2018-02-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Han misshandlade alltså Terese mellan 09-15? Det är sju år.
Hur kom det sig att Terese inte skyddade sig i så fall? Att skaffa fyra barn med någon som misshandlar regelbundet är inte speciellt ansvarsfullt. Hade Terese kontakt med kvinnojour eller liknande under den här tiden, eller när anmälde hon misshandeln/våldtäkten första gången? Måste funnits mycket bevisning om man blivit misshandlad under så många år.

Jag har som sagt varit bekant med JA och T och vad jag vet så var det ingen av dom som ville använda skydd överhuvudtaget, lätt att räkna ut om man hängde med på sexualkunskapen att utan skydd blir det barn. Blir det så blir det vad svaret jag fick av JA och T.
2018-02-07, 22:07
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Ja Terese anmälde våltäkter misshandel. Jag och en till är vittne som sett misshandel på barn o Terese men polis han lägga ner mål innan jag han berätta för t att jag sett de Joel gjort. Men. Terese ska. Göra omprövning på de och då ska jag vittna för de jag sett J gjort Terese o barnen .
Terese vart misshandlad i flera år

Jimmy har sina barn hemma hos sig nån gång dådå
Alla barn får. De dom behöver hos Terese deras mamma. Där dom får de bäst

Sonen hennes har handikapp och. Han utvecklas efter sina behov han utvecklades bra när han Bode hos Terese. Alla barn mådde bra hade livsglädje och fick allt dom behöver då dom bodde hos Terese
Öh Joel bortförklara sig och gör allt för att flina och fejka så han inte ska. Åka dit för allt helvete han ställde till för Terese barnen

Jimmy. Blev strypt av sin dotter då hon va ca15 18 år. För att mamman snackat skit. Om honom och då tog dottern stryp tag på sin pappa. Och Jimmy tog straffet för att hans dotter skulle slippa straff så han var oskyldig men tog straff ändå. För sin dotters skull

Jag och en till har sett Joel misshandla henne så. Terese blev misshandlad. Ofta under 2009 till 2015
Terese var. Livrädd för Joel och våga inte lämna idioten för allt han gjorde plus. Joel är som två personer han ha själv sakt blir Joel arg så kan han kasta vad som helst och göra vad som helst mot personer
Exempel. I Holmsund en granne. Gick på Joel eftersom han hade först gått på. Den grannen som var hårdrockare. Och Joel blev kallad barsad j är falskare jäveln som är född
Alla Joels ex ha ju lämnat honom har jag hört för att han vara dum med dom och sex galen

Ni och era falska skit snack om Terese

Malin är kriminell tjej

Du är vittne och du anmälde inte?!!! Vad är du för en kompis som lät Terese leva så utan att göra något?
Jag är ledsen men jag tror inte på dig. Ingen vän ignorerar väl ifall en god vän blir misshandlad?

Tidigare i tråden säger du att T har dokumenterade skador som sviter av våldtäkt, men då är det alltså dokumenterade och då ska sjukvården ha gjort anmälan även om hon inte gjort det, har de det?

Allt dravel om Jimmy köper jag inte heller. Skyddar man någon så håller man tyst och berättar inte för någon vad som hänt. Det går inte att ta på sig straffet för någon annans brott i det sammanhanget. Det är ju bullshit! Har Jimmy sagt att det gått till så och du tror på honom?! Snälla tänk efter och inse hur orimligt det är!

Ja visst Jimmys barn kan hälsa på då och då men han anses inte vara lämplig som vårdnadshavare och barnen är placerade och får inte bo där då ska han absolut inte ha någon annans barn där heller.
Hur var det nu med pedofilryktena? De är kanske helt falska (inte sett någon dom på dem) men enligt hans ex så är det en del i orsaken till att han inte får ha barnen.
2018-02-07, 22:14
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Du är vittne och du anmälde inte?!!! Vad är du för en kompis som lät Terese leva så utan att göra något?
Jag är ledsen men jag tror inte på dig. Ingen vän ignorerar väl ifall en god vän blir misshandlad?

Tidigare i tråden säger du att T har dokumenterade skador som sviter av våldtäkt, men då är det alltså dokumenterade och då ska sjukvården ha gjort anmälan även om hon inte gjort det, har de det?

Allt dravel om Jimmy köper jag inte heller. Skyddar man någon så håller man tyst och berättar inte för någon vad som hänt. Det går inte att ta på sig straffet för någon annans brott i det sammanhanget. Det är ju bullshit! Har Jimmy sagt att det gått till så och du tror på honom?! Snälla tänk efter och inse hur orimligt det är!

Ja visst Jimmys barn kan hälsa på då och då men han anses inte vara lämplig som vårdnadshavare och barnen är placerade och får inte bo där då ska han absolut inte ha någon annans barn där heller.
Hur var det nu med pedofilryktena? De är kanske helt falska (inte sett någon dom på dem) men enligt hans ex så är det en del i orsaken till att han inte får ha barnen.

Haha Arlighet123 målar in sig i hörn efter hörn, precis allt som han/hon skriver ställer jag mig kritisk till. Alltså att han/hon går på allt som Terese säger, det är fan helt sjukt!
2018-02-07, 22:52
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDizel
Det låter ju riktigt illa!! Anmälde hon det? Jag menar misshandel och våldtäkt är ju grova brott?? Varför åkte inte J A in för det isåfall. Teres är ju i övrigt duktig på att anmäla saker!

