2018-02-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men snälla detta har säkert framkommit och både lärare och rektorer är säkert förhörda både en och två gånger.Jag la ut ett klipp på rektorn i en av de första intervjuerna hon gjorde och där framkommer tydligt hur ambivalent och förvirrad hon är. Någon nämnde också att hon utryckt sig som att de kanske lyssnat lite för mkt på föräldrarna 😎

Men nu anklagas ju läraren för osanning, då hjälper det väl inte om hon är förhörd eller om du tycker att en rektor ser ambivalent ut. Den som vet att läraren har ljugit eller förtigit sanningen måste kontakta polisen! Om man är så säker att man kan peka ut läraren på ett offentligt forum så måste man även kunna ta kontakt med polisen som utreder fallet. Det säger sig själv!
Citera
2018-02-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Länge har jag undrat hur den där detaljerade infon kring morden kan komma fram i ett ärendet där det har varit tyst så länge. Jag vill inte påstå att uppgifterna är rätt eller fel, men mycket märkligt är det. Det är också mycket märkligt att det är just denna typ av infon som OH hade önskat att sprida, antar jag (samförstånd, man gjorde det pga kärlek till barna, ingen plågades etc etc).

Jag har hört (av någon som har hört, av någon som har hört osv) att någon har skickat runt info i Bjärred med den typ av uppgifter. Det skulle har varit en släkting, en information som jag inte tror på (alltså att det var en släkting, men vem var det då?). Jag tyckte det hela var märkligt, men för några veckor sedan kom det fram en uppgift här i tråden, där någon bekräftade att info kring morden har skickats ut i Bjärred (inte via Flashback, jag vet inte i vilken form).

Så någon är mycket mån om att berätta för oss hur det gick till. Och på ett sätt som ska framstå så att de brutala morden var ”kärleksfullt” genomförd. Vad är detta? Ett hån mot offren? GMs berättelse?
Om uppgifterna stämmer så är jag inte ett dugg förvånad. Just så vill anhöriga i fam B och H framställa detta. Som om det skulle göra händelsen mindre osmaklig. Folk m pengar, kontakter och nätverk håller alltid på såhär. Sådant passar ju inte in i familjer med framgång, företagande, status och bildning.
Citera
2018-02-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Har jag oxå hört. Hon blev hastigt sämre vid 3dje advent

Vem kan ha den infon och vill sprida den?
Citera
2018-02-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men hen skriver ju så som om det var fakta. Hen skriver inte att hen tror, antar etc.???.
Ja, det är väl det som är problemet med texten. Det radas upp omständigheter efter varandra som om de vore fakta.
Citera
2018-02-11, 23:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag har träffat det yngsta barnet och även föräldrarna tillräckligt för att bilda mig en klar uppfattning. Det är en omöjlighet att hon under skoltiden - mellan ca. 8-15- skulle bete sig som om hon vore sjuk. Möjligtvis var hon påverkad som alla andra barn som har problem i sin familj
. Jag tror att lärarna inte kunde stå emot mot en väldigt bestämd och välartikulerad pappa. Eftersom han lyckades övertyga rektor och skolan om hemundervisning för Moa mot den här bakgrunden så kan man verkligen ifrågasätta diagnosen som stora systern hade fått.

Jag väljer att tro på det du skriver.
Det är också mitt intryck av denna tragiska händelse, att OH lyckades få skolan att gå med på hans vilja. Mot sunt förnuft hos den inblandade skolpersonalen.

Utred varför skolan gick med på hemundervisning och utred varför skolan inte gjorde en berättigad orosanmälan.
Citera
2018-02-11, 23:04
Medlem
Citat:
Jag har träffat det yngsta barnet och även föräldrarna tillräckligt för att bilda mig en klar uppfattning. Det är en omöjlighet att hon under skoltiden - mellan ca. 8-15- skulle bete sig som om hon vore sjuk. Möjligtvis var hon påverkad som alla andra barn som har problem i sin familj
. Jag tror att lärarna inte kunde stå emot mot en väldigt bestämd och välartikulerad pappa. Eftersom han lyckades övertyga rektor och skolan om hemundervisning för Moa mot den här bakgrunden så kan man verkligen ifrågasätta diagnosen som stora systern hade fått.

