2018-01-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Eller så för du sluta ett hållbart avtal med mannen.

Jag tycker också det är fel när män sviker kvinnor utan det ska råda en ömsesidig lojalitet som mycket starkt borde inpräntas i båda könen.

Önska på du hur livet borde vara.
Citera
2018-02-01, 20:02
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Har det undgått dig att även kvinnor jobbar och betalar skatt i detta land?

Har inte läst vad som skrivits i tråden tidigare men anser att de pengar som betalas in i landstingsskatt för att bekosta sjukvård ska gå till sjukvård. Inte till fullt friska kvinnor som inte vill bli gravida på normalt sett utan istället genom insemination.

Inget bör hindra kvinnor från att välja skaffa barn utan man men om det blir dyrare bör de själva stå för merkostnaden. Inte ta resurser från sjukvården.

Om en kvinna i t.ex. Indien kommer fram till att fördelarna med att ställa upp som surrogatmamma är större än nackdelarna om hon får bra betalt för det så säger PK feminister i Sverige att hon blir utnyttjad.

Varför vill många feminister i Sverige omyndigförklara andra kvinnor samtidigt som de hyllar de kvinnor på 1800 talet som kämpade för att kvinnor skulle bli myndiga? Varför säger de att de vet vad som är bäst för andra kvinnor. Bättre än de själva gör.

Varför skulle det vara bättre om man ställde upp som surrogatmamma utan att kräva betalt?

Känns som 1800 talets filosofi angående idrott.

Idrott kunde den ägna sig åt som lyckats lura av hårt arbetande medmänniskor tillräckligt med pengar så att de själva inte behövde arbeta mer och därför kunde träna och tävla utan att behöva få betalt för det.

Hårt arbetande människor som skulle vara tvungna att arbeta mindre om de skulle kunna satsa fullt ut på idrotten och därför behövde tjäna pengar på sin idrott var inga riktiga idrottsmän.
Citera
2018-02-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Har inte läst vad som skrivits i tråden tidigare men anser att de pengar som betalas in i landstingsskatt för att bekosta sjukvård ska gå till sjukvård. Inte till fullt friska kvinnor som inte vill bli gravida på normalt sett utan istället genom insemination.

Inget bör hindra kvinnor från att välja skaffa barn utan man men om det blir dyrare bör de själva stå för merkostnaden. Inte ta resurser från sjukvården.

Om en kvinna i t.ex. Indien kommer fram till att fördelarna med att ställa upp som surrogatmamma är större än nackdelarna om hon får bra betalt för det så säger PK feminister i Sverige att hon blir utnyttjad.

Varför vill många feminister i Sverige omyndigförklara andra kvinnor samtidigt som de hyllar de kvinnor på 1800 talet som kämpade för att kvinnor skulle bli myndiga? Varför säger de att de vet vad som är bäst för andra kvinnor. Bättre än de själva gör.

Varför skulle det vara bättre om man ställde upp som surrogatmamma utan att kräva betalt?

Känns som 1800 talets filosofi angående idrott.

Idrott kunde den ägna sig åt som lyckats lura av hårt arbetande medmänniskor tillräckligt med pengar så att de själva inte behövde arbeta mer och därför kunde träna och tävla utan att behöva få betalt för det.

Hårt arbetande människor som skulle vara tvungna att arbeta mindre om de skulle kunna satsa fullt ut på idrotten och därför behövde tjäna pengar på sin idrott var inga riktiga idrottsmän.

Det får du väl fråga dem.
Citera
2018-02-01, 23:14
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Det får du väl fråga dem.

Hoppas att någon feminist skriver svar i denna tråd .
Citera
2018-02-02, 17:51
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Har det undgått dig att även kvinnor jobbar och betalar skatt i detta land?

Det verkar ha undgått dig att dina företrädare har utformat det "kvinnoförtryckande" systemet på ett sådant sätt att snittkvinnan går ca 1,5 mkr plus under en livstid medan snittmannen går back samma siffra.
Citera
2018-02-02, 19:59
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Helt sjukt.
Kvinnor som är singlar länge är det ofta pga psykiska besvär, fetma eller allmänt bisarrt leverne. Självklart är de då olämpliga som föräldrar.
Och att skattebetalare (jag) ska betala kalaset när de ska bli besprutade borde vara straffbart.
Citera
2018-02-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Helt sjukt.
Kvinnor som är singlar länge är det ofta pga psykiska besvär, fetma eller allmänt bisarrt leverne. Självklart är de då olämpliga som föräldrar.
Och att skattebetalare (jag) ska betala kalaset när de ska bli besprutade borde vara straffbart.

Du har aldrig tänkt på att de gör det av hänsyn till männen? Finns en massa män som inte vill bli föräldrar och nu slipper de det.
Citera
2018-02-08, 03:33
Medlem
Merwinnas avatar
Fy Fan. Nu blir det ännu värre:

https://www.aftonbladet.se/halsa/a/gP6kKa/assisterad-befruktning-tillats-utan-genkoppling

Tidigare har barnen åtminstone fått växa upp med en av sina riktiga föräldrar, men nu förväntas Riksdagen rösta igenom att varken ägget eller spermierna behöver komma från den ensamstående kvinnan/paret som ansöker om IVF! Jag får otäcka vibbar till "Frankensteins monster" och "1984"! Men homosarna och genusfeministerna jublar förstås...
Citera
2018-02-08, 09:04
Medlem
Pungterings avatar
Jag har inga problem med varken konstbefruktning eller singelmammor.
Vad jag finner problematiskt är att båda delarna finansieras av skatter, alltså av alla de som väljer bort dyra vanor såsom barn eller håller ihop så de har tid och råd med dem.

Låt folk stå för sina egna kostnader gällande barn och barnaskapande så är alla problem lösta.
Citera
2018-02-08, 09:23
Avslutad
Jag då??

Tänk om jag också vill ha ett barn som singel?? Varför ska inte män få samma möjligheter till att få barn??

Jävla förtryck!! Jag kräver statligt avlönade surrogatmödrar!!
Citera
2018-02-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag då??

Tänk om jag också vill ha ett barn som singel?? Varför ska inte män få samma möjligheter till att få barn??

Jävla förtryck!! Jag kräver statligt avlönade surrogatmödrar!!

Haha! För då skulle ni gnälla ännu värre än ni redan gör på kvinnor som är statligt anställda.

Men ni skulle säkert få igenom det om ni bara engagerade er politiskt för det.
Citera
2018-02-09, 06:40
Avslutad
Citat:
Haha! För då skulle ni gnälla ännu värre än ni redan gör på kvinnor som är statligt anställda.

Men ni skulle säkert få igenom det om ni bara engagerade er politiskt för det.

Ja, jag håller med. Är det några kvinnfolk i Sverige som jag verkligen inte litar på så är det just offentligt anställda kvinnor. ..låt oss bara säga att jag har fått min andel och därtill av den varan..

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att adoptera. Känner att det finns kvar lite farsa i mig ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in