Du som känner henne väl , varför flyttar hon då i hop och gifter sig med en man som faktiskt HAR en misshandels dom?? Eller var det bara nån som ville jävlas med honom åxå??
Har du möjligtvis tillgång till misshandelsdomen?
2018-02-07, 23:14
Bannlyst
Terese vet om måls nr ang misshandel anmälan
2018-02-07, 23:18
Bannlyst
Jimmy tog straff för sin dotter Jimmy. Ha inte misshandlat någon
Terese och Jimmy är gifta. Och hon har de hur bra som helst med Jimmy nu är hon lycklig och blir älskad föra förhållande med Joel va lite bra men mest helvete för terese
2018-02-07, 23:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Terese och Jimmy är gifta. Och hon har de hur bra som helst med Jimmy nu är hon lycklig och blir älskad föra förhållande med Joel va lite bra men mest helvete för terese

Man kan inte ta på sig straffet för någon annan i Sverige. Även om man erkänner ett brott fälls man inte för det automatiskt. Domstolen utgår från bevis, vittnesmål, vad polisen såg och hörde. Sen dömde de den som bevis och pekar ut. Finns det inget som bevisar att den som erkänt brottet är skyldig så döms inte den personen.

Antingen har Jimmy ljugit för Terese om hur svenska lagar fungerar eller så har Terese ljugit för dig. Så enkelt är det. Det är möjligt att man i Nigeria eller något annat icke-europeiskt land kan ta på sig straffet för vad någon annan gjort. I Sverige går det inte att göra så. I så fall skulle mördare, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och pedofiler betala för att någon annan skulle sitta av deras straff så de kan få fortsätta begå brott.

Men låt oss säga att Jimmy har rätt i detta fall. I så fall måste vi verkligen få veta numret på domen mot Jimmy, så vi kan lägga upp den här och se var det står i den att Jimmy tar på sig straffet istället för dottern. Jag har läst många domar, men aldrig sett detta som fullständigt strider mot svensk lag. Skrämmande om det stämmer. I så fall måste vi kontakta Kalla Fakta och de stora tidningarna för det innebär att tingsrätten i Skellefteå (om det var dät han dömdes) begått ett brott och brutit mot lagen. Det är otroligt allvarligt och rättsvidrigt. Vet inte T numret på målet, så kan vi nog fixa det på annat vis.
2018-02-08, 10:46
Medlem
Från fup, aktbilaga 1: " Ella-Mari tillfrågas om hon sett hur hoten varit utformade och om hon kan säga något om språket.

Hon säger att det inte Joels språk. Hon säger att han visst har stavfel ibland men inte så
mycket. Hon säger att Teresé har mer stavfel och sätter skiljetecken på fel ställen. Teresé har
dyslexi."

Detta märktes ganska fort tycker jag, som ett fingeravtryck i princip.
2018-02-08, 11:59
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:

Kan du då förklara hur det hela gick till när han tog straffet? Du vet lika väl som alla andra att man tar inte någons straff bara sådär! Jag har förstått de enligt nedan.

Av någon anledning så tar Jimmys dotter stryptag på Jimmy. Någon gör en anmälan gällande detta och Jimmys dotter är misstänkt. Jimmy tycker att det är fel att hans dotter ska få en dom på sig så han säger att det är han som har tagit stryptag på dottern istället. Är det så det hela har gått till? Han som brottsoffer hade ju bara kunnat säga att ingenting har hänt och bara gå vidare i livet. Varför gör han inte bara det? Som du säkert förstår så har Terese ljugit för dig för en sådan historia är bara så fel som det kan bli!
2018-02-08, 12:13
Medlem
MamaRoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Kan du då förklara hur det hela gick till när han tog straffet? Du vet lika väl som alla andra att man tar inte någons straff bara sådär! Jag har förstått de enligt nedan.

Av någon anledning så tar Jimmys dotter stryptag på Jimmy. Någon gör en anmälan gällande detta och Jimmys dotter är misstänkt. Jimmy tycker att det är fel att hans dotter ska få en dom på sig så han säger att det är han som har tagit stryptag på dottern istället. Är det så det hela har gått till? Han som brottsoffer hade ju bara kunnat säga att ingenting har hänt och bara gå vidare i livet. Varför gör han inte bara det? Som du säkert förstår så har Terese ljugit för dig för en sådan historia är bara så fel som det kan bli!

Tror man kan lura i både Arlighet och Terese lite vad som helst, faktiskt. Inte omöjligt att Teres tror att Jimmy är oskyldig.
2018-02-08, 12:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Ja, exakt. Han kunde ha sagt att inget hänt, så hade det inte blivit någon anmälan. Eftersom det var hon som tagit strypgrepp på honom och inte tvärtom, så skulle det ju inte finnas några blåmärken på hennes hals. Bara på hans. Fanns det däremot blåmärken på hennes hals, så förstår jag fullt ut att han döms för misshandel. Då har han ju försökt strypa henne.
2018-02-08, 13:42
Medlem
Citat:

Fast det är ju smidigt så sett... J kanske kan ta Terese’s straff i den här härvan. Han är ju van vid att göra så liksom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in