2018-02-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vem som ÄN tagit hand om Akilovs ansökan har begått grovt tjänstefel och har blod på händerna!

Vi får hoppas att lagen har sin gilla gång mot alla inblandade. Om inte, så är jag rädd för att tjära och fjädrar kommer börja användas igen.
.

Det var som fan. Hur i helvete kan Migrationsverket befattat sig med Akilov när det uppenbart var ett polskt ärende?

Polisen eller SÄPO borde utreda mycket noggrant varför Migrationsverket tog in Akilov i rullorna. Det kan vara en kompis-Uzbek som jobbar på MV som bluffade in honom i systemet eller någon som går att muta på MV.

Det kan finnas terrorister på MV. Hur mång är muslimer som jobbar på MV? 20%. MV har väl 5 -10 tusen anställda?

Har Debbie många kompisar som jobbar på MV?

Vi här på FB får gräva vidare för ingen annan kommer att göra det. Inte SÄPO, Polisen, MV, SKV eller MSM som det verkar.
Senast redigerad av Midsommardagen 2018-02-10 kl. 17:33.
Citera
2018-02-10, 17:26
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag har läst artikeln men det står ingenting om den europeiska databasen. Alltså att alla asylsökande i EU måste lämna fingeravtryck och att respektive Migrationsverk i varje land ska kolla detta vid inlämnande av asylansökan för att undvika fusk med olika identiteter.

Varför kollade inte Migrationsverket i EUs databas för asylsökande?

Några huvuden på Migrationsverket kommer rulla ...

Nej, myndigheternas utsedda ledare straffas aldrig. De dåliga blir befordrade.
Citera
2018-02-10, 17:48
Medlem
Efter att ha läst SVD:s artikel om MV:s hantering av Akilov-ärendet så är det för mig uppenbart att Akilov antingen mutat en handläggare alternativt varit i maskopi med någon på MV.

Måste utredas
Citera
2018-02-10, 17:51
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Efter att ha läst SVD:s artikel om MV:s hantering av Akilov-ärendet så är det för mig uppenbart att Akilov antingen mutat en handläggare alternativt varit i maskopi med någon på MV.

Måste utredas

Jag misstänker maskopi. Att Migrationsverket har handläggare som ser till att kriminella och potentionella terrorister kan komma in i landet.
Citera
2018-02-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag misstänker maskopi. Att Migrationsverket har handläggare som ser till att kriminella och potentionella terrorister kan komma in i landet.

Jo jag också. En MV-Uzbek är nu misstänkt.

SÄPO måste undersöka omfattningen av detta!

Nu kanske iofs just dessa missförhållanden inom statliga myndigheter skall finnas i annan tråd än i Nujengate.
Citera
2018-02-10, 18:02
Medlem
rough-justices avatar
Citat:

Nu kanske iofs just dessa missförhållanden inom statliga myndigheter skall finnas i annan tråd än i Nujengate.

Säpo undersöker bara de asylsökare som Migrationsverkets handläggare reser varningsflagga för - inga andra granskas av Säkerhetspolisen. Men det är just de icke markerade och sambandet med handläggare som är det intressanta spåret.
Citera
2018-02-10, 18:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Ja. Men bra att de har fått tag i en. Misstänker dock att det finns ett mycket stort mörkertal!
Citera
2018-02-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja. Men bra att de har fått tag i en. Misstänker dock att det finns ett mycket stort mörkertal!

Hoppas verkligen att de går till botten med det här. Vad var den elvaårigas pappa skulle stämma staten för? För att stämma staten om de tagit in den här Akilov med tjänstemän som fuskat på Migverket borde verkligen ske. Annars så borde staten utreda sig självt eller polisen eller SÅPO. Vet inte vad som är rätt här men man vill verkligen veta vad som hänt.

När jag ser till mina tidigare inlägg så menar jag inte att Nujens har fastigheter eller konton utomlands eller något annat. Det är en tanke hur många människor med mycket bra ekonomi beter sig. För ofta har pengarna större världen där fattigdom är stor och folk måste jobba för att få äta etc. Det kan vara så eller så inte.
Citera
2018-02-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Hoppas verkligen att de går till botten med det här. Vad var den elvaårigas pappa skulle stämma staten för? För att stämma staten om de tagit in den här Akilov med tjänstemän som fuskat på Migverket borde verkligen ske. Annars så borde staten utreda sig självt eller polisen eller SÅPO. Vet inte vad som är rätt här men man vill verkligen veta vad som hänt.

När jag ser till mina tidigare inlägg så menar jag inte att Nujens har fastigheter eller konton utomlands eller något annat. Det är en tanke hur många människor med mycket bra ekonomi beter sig. För ofta har pengarna större världen där fattigdom är stor och folk måste jobba för att få äta etc. Det kan vara så eller så inte.

Om de inte går till botten så är det vi på FB som får gå till botten med det här
Citera
2018-02-11, 00:11
Medlem
Är det någon som känner en person som jobbar på Comviq?

Skulle vara intressant att få ut SMS-listor, inkommande & utgående samtal från Rahmat Akilovs telefonnummer mellan 1 aug 2015 --> 1 nov 2015.

Terroristen har haft samma telefonnummer hela tiden i Sverige så dessa borde gå att leta fram om man har tillgång till Comviqs datorer.
Citera
2018-02-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Är det någon som känner en person som jobbar på Comviq?

Skulle vara intressant att få ut SMS-listor, inkommande & utgående samtal från Rahmat Akilovs telefonnummer mellan 1 aug 2015 --> 1 nov 2015.

Terroristen har haft samma telefonnummer hela tiden i Sverige så dessa borde gå att leta fram om man har tillgång till Comviqs datorer.

Kan man genom offentliga uppgifter ta del av personer som jobbade vid tidpunkten för Akilovs inkomst i Sverige och framgent? I så fall kan man eventuellt söka på de namnen och se om man hittar samröre med Nujenfamiljen. Vuxit upp tillsammans eller vad som helst som kan koppla ihop dem. Så vad tror ni?
Citera
2018-02-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Kan man genom offentliga uppgifter ta del av personer som jobbade vid tidpunkten för Akilovs inkomst i Sverige och framgent? I så fall kan man eventuellt söka på de namnen och se om man hittar samröre med Nujenfamiljen. Vuxit upp tillsammans eller vad som helst som kan koppla ihop dem. Så vad tror ni?

Finns lite information i FUP:en, bland annat olika namn på personer som Akilov har haft att göra med.

Ingen av dessa har visat sig ha Debbie Nujen eller Rickard Damm som gemensam nämnare, så det vore bra om någon kunde printa ut några listor under aktuell tid = 1 aug 2015 --> sista okt 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in