2018-02-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitahanden
Drog nyss i mig 300 mg ingenting att vara orolig för ellehur?

Det kanske du borde funderat på innan? Generellt nej.
Citera
2018-02-05, 11:12
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyelle
Jag tyckte att ett av problemen med elvanse var att jag upplevde att den fördelades sjukt ojämnt under dagen. Jag gick som mest på 80mg/dag, tog 40mg på morgonen runt kl 07-08 och sen fyllde jag på med ytterligare 40mg vid ca kl 13-14. Tyckte energinivån var fett ojämn under dagen, kunde gå från hyperaktiv till helt orkeslös och halvdeppig inom loppet av 5min och sen supermycket energi igen. Blev riktigt jobbigt i längden. Hade däremot inga andra direkta biverkningar av den så som jag hade på ritalin där det kändes som om spyan åkte berg och dalbana i halsen på mig konstant, jag var yr, hjärtklappning och hade huvudvärk.

Slutade däremot med elvanse och bytte till attentin efter nått halvår kanske då jag landade på hjärtintensiven pga elvanse (en del annat spelade också in som t.ex att jag hade levt på soppor i typ en månad, har typ ätstörning) men elvansen var den största boven i att jag hamnade där. Fick EKG förändringar och de var rädda för hjärtsvikt så fick genomgå hjärtultraljud. Kollapsade två gånger och hamnade där innan jag fick byta från elvanse till attentin. De misstänker att jag inte tålde nått bindningsämne eller nått sånt i depottabletterna eller nått sånt (minns inte riktigt hundra).

Vilka doser åt du för att få EKG förändringar och nästan hjärtsvikt?
Citera
2018-02-06, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Vilka doser åt du för att få EKG förändringar och nästan hjärtsvikt?

80mg/dag, men som sagt, var i en period där jag i stort sett svälte mig själv med, fastade flera dagar i sträck till och från med, spydde ibland och vägde runt 52kg.
Citera
2018-02-07, 06:58
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Ta hand om er om ni vill få ut det bästa av denna medicin! Rök inte, snusa inte, drick inte alkohol, drick inte ens kaffe och ät för guds skull inte något med socker! Det gör en markant skillnad.

Kaffe och alkohol kan jag nog förstå, men finns det nån särskild anlednig till att undvika socker?
Citera
2018-02-07, 07:33
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyelle
80mg/dag, men som sagt, var i en period där jag i stort sett svälte mig själv med, fastade flera dagar i sträck till och från med, spydde ibland och vägde runt 52kg.

Känns ju lite orättvist att skylla på medicinen under dessa förhållanden.

Lite som att ringa BMW och klaga på att bilen är av dålig kvalitet för den gick sönder när du körde rakt in i en bergvägg
Citera
2018-02-07, 17:48
Medlem
Finns det någon som kombinerar voxra och elvanse?? min läkare föreslog att jag skulle byta ut min nuvarande antidepp(ecitalopram) mot voxra, känns inte som att det är särskilt vanligt att mixa elvanse och voxra???
Citera
2018-02-07, 20:38
Medlem
Vad är en bra dos Elvanse? Läst att 1/3 av lisdexamfetaminet omvandlas till dexamfetamin. På psychonaut står det Strong:100mg+”. Det står mer specifikt att 30mg lis omvandlas till 8.95mg d-amf eller 11.5mg Adderall.
Citera
2018-02-08, 07:31
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ctrlplusalt
Vad är en bra dos Elvanse? Läst att 1/3 av lisdexamfetaminet omvandlas till dexamfetamin. På psychonaut står det Strong:100mg+”. Det står mer specifikt att 30mg lis omvandlas till 8.95mg d-amf eller 11.5mg Adderall.

Vad är ditt syfte?

Medicindoser är ju högst inviduellt. Vissa klarar sig på 30 andra behöver 100+.

Personligen kör jag på 70mg eller 120mg vid behov. Tycker hungern och sömnen ibland blir lidande på doser över 70 och det påverkar min träning så väljer att bara överstiga när jag har extra jobbiga dagar.

För partydoser har jag tidigare kört 140-210mg och det har funkat bra.

Är man väldigt van vid CS (amfetamin osv) så rekommenderar jag att köra lite "högre" doser. 70-120 i terapeutiskt syfte och runt 200mg som partydos.
Citera
2018-02-08, 13:33
Medlem
Citat:

Du kan inte jämföra ldx med dxa. Eftersom 100mg dxa direkt vid intag är just 100mg, medan ldx hydrolyseras till dxa över tid, får du inte alls samma kick.

Vad vill du åstadkomma? Pigg och glad i 6-7 timmar? Prova 100-150mg. Eufori? 300mg eller mer, men du kommer ha så jäkla mycket biverkningar att det kommer vara ovärt.
Citera
2018-02-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Vad är ditt syfte?

Medicindoser är ju högst inviduellt. Vissa klarar sig på 30 andra behöver 100+.

Personligen kör jag på 70mg eller 120mg vid behov. Tycker hungern och sömnen ibland blir lidande på doser över 70 och det påverkar min träning så väljer att bara överstiga när jag har extra jobbiga dagar.

För partydoser har jag tidigare kört 140-210mg och det har funkat bra.

Är man väldigt van vid CS (amfetamin osv) så rekommenderar jag att köra lite "högre" doser. 70-120 i terapeutiskt syfte och runt 200mg som partydos.

Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Du kan inte jämföra ldx med dxa. Eftersom 100mg dxa direkt vid intag är just 100mg, medan ldx hydrolyseras till dxa över tid, får du inte alls samma kick.

Vad vill du åstadkomma? Pigg och glad i 6-7 timmar? Prova 100-150mg. Eufori? 300mg eller mer, men du kommer ha så jäkla mycket biverkningar att det kommer vara ovärt.

Ett rus såklart.
100mg Elvanse kändes knappt. Fick lite högre puls å kanske ett litet välmående. Hade dock ätit 1mg Alprazolam tidig så det kan ha förstört mycket. Har aldrig riktigt sett tjusningen med Elvanse. Visst, man får lite mer fokus och tekniskt sätt är det samma som D-amfetamin men är inte riktigt min smak... Attentin dock, det älskar jag!
Senast redigerad av ctrlplusalt 2018-02-08 kl. 21:36.
Citera
2018-02-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ett rus såklart.

Men det finns ju rus, och så finns det rus. Dexamfetamin med omedelbar frisättning ger ett intensivt och initialt euforiskt rus, om än mindre energiskt än racemiskt amfetamin. Lisdexamfetamin, som har modifierad frisättning, ger ett längre men mindre intensivt rus. Glatt och tjattrigt, men inte euforiskt.
Citera
2018-02-09, 10:19
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ett rus såklart.
100mg Elvanse kändes knappt. Fick lite högre puls å kanske ett litet välmående. Hade dock ätit 1mg Alprazolam tidig så det kan ha förstört mycket. Har aldrig riktigt sett tjusningen med Elvanse. Visst, man får lite mer fokus och tekniskt sätt är det samma som D-amfetamin men är inte riktigt min smak... Attentin dock, det älskar jag!

Ja, som du har märkt är Elvanse inget att ha om man är ute efter ett RUS. Elvanse funkar utmärkt för det medicin är till för, inte mycket mer än så oavsett dos enligt mig. Som Arabies skrev så saknas RUSET men man blir pigg och tjattrig utan den där snabba känslan man får av vanligt amfetamin.

Funkar till party om man bara är ute efter det den ger men man kommer helt klart bli besviken om man förväntar sig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in