2018-02-02, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Vad för biverkningar?
Lite allt möjligt. Käkspänningar och stelhet i kroppen, högre puls, högre blodtryck. Huvudvärk samt kraftig ångest när effekten gick ur.
Citera
2018-02-02, 09:03
Medlem
markooz86s avatar
Någon som kan uppleva ångest o depp! När Elvanse går ur kroppen var inte alls så i början! Nu kan det till och med börja dippa mitt på dagen? upp sen ner! Sen lite upp sen ner!
Citera
2018-02-02, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Någon som kan uppleva ångest o depp! När Elvanse går ur kroppen var inte alls så i början! Nu kan det till och med börja dippa mitt på dagen? upp sen ner! Sen lite upp sen ner!
Ja, Elvanse känns inte alls stabil. Nu fick jag förvisso ingen positiv effekt utan endast biverkningar i stort sätt. När medicinen gick ur mådde jag skit.
Citera
2018-02-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86

Jag tyckte att ett av problemen med elvanse var att jag upplevde att den fördelades sjukt ojämnt under dagen. Jag gick som mest på 80mg/dag, tog 40mg på morgonen runt kl 07-08 och sen fyllde jag på med ytterligare 40mg vid ca kl 13-14. Tyckte energinivån var fett ojämn under dagen, kunde gå från hyperaktiv till helt orkeslös och halvdeppig inom loppet av 5min och sen supermycket energi igen. Blev riktigt jobbigt i längden. Hade däremot inga andra direkta biverkningar av den så som jag hade på ritalin där det kändes som om spyan åkte berg och dalbana i halsen på mig konstant, jag var yr, hjärtklappning och hade huvudvärk.

Slutade däremot med elvanse och bytte till attentin efter nått halvår kanske då jag landade på hjärtintensiven pga elvanse (en del annat spelade också in som t.ex att jag hade levt på soppor i typ en månad, har typ ätstörning) men elvansen var den största boven i att jag hamnade där. Fick EKG förändringar och de var rädda för hjärtsvikt så fick genomgå hjärtultraljud. Kollapsade två gånger och hamnade där innan jag fick byta från elvanse till attentin. De misstänker att jag inte tålde nått bindningsämne eller nått sånt i depottabletterna eller nått sånt (minns inte riktigt hundra).
Citera
2018-02-03, 02:45
Medlem
bananajoe33s avatar
Jag får 30mg om dagen, babydos.. vill höja till 70mg.
Citera
2018-02-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Vad får ni för doser utskrivna?

100mg om dagen.
Citera
2018-02-04, 00:15
Bannlyst
Fick sådana skakningar av Elvanse, föredrar Concerta
Citera
2018-02-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyelle
Jag tyckte att ett av problemen med elvanse var att jag upplevde att den fördelades sjukt ojämnt under dagen. Jag gick som mest på 80mg/dag, tog 40mg på morgonen runt kl 07-08 och sen fyllde jag på med ytterligare 40mg vid ca kl 13-14. Tyckte energinivån var fett ojämn under dagen, kunde gå från hyperaktiv till helt orkeslös och halvdeppig inom loppet av 5min och sen supermycket energi igen. Blev riktigt jobbigt i längden.

Håller med om att effekten är svajig! Fungerar bra de första 3-4h sedan går det upp och ned. Man kan känna sig jättetrött för att sedan knappt kunna sova när man lagt sig till sängs.
Citera
2018-02-04, 09:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Vad får ni för doser utskrivna?

70 elvanse 40 metamina.
Mg
Citera
2018-02-04, 11:10
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utmedsvensken
Fick sådana skakningar av Elvanse, föredrar Concerta

Drick vatten och ät mat. Får även jag skakningar om jag slarvar med vattnet och maten.

Nu antar jag att du har lagt Elvanse på hyllan men tänkte att det var värt att nämna om någon annan upplever samma sak och vad som kan motverka det
Citera
2018-02-04, 14:07
Medlem
fittas avatar
Började på 30mg för ett par år sedan och fungerade skitbra! Lärde mig en ny bransch på nolltid, startade egen firma, tjänade bra med pengar, fick lånelöfte, köpte hus, bil, resor. Allt snurrade på i en sån jävla takt och mådde som en kung, inga biverkningar!

Började jobba mer och mer, slutade träna, slutade med tallriksmodellen och började med skräpmat, slutade sova på regelbundna tider, slutade ta min medicin på regelbundna tider.

Stegvis fick jag höja till 70mg för att vara lika produktiv som jag var på 30mg. Vissa veckor kunde jag köra 90mg om jag sparat. Problemet var bara att över 50mg började jag få biverkningar, pratade konstant, kunde inte sitta still, var tvungen att "fixa" saker hela tiden, sov dåligt och självklart den lätta ångesten när medicinen gick ur. Lättare käkspänningar.

Nu har jag tagit en paus från allt, även jobbet eftersom jag inte orkar jobba utan medicinen haha. Ska börja träna igen, göra ett kostschema och sova tillräckligt, sen går jag på 30mg igen, max 50mg.

Ta hand om er om ni vill få ut det bästa av denna medicin! Rök inte, snusa inte, drick inte alkohol, drick inte ens kaffe och ät för guds skull inte något med socker! Det gör en markant skillnad.
Citera
2018-02-04, 15:11
Medlem
Drog nyss i mig 300 mg ingenting att vara orolig för ellehur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in