Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Det du sa är lögner, finns inget att förstå, du sprider lögner.
Saknar du intresse så försvinn från tråden och det är klart du inte hittar några bevis för den platta jorden om du vägrar kolla bevisen som finns så skön logisk hårdsmälta där.
Textdokument?

Ännu en gång vill ni överge verkligheten för teorier, videon är på en båt som helt har försvunnit från betraktarens ögon, sedan använder han sin superzoom kamera för att visa att voila hela båten är fortfarande där. Båtar som försvinner över horisonten är därmed en krossad och begraven myt så häng med eller håll käft är rådet till dig för din okunskap som du försöker skriva om till ointresse är ingen som köper.
Oj då, du låter nästan lite arg...
En presentation ungefär såhär, inga teorier bara verklighet.
"jag filmar detta med denna kameran, denna tiden på dagen i riktning mot xx och detta med följande väderförhållande, vind, barometer, temp osv., båten jag filmar befinner sig xx långt ifrån när jag börjar klippet och är en båt av typ xx som är xxfot lång och hög i färgen xx, vid tid x så syns den inte längre med blotta ögat och då har båten nått xx distansminuter ut men när jag zoomar in så kommer den tillbaka i bild och detta efter den skulle försvunit bakom horisonten, den runda jorden är nu debunkad!"
Detta är något jag faktiskt kan tänka mig att titta på då, om jag inte tror på det som påstås, faktiskt kan gå ut och reproducera vad som gjorts och därför med mina egna ögon se vad som händer, eller få bevisat att det var fejk..
Mitt ointresse ligger i att lägga ner tid på att visa er att jorden har den form den har, inte i jordens faktiska form (även fast den inte direkt påverkar mig..) det bör ju ligga i Erat intresse att bevisa den platta jorden..
Vad Ni gör istället för att göra just det är att bevisa den runda jorden genom försöka motbevisa just den, smart?
Lägg den tid du nu gör att bli upphetsad på internet på att istället bygga upp en förklaringsmodell för den platta jorden, hur den fungerar och det med reproducerbara bevis som det står alla fritt att upprepa för denna så kanske du slipper bli så upprörd.