2018-02-12, 18:55
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
I denna var det bara nån strimlad kyckling i nån thaisås och wokgrönsaker. Köpte också. Helt okej.

Den jag köpte var under deras tema vecka. Det var japanskt och thai har jag för mig då jag köpte wasabi och diverse andra produkter.

Just den Thai red curryn som jag köpte dyker bara upp under deras tema vecka.
( har aldrig testat deras ordinarie produkt som eventuellt alltid finns i butik)

Förpackningen var grön. Köpte alla som fanns i butiken och allihopa hade många bitar kyckling.

Själva såsen, kycklingen och dess smak var riktigt bra, enda negativa som förstörde lite av upplevelsen var att riset inte var jasminris. Det var en billigare typ av ljusbrun basmati eller liknande.
Citera
2018-02-12, 22:55
Medlem
BushKillingtons avatar
Grekiskt tema nästa vecka(yey!) Någon som har testat den strimlade gyrosen eller den i bit på pinne?
Citera
2018-02-13, 00:42
Medlem
gato12s avatar
Om ni vill ha semlor idag på fettisdagen så är dom på Lidl helt okej
Citera
2018-02-13, 03:19
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Lidl gör en relativt stor ombranding av sina produkter just nu, flera egna varumärken försvinner och läggs in under samma eller helt nya varumärken. Misstänker att det är samma med majonnäsen på burk, den skiljer sig från den på tub men ska vara samma som tidigare i burk men under nytt namn.

Får hoppas det. Har kollat på ingredienserna på majonnäsen under märket Kania från andra länder och då är ingredienserna inte de samma som förr.
Citera
2018-02-14, 01:12
Medlem
Någon som har sett freshonas frysta brysselkål i sin butik? Hos mig är de borta..
Citera
2018-02-14, 02:07
Medlem
Dimaks avatar
Freeyway, Päronsoda är så jävla god, den enda drickan jag gillar där ifrån.
Citera
2018-02-14, 16:54
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Någon som har sett freshonas frysta brysselkål i sin butik? Hos mig är de borta..
Samma här. Borta sen någon månad.
Lidl i Sthlm närförort.
Citera
2018-02-15, 10:47
Medlem
Tycker tyvärr att Lidl i en del saker har tacklat av. Men vad gäller sötsaker som glass och choklad slår dem högt. Älskar "deras" Ritter Rom Russin Choklad. Denna tyska, prisvärda choklad har jag inte lyckats hitta hos ICA, Willys eller andra storköp. Bara hos Lidl. I kartongen från Ritter brukar de flesta andra smaker vara kvarlämnade, men just Rom Russin tar slut snabbt.

Låter som en reklamdrive för Ritter måhända, men jag är kräsen vad gäller sötsaker och choklad, men just Ritter Rom Russin skattar jag extremt högt.
Citera
2018-02-16, 23:16
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Får hoppas det. Har kollat på ingredienserna på majonnäsen under märket Kania från andra länder och då är ingredienserna inte de samma som förr.

Har 2 burkar hemma och enda skillnaden jag ser är att salthalten är något högre på kania.

Annars är det
68% fett på båda samt nästintill identiskt text vad gäller innehåll
Citera
2018-02-19, 09:12
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Har 2 burkar hemma och enda skillnaden jag ser är att salthalten är något högre på kania.

Annars är det
68% fett på båda samt nästintill identiskt text vad gäller innehåll

Tack för informationen!
Citera
2018-02-19, 19:01
Medlem
Isnatts avatar
Har testat den 'nya' majonnäsen nu och den smakade likt den förra. Gjorde dressing på den så smakade inte bara majjon men dressingen i sin tur smakade som vanligt så det var bra.

Köpte två förpackningar fryst gyros idag som jag ska försökte testa till helgen, hoppas den är bra.
Köpte även två förpackningar 'Ben&Jerrys-glass'. Åt två såna förra veckan och gillar man sån sötsliskig glass så är den perfekt. Köpte cockie dough och nån med jordnötssmör, supergoda.
Citera
2018-02-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Såg att deras oregano är tillbaka.
Den var borta minst 6månader i de butiker jag besökt.

Ibland försvinner deras produkter för att sedan återuppstå.

Har inte riktigt förstått vad det beror på.

Kan vara att de vill pressa ner priserna vid upphandling eller något. Förstår som sagt inte varför men det gäller många produkter.

Jalapenos har jag också lagt märke att det försvunnit och sedan efter x antal månader dyka upp igen.

Rekommenderar deras "nya" sourcream chips som är som lantchips krispiga och väldigt goda. Ljusblå förpackning som ger en "lyxigare" känsla genom förpackningen.

När det var thai tema så var deras färdiga thai röd curry maträtt väldigt god.

Konstigt, just baskryddorna verkar ju vara konstanta, inkl. oregano? Iaf i Sthlm.

Som säkert ngn redan skrivit, deras röda thaicurrypasta under Virasiaveckorna är helt ok, men där skulle jag fastigt påstå att du hittar ett (påstått hemmaihoprörd) bättre alternativ i frysen hos din lokala thaihökare, detta till ett pris som inte totalt utsopar Lidl:s i pris.

Köpte även deras dito Visasis wasabinötter, BRA jävla tryck i dessa, köpte, och får se, om deras standardwasabijordnötter (känn på det ordet) håller någotsånär klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in