Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Bara det inte blir massor med gnäll om hur jobbigt det är för dessa stackars kvinnor att vara ensamstående mödrar så är jag nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Det är en grej jag funderat över... När man talar om statistik över vem som är hemma med barn och vem som sköter hemmet; särskiljer man då ensamstående kvinnor och ev. lebbförhållanden?
Det blir ju en klar överrepresentation av kvinnor om man tar med dessa grupper. Det är ju lite svårt för en man att sköta barn och hemmasysslor om han är bortvald. Men genusfånarna får nå't att gnälla över.
Slut på OT.
Lesbiska förhållanden med barn är förmodligen så få att de saknar statistisk signifikans. Homosexualitet är inte så vanligt som RFSL vill göra gällande, och ännu ovanligare är det att det blir stabila familjerelationer med barn. Det händer så klart, men är tämligen ovanligt.
Men redan idag så lamenteras det jeremiader om hur svårt det är att vara ensam mamma. Det är säkert riktigt, jag är övertygad om att det är oerhört påfrestande att vara ensamstående mor, och också att vara barn till en ensamstående mor. Men då skall för

inte staten stödja uppkomsten av ännu fler ensamstående mammor och faderslösa barn!
Världen är galen!