2018-02-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag förstår inte riktigt ditt exempel. Men om du gör en 360 piruett så gör du med ditt synfält en cirkel, är det då kurvan eller cirkeln du ser?

Ett objekt som ISS som endast, i jämförelse med jordens yta, är 400km upp eller liknande, ser man därifrån cirkeln en kurvan. Var kurvan bli synlig borde vid detta laget vara klarlagt. Att exempelvis en båt skulle försvinna bakom horisonten är ju bevis för att båten försvinner men bakom vad?

Det där var bra virrigt...

Om jag gör en piruett ser jag 360 grader av min omgivning, cirkel ser jag ingen, förklara igen.

Vad du menar med kurvan/cirkeln i avseende iss förstår jag inte, ska jag försöka tolka vad du menar landar jag någonstans i att du vill veta vilken höjd man ser jordens form på?
Är det så?

Om så, jag har inte satt in mig i det men bör gå att räkna ut med de siffror vi har vetskap om ögonens betraktningsvinkel och jordens storlek, alltså hur långt ifrån man behöver komma för att kunna ta in krökningen, saknar dock eget intresse i saken då jag inte hittat något som motsäger att jorden har den form den påstås ha så det överlåter jag åt dig.

Vad båten försvinner bakom är jorden vilket förklarats åtskilliga gånger, kan med fördel testas själv med en leksaksbåt och en badboll.

Men, återigen, innan Något presenteras som påvisar att den rådande uppfattningen om jordens form är felaktig ligger det på Er som anser att den är felaktig att påvisa detta.
Börja med att på något hållbart sätt påvisa hur de enklaste observationer vi gör fungerar på en platt jord och det med en förklaringsmodell som går att testa och håller.

Hur kan solen gå ner bakom horisonten (vilket bevisas av att den lyser upp molnen på undersidan) Utan att det blir natt över hela jorden samtidigt på en platt jord?
Citera
2018-02-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du saknar intresse säger du men sitter ändå där som det korkade får som du är och fortsätter sprida heliocentriska myter som modern teknologi debunkat för länge sen.

https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg&t=1s

Det är sanslöst hur mycket globetards verkligen hatar genuin vetenskap.

Nu läser du vad jag skriver utan att förstå, kan det kanske vara på sin plats att ta in vad som står, Förstå det och Sedan kommentera?

Jag saknar intresse att slå hål på Era myter om en platt jord då jag ännu inte sett något som bevisar den platta jorden, därför bör det ligga i Ert intresse att faktiskt lägga fram bevis som håller.

Jag förmodar klippet inte visar på något av vikt för då skulle du refererat till ett textdokument där denna videon skulle finnas med som illustration men där den förklarande texten bär sig själv med källhänvisning.

Men för all del, när du lägger upp ett klipp där en leksaksbåt Inte försvinner bakom horisonten på en badboll när man "kör" den framåt så säg för all del till, kanske jag gör ett undantag och tittar på den trots att det kommer saknas förklarande text..
Citera
2018-02-08, 13:22
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Du saknar intresse säger du men sitter ändå där som det korkade får som du är och fortsätter sprida heliocentriska myter som modern teknologi debunkat för länge sen.

https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg&t=1s

Det är sanslöst hur mycket globetards verkligen hatar genuin vetenskap.

Typiskt plattskalleargument att en person med en dålig kamera är detsamma som en vetenskapsman. Det är naturligtvis inte sant. En dålig kamera är vare sig bevis eller vetenskap och t.om andra plattskallar driver med personen som gjorde videon du länkade till då den verkligen är genomusel i sitt falska påstående. Är det det bästa "bevis" ni kan komma upp med?

Ni kan inte ens förklara solnedgången eller natthimlen. T.om de antika grekerna förstod att månens faser var ett tydligt bevis på att solen är betydligt längre bort än månen för att inte tala om solförmörkelser när man kan se månen passera framför solen. Enkla observationer som ingen av er klarar av. Ni lider av en total brist på logik och fungerande verklighetsuppfattning.

