Citat:
Ursprungligen postat av
Arlighet123
Eftersom polisen tror att Terese är misstänkt tack vare Joel skylde över allt på t är de en rutin av dom att. Hon fick fara och prata med frivården för få IFo Om vad som kan hända om hon blir dömd för nått hon inte gjort men. Den hon prata med sa att hon misstänker då inte att Terese skulle gör något nu och inte heller i framtiden
Om hon bli dömd kan hon få fara prata med en på frivården. Men eftersom hon är oskyldig skall hon inget straff få för hon ha inge gjort!!!!!
Man blir inte misstänkt och åtalad bara för att någon skyller på en. Man blir misstänkt och åtalad för att det finns bevis, vittnen eller indicier mot en. När det gäller Terese finns det tydliga bevis och vittnesmål. Därför blev hon åtalad.
Om det är så enkelt att skylla på någon borde ju Joel sitta inne för misshandeln och våldtäkterna som du påstår han begått. Du är ju vittne till misshandeln och det finns enligt dig bevis från läkare på att Terese har så grova skador i urinblåsan efter våldtäkterna (förstår inte riktigt hur det hänger ihop med skador på urinblåsan, så du får gärna förklara). Men Joel har aldrig varit åtalad för något av detta. Och det tycker jag är väldigt konstigt eftersom det enligt dig är så lätt att bli misstänkt och åtalad utan bevis och vittnen. Här finns det ju enligt dig både bevis och vittnen. Ändå har Joel inte åtalats. Varför?
Du får gärna berätta för mig som läst några kurser inom juridik hur det här ligget till. Jag känner inte igen din tolkning av lagen.