2018-02-07, 19:41
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kanske de gör. Allt jag vet är att vi har flertalet spelare som knackar på dörren till seniorlaget o vad jag sett av just dem så är de riktigt bra.

möjligt att du har helt rätt i kvaliten på arsenals talanger. personligen så tror jag att nuvarande a lag kan kämpa sig ikapp till en topp 4a. ny energi med abua och mikhi. skulle förvåna om inte arsenal ger city mer än en tuff match i finalen. kräket sanchez är borta. dålig för lagmoralen.
Citera
2018-02-07, 19:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Oerhört viktigt för Arsenal att Wilshere kritar nytt kontrakt men det har ju samtidigt ryktats om att han blivit erbjuden ett men med lägre lön. Går han med på det?

Wilshere är en gudabenådad spelare som jag har stor respekt för. Det är riktigt starkt att gång på gång kämpa sig tillbaka och prestera efter alla motgångar han haft. Hade kunnat bli absolut världsklass om det inte vore just för alla skador och jag tror tyvärr man kommer se tillbaka på hans karriär med en bitter eftersmak och en känsla att det kunnat bli så mycket bättre.
Mjo. Men samtidigt är han ju expert på att ställa till det för sig själv med vansinniga grejer på planen...blivit en del röda kort genom åren. Lite som eran Dele Alli.
Eller när han postar på Instagram när han åker skridskor under en skadeperiod när de hade match dagen efter. Inte den smartaste killen i norra London direkt.
Men som du säger; när han är bra så är han riktigt bra och skulle nog kunna spela i vilken klubb som helst i världen. Synd att det är så sällan bara.
Citera
2018-02-07, 20:00
Avstängd
Halloween2s avatar
patrice evra tillbaka i PL och hamnat i west ham
Citera
2018-02-07, 20:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
patrice evra tillbaka i PL och hamnat i west ham
Hur fan kan Hammers köpa den idioten, efter vad han ställde till med i Olympic Marseille?

Kommer nog vara en del som försöker provocera honom framöver, både spelare såväl som publik.
Senast redigerad av gato12 2018-02-07 kl. 20:07.
Citera
2018-02-07, 20:06
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
möjligt att du har helt rätt i kvaliten på arsenals talanger. personligen så tror jag att nuvarande a lag kan kämpa sig ikapp till en topp 4a. ny energi med abua och mikhi. skulle förvåna om inte arsenal ger city mer än en tuff match i finalen. kräket sanchez är borta. dålig för lagmoralen.
Citat:
nu förstår jag mig inte på hur du tänker, läste meningen två gånger. kan du förklara?
Meningen säger faktiskt allt.
De flesta år är så jämna att det är misstagen som avgör. Oftast genom att tappa minst poäng mot de sämre lagen.
Just nu har jag fått en förhoppning att Arsenals nya, jävlar annamma gör att vi slutar förlora skitmatcherna medan konkurenterna tappar onödiga poäng i kampen om topp4.
Även årets upplaga av ManU borde ligga nämare ManC. Men även de har gjort de där onödiga poängtappen.
Citera
2018-02-08, 11:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
så liverpool är speciella, hur tänker du när du hävdar att laget inte får vad det förtjänar? i enstaka match kan det vara så men över en säsong får ett lag alltid det det förtjänar. i matchen mot spurs så fick liverpool vad det förtjänade, om än med ett spektakulärt slut, en poäng. det var exakt det lagets insats motiverade. bäst i 1a halvlek - utspelade i 2a.

ungefär som city i matchen mot burnley fick det de förtjänade - 1 poäng. gjorde 1-0, spelade ut burnley ordentligt men gjorde inte 2-0 trots massivt spelövertag. skall jag gnälla över att city inte "fick vad laget förtjänade"? nej.

Ja eftersom man måste förklara allt för dig så hjälper jag dig. Liverpool kommer aldrig ifrån med en oförtjänt seger, Ska de vinna så måste de kämpa sig till det. Som ex United som kan komma iväg med 3p trots dåligt spel.

