Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
Jahapp, då var Vita D'or-majonnäsen borta även från min butik. Någon som har hunnit testa Kania-majonnäsen och kan uttala sig om den? Menar inte den fetare på plastflaska som funnits länge.
Är det kanske samma som förr men bara med ett nytt märke?
Lidl gör en relativt stor ombranding av sina produkter just nu, flera egna varumärken försvinner och läggs in under samma eller helt nya varumärken. Misstänker att det är samma med majonnäsen på burk, den skiljer sig från den på tub men ska vara samma som tidigare i burk men under nytt namn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pungsnoppen
Såg att deras oregano är tillbaka.
Den var borta minst 6månader i de butiker jag besökt.
Ibland försvinner deras produkter för att sedan återuppstå.
Har inte riktigt förstått vad det beror på.
Kan vara att de vill pressa ner priserna vid upphandling eller något. Förstår som sagt inte varför men det gäller många produkter.
Jalapenos har jag också lagt märke att det försvunnit och sedan efter x antal månader dyka upp igen.
Misstänker att det är en pris/kvalitetsfråga, Lidl köper upp produkter från tillverkare efter egna specifikationer. Misstänker att när pris och kvalitet varierar för mycket försvinner produkten till dess de hittar rätt igen. Motsatt vad måånga tänker så är det kvalitativa produkter på lidl, gissar att de arbetar hårt på att inte sabba sitt rykte med skitprodukter och hellre låter varor utgå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Har Lidl slutat med temaveckor (tysk, fransk, spansk, italiensk, amerikansk, osv)? Det brukade stå på deras hemsida när nästa temavecka börjar men nu står det ingenting.
Nej, men det är inte landstema varje vecka. Känns som att landstemaveckorna kommer med lite längre mellanrum nuförtiden dock? Mest kläder på sistone.