen komma från Gotfrieskliniken?

Utredning och lex Maria anmälan bums! Är det Gotfries som borde skiten omedelbart stängas ner.
Är det någon annan läkare som låtit sig övertalas att skriva dessa intyg - på samma sätt som skolan verkar ha låtit sig övertalas/övertygas - så borde vederbörandes legitimation sitta löst.

Det är väl ingen som nämnt att det stod vare sig KRONISK trötthet el ME på intygen ?? Trötthetssyndrom är vad jag har fått information om....och ingen av flickorna var så pass sjuka att det skulle vara tal om något barmhärtigjetsmord.....
Citera
2018-02-11, 23:21
Medlem
Mamma var en väldigt mjuk person. Nu vill jag skriva det här. Båda föräldrarna var hyggliga människor. Och älskade sina barn. Men med facit i handen så vet vi nu att det var nåt el. några som var väldigt sjukt i familjen. Fixa idéer om hemundervisning var säkert bara en av dom sakerna.
Jag tror om nu båda föräldrarna var med på att mörda sina egna barn så blev mamma manipulerad. Många påstår här att hon hade spridd cancer. Om det var så så måste hon ev gått på morfin och därför varit lättare att manipulera.
Tyvärr känner jag inte om det stämmer ; detta med cancern. Men vet, såg själv att hon hade väldigt ont nån gång vi träffades . Jag fick hjälpa henne att resa sig ur stolen
Citera
2018-02-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Några stycken här påstår det, och det är personer som jag är benägen att tro på.
Och vet du var de fått uppgiften ifrån? PM?
Citera
2018-02-11, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw

Har du sett filmen eller hur känner du till dess existens annars?
Citera
2018-02-11, 23:31
Medlem
[quote=N.Armstark|63204600]Men nu anklagas ju läraren för osanning, då hjälper det väl inte om hon är förhörd eller om du tycker att en rektor ser ambivalent ut. Den som vet att läraren har ljugit eller förtigit sanningen måste kontakta polisen! Om man är så säker att man kan peka ut läraren på ett offentligt forum så måste man även kunna ta kontakt med polisen som utreder fallet. Det säger sig själv![/QUOTE

Det pågår fortfarande utredning och jag hoppas väl att utifrån de uppgifter polisen fått samlar in ALLA dokument...Inte att förglömma offren hade även de en Mor och Far och syskon de har förlorat sina barn och barnbarn och syskonbarn etc. De vill väl också i rimligaste mån få reda på vad som hänt 😢
Citera
2018-02-11, 23:31
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var väl tjänsten i Uppsala?
Ja helt korrekt! Han arbetade vid Lunds universitet och ville till Uppsala.
Citera
2018-02-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men ta och tänk efter. Om det är " kronisk trötthet"eller sjukdomen "ME" som spekulerats om hit och dit. Så är detta en oklar sjukdom utan klara diagnostiska fynd vars sjukdomsförlopp man inte har en aning om.

Om vi förutsätter att det handlar om "ME" baserat på HBs kontakter med den icke godkända kliniken Gotfries, kombinerat med att de sökte behandling i Tyskland med ljus och lycka och att rektorn gått ut med att det rörde sig om "kronisk trötthet". Ja då finns det inga vetenskapligt belagda negativa besked som kan lämnas om denna sjukdom. Ingen vet och inget är vetenskapligt belagt. Det finns inga erkända studier som kan säga något om en prognos.

Skulle snart-professorn OH verkligen gå på en information som inte har några vetenskapliga belägg?
Vad för negativt besked om barnens sjukdom skulle överhuvudtaget ha kunnat lämnas runt 3:e advent? Och även om det skulle vara fallet - vilket torde vara helt omöjligt [/b]om barnen sjukdom handlade om "ME" - påstår någon att det gällde äldsta dottern Agnes - varför mördas då Moa?

Du grundar allt på ME, vilket vi inte vet ett smack om.
Citera
2018-02-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Mamma var en väldigt mjuk person. Nu vill jag skriva det här. Båda föräldrarna var hyggliga människor. Och älskade sina barn. Men med facit i handen så vet vi nu att det var nåt el. några som var väldigt sjukt i familjen. Fixa idéer om hemundervisning var säkert bara en av dom sakerna.
Jag tror om nu båda föräldrarna var med på att mörda sina egna barn så blev mamma manipulerad. Många påstår här att hon hade spridd cancer. Om det var så så måste hon ev gått på morfin och därför varit lättare att manipulera.
Tyvärr känner jag inte om det stämmer ; detta med cancern. Men vet, såg själv att hon hade väldigt ont nån gång vi träffades . Jag fick hjälpa henne att resa sig ur stolen

Det måste ha varit väldigt längesedan?! Hon var friskförklarad.Hon hade hormonell bröstcancer och åt hormontabletter
Citera
2018-02-11, 23:36
Medlem
Anabellas avatar
Vi håller på med avancerade gissningslekar här… Några försöker leda oss på spåret, andra desinformerar på ett övertygande sätt. Det visar sig att konstiga infobrev cirkulerar i byn...

Flera personer påstår att Agnes tillstånd försämrades drastiskt kring den 3-e advent. Men på vilket sätt? Var hon medvetslös eller tvärtom, haft ett utbrott mot föräldrarna? Sökte familjen läkarhjälp?
Någon skrev här att Agnes sa att hon inte ville leva. Har hon försökt ta livet av sig kring den 3-e advent? Hon kanske har lyckats till slut?
Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Anabella 2018-02-11 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in