Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 19:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Om ni bara visste hur mycket svarta pengar dessa advokater i maskopi med beslutsfattande på mig.verket får från asylsökande för att få PUT.?! Madre mia.....

Och då kan man ju förstå hur mycket suspekta människor dessa advokater lär känna i processen. Kanske bäst att vi inte vet.
Berätta gärna, så länge det är on topic.
Citera
2018-02-01, 19:09
Medlem
Le-Hericons avatar
Felpost.
Senast redigerad av Le-Hericon 2018-02-01 kl. 19:14.
Citera
2018-02-01, 19:12
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vet ej men hon är inte Akilovs utsedda advokat iaf.
Nej, det förstår väl alla - har hon haft svarta affärer med Akilov så ställer hon givetvis inte upp som ombud i det aktuella terrorfallet.
Min fråga var om hon tidigare (2014-2016) varit inblandad i Akilovs juridiska process.
Citera
2018-02-01, 19:15
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Asylanter med svarta pengar under bordet för ett gömställe?

Özz fick bassning av Skatteverket för att han ignorerat att folkbokföra sig i en köpt lägenhet. En miljon blev han upptaxerad i samma veva.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat
Jag är väldigt säker på att "Jobb Gotland" står på kontoutdraget för att vilseleda! Jobbet är inte gjort där till största delen är jag ganska säker på.

Lägenheten och annat i Stockholm är det som jobbats på. Det är också där man får högst utväxling av lyxrenovering.

Att byta några plank på Gotland är utmärkt alibi...ingen som kollar...förhoppningsvis...
Citera
2018-02-01, 19:19
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
85 000 kr för sex veckors jobb? Hade det inte varit billigare vitt?
Inte för klinker, marmor och päronträ i Stockhols innerstad...

"Jobb Gotland" tänk inte på en vit häst
Citera
2018-02-01, 19:21
Medlem
Elikos avatar
Fyfan vad vidrigt, vågar påstå att det aldrig hänt om det inte vore för människor som Özz.
Citera
2018-02-01, 19:22
Medlem
.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Nej, det förstår väl alla - har hon haft svarta affärer med Akilov så ställer hon givetvis inte upp som ombud i det aktuella terrorfallet.
Min fråga var om hon tidigare (2014-2016) varit inblandad i Akilovs juridiska process.
Och hur ska vi få fram dessa uppgifter, menar du?
Citera
Medlem
Om det nu är så att Nujens betalat illegala invandrare svarta pengar så har de undanhållit skatt från svenska folket. Dessutom verkar Akilov ha skickat de flesta pengarna till släktingar utomlands. Det gör att han inte konsumerat dem i Sverige och därmed inte betalat moms. Så pengarna har undgått beskattning fler gånger.
Så här borde det gått till (tror jag).
Nujens skulle betalat momsen till Akilov.
Akilov skulle skattat pengarna som inkomst (ca 30%). Och betalat momsen (24%) till Skatteverket om han har firma med F-skatt vilket man måste ha om man drar in 85000 kr på ett år.
Akilov skulle betalat moms på sin skattade inkomst om han konsumerat stålarna i Sverige.
Det är alltså mycket pengar som går vår näsa förbi.
Citera
2018-02-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Det här med "svenska" kurdkomiker har ballat ur rejält. Rejält. Jävla lögnare.

Ska man vara helt ärlig dessa gossar är inkvoterade av sossar och annat skit
Citera
2018-02-01, 19:23
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Du har ju helt rätt. Många har aldrig renoverat ser man! Denna typ av arbetare jobbar ofta 12h per dag 6 dar i veckan för 200kr/h.

Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Vi kan bara spekulera. Jag höjer inte på ögonbrynen för 85000kr svart som många andra verkar göra. Dessa pengar kan avse flera arbetare, inköp av material mm. Vi behöver mer info innan vi kan dra slutsatser.

Hur kan man få för sig att Akilov gjort något annat än vad han har sagt i förhör? Vem skulle han skydda och varför? Det scenariot får man fan ta och bygga upp med lite fakta innan man påstår något annat än att han bara var en simpel burkhållare. Pappskallevarning på er båda för att påstå/låtsas som att 85" till en sådan är normalt. Men ni kanske tycker att ni har gjort ett klipp när ni betalat femsiffrigt för ett par spadar tjära och grus på uppfarten av ett gäng irländska pikes också?
Citera
2018-02-01, 19:27
Medlem
biljons avatar
Man kan inte låta bli att fundera över vad Göteborgs Stadsteater tycker om detta?
Özz ska ju spela Carlsson i Hemsöborna där hela våren. Vad tycker resten av ensemblen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in