Här är ytterligare en sak som är omöjlig att förklara om jorden var platt. Det är en vacker, konstnärlig bild på den senaste solförmörkelsen:

https://apod.nasa.gov/apod/image/1802/2018JanTLEtrails_HaitongYu.jpg

Men månen är inte det som är intressant. Det är stjärnorna som är intessanta. Till höger i bild ser man hur stjärnorna bildar spår i en cirkel runt en punkt under horisonten, den södra himmelspolen. Till vänster i bilden ser vi hur stjärnorna gör ytterligare en cirkel runt den norra himmelspolen. Om man panorerade mer åt vänster så hade man sett polstjärnan och stjärnor som gör kompletta cirkelspår runt den. Förklara detta, att himlen har två poler, om jorden var platt och stjärnorna satt på en ostkupol som enbart roterade runt nordpolen.
Citera
2018-02-08, 13:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Nu läser du vad jag skriver utan att förstå, kan det kanske vara på sin plats att ta in vad som står, Förstå det och Sedan kommentera?

Jag saknar intresse att slå hål på Era myter om en platt jord då jag ännu inte sett något som bevisar den platta jorden, därför bör det ligga i Ert intresse att faktiskt lägga fram bevis som håller.

Jag förmodar klippet inte visar på något av vikt för då skulle du refererat till ett textdokument där denna videon skulle finnas med som illustration men där den förklarande texten bär sig själv med källhänvisning.

Men för all del, när du lägger upp ett klipp där en leksaksbåt Inte försvinner bakom horisonten på en badboll när man "kör" den framåt så säg för all del till, kanske jag gör ett undantag och tittar på den trots att det kommer saknas förklarande text..

Det du sa är lögner, finns inget att förstå, du sprider lögner.

Saknar du intresse så försvinn från tråden och det är klart du inte hittar några bevis för den platta jorden om du vägrar kolla bevisen som finns så skön logisk hårdsmälta där.

Textdokument? Ännu en gång vill ni överge verkligheten för teorier, videon är på en båt som helt har försvunnit från betraktarens ögon, sedan använder han sin superzoom kamera för att visa att voila hela båten är fortfarande där. Båtar som försvinner över horisonten är därmed en krossad och begraven myt så häng med eller håll käft är rådet till dig för din okunskap som du försöker skriva om till ointresse är ingen som köper.
Citera
2018-02-08, 18:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
...videon är på en båt som helt har försvunnit från betraktarens ögon, sedan använder han sin superzoom kamera för att visa att voila hela båten är fortfarande där.

Mmm, det är så en zoom/teleskop/kikare fungerar.

Citat:
Båtar som försvinner över horisonten är därmed en krossad och begraven myt så häng med eller håll käft är rådet till dig för din okunskap som du försöker skriva om till ointresse är ingen som köper.

Så är det knappast eftersom ingen av båtarna i klippet hade passerat horisonten, ingen av båterna var tillräckligt långt borta.
Citera
2018-02-08, 18:23
Medlem
Den platta jorden – en förklaringsmodell.

Jorden.
Jorden är en elektromagnetisk toroid som kan liknas vid vårt eget träd Yggdrasil. Jorden är en plan och stillastående konstruktion, det som rör sig är atmosfären, även kallat ethern. Det som roterar är himlen till skillnad från den runda jorden dår jorden roterar. Toroiden återkommer gärna i mycket på jorden, tex. människan. Jorden är naturligtvis inte helt platt, vilket enkelt kan observera, det som däremot kan beskrivas som platt är vatten. Att det uppstår ojämnheter pga av rörelser osakat av exempelvis vind är naturligt och då rörelsen avstannar finner vattnet åter sitt platta tillstånd.

Här är ett tidigare inlägg om den roterande himlen.
https://www.flashback.org/sp62045429

Solen
Solen är ett elektromagnetiskt fält som lyser upp de gaser atmosfären/ethern består av vilket förklarar dag och natt på den platta jorden. När solen passerar lyser atmosfären/ethern upp och dagen uppstår. Det är alltså inte solen direkta ljus som får dagen att uppstå utan reaktionen mellan den elektromagnetiska solen och atmosfären/ethern. Det direkta solljuset ger däremot liv.

Månen.
Månen är ett plant objekt med ett eget sken. Det egna skenet indikeras av att månen ger ifrån sig sken som på jordytan ger en kallare temperatur än samma yta skuggad från månens sken. Månen har flera praktiska funktioner såsom att visa var i månaden vi befinner oss. Den kan med sin lutning också ge indikation om latitud och vilken sida av ekvatorn man befinner sig. Månen påverkar också människor, tex kvinnors menstruationscykel, men troligen alla levande varelser på jorden.