Du måste genast kontakta polisen, läkaren som har skrivit under dom falska intygen måste fråntas sin legitimation! Du kan även kontakta socialstyrelsen och göra en anmälan! Om det är sant så är både läraren och läkaren medskyldiga till mord!
Citera
2018-02-11, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Jag tror däremot på videons existens. Att polisen inte nämner den är nog därför att videon var inte inspelat för den breda allmänheten utan endast för nära anhöriga och skickades tidsinställt och utan spår på avsändarens dator. Det mest logiska är att O var ensam om detta.

Var kommer uppgiften om videon ifrån?
Citera
2018-02-11, 23:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Men VARFÖR skulle föräldrarna vilja ha 2 friska barn hemma. Det verkar ju väldigt jobbigt med lärare som kommer dit osv.
Citera
2018-02-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men ta och tänk efter. Om det är " kronisk trötthet"eller sjukdomen "ME" som spekulerats om hit och dit. Så är detta en oklar sjukdom utan klara diagnostiska fynd vars sjukdomsförlopp man inte har en aning om.

Om vi förutsätter att det handlar om "ME" baserat på HBs kontakter med den icke godkända kliniken Gotfries, kombinerat med att de sökte behandling i Tyskland med ljus och lycka och att rektorn gått ut med att det rörde sig om "kronisk trötthet". Ja då finns det inga vetenskapligt belagda negativa besked som kan lämnas om denna sjukdom. Ingen vet och inget är vetenskapligt belagt. Det finns inga erkända studier som kan säga något om en prognos.

Skulle snart-professorn OH verkligen gå på en information som inte har några vetenskapliga belägg?

En kvinna med samma efternamn som O gillar Facebook-sidor som handlar om healing, alternativ vård som behandling mot psykisk ohälsa, och att strålning från elektriska saker är farligt.

Är de syskon kanske de delade värderingar?
Citera
2018-02-11, 23:08
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu ska vi ta tag i det här med "livskvalitet" och meningen med livet.
Att förlora ett barn är ett helvete. Att förlora två barn är något ofattbart.
Efter det känns det knappast som att livet har någon mening längre.
Man tappar livsglädje, "livskvalitet"
Det är det det handlar om
inte nå'n j-a karriär!
Han förlorade inga barn. Han hade eventuellt två sjuka barn hemma. Ingen av oss kände karln. Frågan är vad som rörde sig i hans tankar. Vad var det som rörde till hans tankar och hur möttes OH:s och HB:s tankar i samma konklusion? Tydligen snurrade tankarna fortare och fortare. Samma höst "insjuknade" även yngsta dottern. Verklig eller inbillad sjukdom.
HB, kan hon ha del i att även M insjuknade?

OH går helt in i sitt jobb, HB får ingen uppmärksamhet. Döttrarna måste hållas hemma. Hon har länge brottats med NPD, Narcissistic Personality Disorder. OH märker att Moa blir tröttare, misstänker att HB har del i detta, att hon ger barnen sömnmedel. Karriären, oenighet om VAT på jobbet, frun vill ta självmord, frun drogar barnen, han vill ha professorstjänsten, barnen trötta, han vill lämna allt, han börjar bli rädd att hon ska döda barnen när hon tar självmord, allt snurrar fortare och fortare.
Citera
2018-02-11, 23:09
Medlem
Citat:

Mamman då? Tack för att du berättar det du kan berätta.
Citera
2018-02-11, 23:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du måste genast kontakta polisen, läkaren som har skrivit under dom falska intygen måste fråntas sin legitimation! Du kan även kontakta socialstyrelsen och göra en anmälan! Om det är sant så är både läraren och läkaren medskyldiga till mord!

Någon skrev att intygen om "kronisk trötthet" kom från "skolmedicinen" vilket jag absolut inte kan tro stämmer. I vart fall inte intyg för yngsta dottern efter 1/2-1 års besvär. Det är ingen diagnos man stämplar en 10-åring med! Absolut inte heller med en "ME" diagnos.

Kan intygen komma från Gotfrieskliniken?

Utredning och lex Maria anmälan bums! Är det Gotfries som borde skiten omedelbart stängas ner.
Är det någon annan läkare som låtit sig övertalas att skriva dessa intyg - på samma sätt som skolan verkar ha låtit sig övertalas/övertygas - så borde vederbörandes legitimation sitta löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in