2018-02-10, 10:33
Medlem
Pungsnoppens avatar
Såg att deras oregano är tillbaka.
Den var borta minst 6månader i de butiker jag besökt.

Ibland försvinner deras produkter för att sedan återuppstå.

Har inte riktigt förstått vad det beror på.

Kan vara att de vill pressa ner priserna vid upphandling eller något. Förstår som sagt inte varför men det gäller många produkter.

Jalapenos har jag också lagt märke att det försvunnit och sedan efter x antal månader dyka upp igen.

Rekommenderar deras "nya" sourcream chips som är som lantchips krispiga och väldigt goda. Ljusblå förpackning som ger en "lyxigare" känsla genom förpackningen.

När det var thai tema så var deras färdiga thai röd curry maträtt väldigt god.
Citera
2018-02-10, 10:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jahapp, då var Vita D'or-majonnäsen borta även från min butik. Någon som har hunnit testa Kania-majonnäsen och kan uttala sig om den? Menar inte den fetare på plastflaska som funnits länge.

Är det kanske samma som förr men bara med ett nytt märke?
Det är inte bara så att det är same shit, different name? Det har ju hänt flera gånger förr att det bara är namn och förpackning som bytts ut.
Citera
2018-02-10, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
De ligger blandade med två andra ostar i lådor. Tror de står franska ostar på hyllkanten, 20-25 kr typ. Brukar vara ojämn efterfrågan, denna goda är tyvärr ofta slut.

Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Grymt, tack. Jo jag vispade runt i den lådan men det var nog slut tillfälligt.

Den fanns i min butik, och den var väldigt god. Tack för tipset.
Citera
2018-02-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Den fanns i min butik, och den var väldigt god. Tack för tipset.
Ja den var god, instämmer, tack för tips.
Citera
2018-02-11, 16:24
Medlem
Grävulens avatar
Har Lidl slutat med temaveckor (tysk, fransk, spansk, italiensk, amerikansk, osv)? Det brukade stå på deras hemsida när nästa temavecka börjar men nu står det ingenting.
Citera
2018-02-11, 16:50
Medlem
persona.von.gratas avatar
Testade Lidls protein-bars när dom kostade 10kr. Jag kan rekommendera dessa.
Jag testade choklad och jordgubbs varianterna (Sportyfeel plus märke). Båda bra men chokladen var snäppet vassare.
Nu kostar dom 12.95 kr tror jag. Jag kommer att ha dessa i min Lidl-standard-inköpslista.
Citera
2018-02-11, 18:22
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Har Lidl slutat med temaveckor (tysk, fransk, spansk, italiensk, amerikansk, osv)? Det brukade stå på deras hemsida när nästa temavecka börjar men nu står det ingenting.
Näe..! När var du här eller på Lidl senast?
Citera
2018-02-11, 18:58
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Igår fiskade jag upp en mikrolåda på Lidl som hette "Thai red chicken curry" eller liknande från "Chef select". Den kostade 39 spänn och jag vet inte om den är på tillfälligt besök eller om den finns ständigt men den här var fan schysst på riktigt!

Jag var i och för sig hungrig som helvete när jag åt den, men jag har ätit många kyckling i röd curry genom åren på restaurang som smakat mycket sämre än denna! Nästa gång du inte har tid att laga mat och ska ta en röd curry i thaikiosken, prova denna istället! Jag skulle köpa den igen utan att blinka. Rekommenderas!
Citera
2018-02-11, 19:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Igår fiskade jag upp en mikrolåda på Lidl som hette "Thai red chicken curry" eller liknande från "Chef select". Den kostade 39 spänn och jag vet inte om den är på tillfälligt besök eller om den finns ständigt men den här var fan schysst på riktigt!

Jag var i och för sig hungrig som helvete när jag åt den, men jag har ätit många kyckling i röd curry genom åren på restaurang som smakat mycket sämre än denna! Nästa gång du inte har tid att laga mat och ska ta en röd curry i thaikiosken, prova denna istället! Jag skulle köpa den igen utan att blinka. Rekommenderas!
Både du och "Pungsnoppen" gillar den, hur mycket väger den?
Citera
2018-02-12, 10:27
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jahapp, då var Vita D'or-majonnäsen borta även från min butik. Någon som har hunnit testa Kania-majonnäsen och kan uttala sig om den? Menar inte den fetare på plastflaska som funnits länge.

Är det kanske samma som förr men bara med ett nytt märke?

Lidl gör en relativt stor ombranding av sina produkter just nu, flera egna varumärken försvinner och läggs in under samma eller helt nya varumärken. Misstänker att det är samma med majonnäsen på burk, den skiljer sig från den på tub men ska vara samma som tidigare i burk men under nytt namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Såg att deras oregano är tillbaka.
Den var borta minst 6månader i de butiker jag besökt.

Ibland försvinner deras produkter för att sedan återuppstå.

Har inte riktigt förstått vad det beror på.

Kan vara att de vill pressa ner priserna vid upphandling eller något. Förstår som sagt inte varför men det gäller många produkter.

Jalapenos har jag också lagt märke att det försvunnit och sedan efter x antal månader dyka upp igen.

Misstänker att det är en pris/kvalitetsfråga, Lidl köper upp produkter från tillverkare efter egna specifikationer. Misstänker att när pris och kvalitet varierar för mycket försvinner produkten till dess de hittar rätt igen. Motsatt vad måånga tänker så är det kvalitativa produkter på lidl, gissar att de arbetar hårt på att inte sabba sitt rykte med skitprodukter och hellre låter varor utgå.

Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen

Nej, men det är inte landstema varje vecka. Känns som att landstemaveckorna kommer med lite längre mellanrum nuförtiden dock? Mest kläder på sistone.
Citera
2018-02-12, 10:28
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Både du och "Pungsnoppen" gillar den, hur mycket väger den?

Har för mig att jag provat denna för länge sedan, god, men kändes oprisvärd då det mest var kolhydrater i form av ris/nudlar. Har därför inte köpt den sedan dess pga detta.
Citera
2018-02-12, 16:59
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Har för mig att jag provat denna för länge sedan, god, men kändes oprisvärd då det mest var kolhydrater i form av ris/nudlar. Har därför inte köpt den sedan dess pga detta.
I denna var det bara nån strimlad kyckling i nån thaisås och wokgrönsaker. Köpte också. Helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in