Stjärnor.
Stjärnor är en del av det elektromagnetiska toroiden och det vi på natten kan observera är elektriskt.
Stjärnorna rör sig åt samma håll på norr och syd om ekvatorn och inlägget länkar beskriver hur den elektromagnetiska toroiden rör sig kring två magnetiska poler. Länkarna visar hur stjärnor bildar det roterande mönster med s.k. time-lapse fotografering och ett experiment med ett elektromagnetiskt fält som uppvisar samma egenskaper och mönster i metallspån.

https://www.flashback.org/sp63108412
Citera
2018-02-08, 18:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Jorden.
Jorden är en elektromagnetisk toroid som kan liknas vid vårt eget träd Yggdrasil. Jorden är en plan och stillastående konstruktion, det som rör sig är atmosfären, även kallat ethern. Det som roterar är himlen till skillnad från den runda jorden dår jorden roterar. Toroiden återkommer gärna i mycket på jorden, tex. människan. Jorden är naturligtvis inte helt platt, vilket enkelt kan observera, det som däremot kan beskrivas som platt är vatten. Att det uppstår ojämnheter pga av rörelser osakat av exempelvis vind är naturligt och då rörelsen avstannar finner vattnet åter sitt platta tillstånd.

Här är ett tidigare inlägg om den roterande himlen.
https://www.flashback.org/sp62045429

Solen
Solen är ett elektromagnetiskt fält som lyser upp de gaser atmosfären/ethern består av vilket förklarar dag och natt på den platta jorden. När solen passerar lyser atmosfären/ethern upp och dagen uppstår. Det är alltså inte solen direkta ljus som får dagen att uppstå utan reaktionen mellan den elektromagnetiska solen och atmosfären/ethern. Det direkta solljuset ger däremot liv.

Månen.
Månen är ett plant objekt med ett eget sken. Det egna skenet indikeras av att månen ger ifrån sig sken som på jordytan ger en kallare temperatur än samma yta skuggad från månens sken. Månen har flera praktiska funktioner såsom att visa var i månaden vi befinner oss. Den kan med sin lutning också ge indikation om latitud och vilken sida av ekvatorn man befinner sig. Månen påverkar också människor, tex kvinnors menstruationscykel, men troligen alla levande varelser på jorden.

Stjärnor.
Stjärnor är en del av det elektromagnetiska toroiden och det vi på natten kan observera är elektriskt.
Stjärnorna rör sig åt samma håll på norr och syd om ekvatorn och inlägget länkar beskriver hur den elektromagnetiska toroiden rör sig kring två magnetiska poler. Länkarna visar hur stjärnor bildar det roterande mönster med s.k. time-lapse fotografering och ett experiment med ett elektromagnetiskt fält som uppvisar samma egenskaper och mönster i metallspån.

https://www.flashback.org/sp63108412
Det där är ingen förklaringsmodell, det är en upprepning av motbevisade påståenden och hittepå för att få observationer att passa in i den på förhand bestämda tron att jorden är platt.
Citera
2018-02-08, 18:45
Medlem
Citat:

Jorden.
Jorden är en elektromagnetisk toroid som kan liknas vid vårt eget träd Yggdrasil.

Jadu, det var mycket på ett bräde. Nöjer mig att ställa en fråga i taget.
Jag tror inte riktigt att jag förstår. En toroid är ju rund, ungefär som ett hjul eller ett bildäck.
Yggdrasil är ett träd. Jorden är platt.
Hur kan jorden vara allt detta samtidigt?
Jag blir alldeles yr.
Citera
2018-02-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Jadu, det var mycket på ett bräde. Nöjer mig att ställa en fråga i taget.
Jag tror inte riktigt att jag förstår. En toroid är ju rund, ungefär som ett hjul eller ett bildäck.
Yggdrasil är ett träd. Jorden är platt.
Hur kan jorden vara allt detta samtidigt?
Jag blir alldeles yr.
Jorden befinner sig i toroiden, ett plan i mitten. Torioden roterar runt jorden.
Citera
2018-02-08, 19:05
Medlem
Citat:
Jorden befinner sig i toroiden, ett plan i mitten. Torioden roterar runt jorden.

Så vi befinner oss alltså i ett kraftigt elektromagnetiskt fält, vilka effekter ger detta magnetfält upphov till?
Citera
2018-02-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Så vi befinner oss alltså i ett kraftigt elektromagnetiskt fält, vilka effekter ger detta magnetfält upphov till?
Exempelvis en dom, poler, tidvatten.
Citera
2018-02-08, 19:14
Medlem
Citat:
Exempelvis en dom, poler, tidvatten.

Magnetism påverkar järn.
Består domen av järn?
Påverkas vatten av magnetism?
Vilka poler?
Hur påverkas järnhaltiga föremål?
Senast redigerad av martie666 2018-02-08 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in