Citat:
Ursprungligen postat av
markooz86
Någon som kan uppleva ångest o depp! När Elvanse går ur kroppen var inte alls så i början! Nu kan det till och med börja dippa mitt på dagen? upp sen ner! Sen lite upp sen ner!
Jag tyckte att ett av problemen med elvanse var att jag upplevde att den fördelades sjukt ojämnt under dagen. Jag gick som mest på 80mg/dag, tog 40mg på morgonen runt kl 07-08 och sen fyllde jag på med ytterligare 40mg vid ca kl 13-14. Tyckte energinivån var fett ojämn under dagen, kunde gå från hyperaktiv till helt orkeslös och halvdeppig inom loppet av 5min och sen supermycket energi igen. Blev riktigt jobbigt i längden. Hade däremot inga andra direkta biverkningar av den så som jag hade på ritalin där det kändes som om spyan åkte berg och dalbana i halsen på mig konstant, jag var yr, hjärtklappning och hade huvudvärk.
Slutade däremot med elvanse och bytte till attentin efter nått halvår kanske då jag landade på hjärtintensiven pga elvanse (en del annat spelade också in som t.ex att jag hade levt på soppor i typ en månad, har typ ätstörning) men elvansen var den största boven i att jag hamnade där. Fick EKG förändringar och de var rädda för hjärtsvikt så fick genomgå hjärtultraljud. Kollapsade två gånger och hamnade där innan jag fick byta från elvanse till attentin. De misstänker att jag inte tålde nått bindningsämne eller nått sånt i depottabletterna eller nått sånt (minns inte riktigt hundra).