Erik Niva gick dessutom ut och sa samma sak. De plockar poäng och varje poäng är de värda.
Om det är sättet de spelar på eller så, det vet jag inte. Men kommer du på en seger som de inte förtjänade så får du gärna upplysa mig.
Citera
2018-02-08, 19:16
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja eftersom man måste förklara allt för dig så hjälper jag dig. Liverpool kommer aldrig ifrån med en oförtjänt seger, Ska de vinna så måste de kämpa sig till det. Som ex United som kan komma iväg med 3p trots dåligt spel.

Erik Niva gick dessutom ut och sa samma sak. De plockar poäng och varje poäng är de värda.
Om det är sättet de spelar på eller så, det vet jag inte. Men kommer du på en seger som de inte förtjänade så får du gärna upplysa mig.

Det beror mycket på att man har ett mediokert försvarsspel med där, både individuella -och kollektiva, misstag sker ganska konsekvent. VvD kommer eliminera vissa(!) av misstagen.

Likt Arsenal är det alltid en risk att man åker på en poängtapp. Även om Liverpool ”förtjänat” mycket fler poäng än Arsenal.
Citera
2018-02-08, 22:47
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

tja vilket lag behöver inte kämpa sig till en seger? möjligtvis manchester city i vissa matcher då de är överlägsna motståndarna.

du skriver att united kan "komma iväg med 3 poäng trots dåligt spel", vill inte gärna försvara de röda jävlarna men kan det bero på att de har en utomordentlig målvakt, samt ett försvar i alla fall värd namnet. att united ofta spelar ett tråkigt spel är en annan sak.

liverpool måste, enligt ditt sätt att resonera, vara mera otursförföljda än alla andra lag. besynnerligt. fullständigt ologiskt. eftersom du måste upplysas om självklarheter så ger jag dig det en gång till. liverpools målvakt är en olycka som redan inträffat, och deras försvarsspel är minst sagt underhållande emellanåt, och det menar jag inte som en komplimang.
Citera
2018-02-09, 09:26
Medlem
De flesta bookmakers har börjat betala på vad angående att Wolves vinner auto promotion till Premier League.
Vi har 11 poäng upp till Derby på andraplatsen och lär behöva max åtta segrar på återstående sexton omgångar för att klara en direktplats upp till serien vi hör hemma i.
Citera
2018-02-10, 10:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Det beror mycket på att man har ett mediokert försvarsspel med där, både individuella -och kollektiva, misstag sker ganska konsekvent. VvD kommer eliminera vissa(!) av misstagen.

Likt Arsenal är det alltid en risk att man åker på en poängtapp. Även om Liverpool ”förtjänat” mycket fler poäng än Arsenal.

Givetvis är det individuella misstag som spelar in med. Men man får det att låta som om det sker varje match när man snackar Lfc. Men ibland tycker man ju att ett lag ska kunna komma iväg med blotta förskräckelsen med 3 poäng istället för att alltid vara förtjänt av den där 3 poängaren.

Sedan Liverpools förlust på Wembley mot Spurs så märker man att Klopp lagt ned tid på att försöka förbättra försvaret.

Arsenal tycker jag också varit ett väldigt lustigt lag iår. De är som 2 olika lag på bortaplan och hemmaplan. Dagens match kan bli en språngbräda för Arsenal likasom det kan återgå till "Wenger out" disskutionerna.
Citera
2018-02-10, 14:31
Medlem
snillet_1s avatar
Förre United-mittfältaren Liam Miller har avlidit 36 år gammal. Cancer i bukspottkörteln.
Citera
2018-02-10, 19:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förre United-mittfältaren Liam Miller har avlidit 36 år gammal. Cancer i bukspottkörteln.

Det är en jävla sjukdom. Att en f.d. elitspelare i den åldern går bort visar bara mer hur hemsk sjukdom det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in