2018-02-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag vet inte om ni har trollfest eller bara är svagbegåvade. Ingen lägger skuld på flickorna. Det lystiga är att ni som gapar såhär i denna tråden, inte skulle ha något problem att sparka vuxna människor med samma sjukdom över ättestupan.

Ni är som ociviliserade vildar som vädrar blod vart ni än är.

Depression, vilket verkar vara en vanlig orsak till att människor dödar sina barn är inte komplett vansinne, eller psykopati. Det medför en grumlighet i tanken, en övertolkning av situationen. Depressioner kännetecknas av globalisering (det gäller i alla sammanhang) samt generalisering (det gäller alla) Vilket gör att man feltolkar situationen.

Alla människor kan bli deprimerade under en längre tids stress. Nästan alltid är man bara en fara för sitt eget liv.

Jag gissar att er typ av hetsande människor skulle sparka deprimerade utför ättestupan också. Om inte annat skulle ni hetsa andra att göra det.
Så ta av glorian.

Tack. Barnen har ingen sjukdom för det finns det INTE läkarintyg på, för att i samma andetag helt självsvåldigt åsätta föräldrarna en massa diagnoser. Utan befintligt läkarintyg.

Vari består logiken? Fakta?

Barnen hade hemundervisning beviljat av Rektor som då förutsätts ha begått brott mot Skollagen Kap24, §23.

Föräldrarna arbetade och var fullt friska, vad vi vet, dock nedsättning i arbetstid senare tid och båda hade dessutom möjlighet att arbeta hemifrån. Orsak. Hemförhållanden, med sjuka barn.

Lite besinning, tills vi vet mer.
Senast redigerad av Remark 2018-02-07 kl. 17:04.
Citera
2018-02-07, 17:01
Medlem
Belgien får kritik för bristande behandling av CFS/ME, verkar ju konstigt om man åkte dit.

"The World Health Organization acknowledges Myalgic Encephalomyelitis (ME)/Chronic Fatigue Syndrome (CFS) to be a medical illness. ME/CFS is characterized by disorders in the inflammatory and oxidative and nitrosative stress (IO&NS) pathways. In 2002, the Belgian government started with the development of CFS "Reference Centers", which implement a "psychosocial" model."

"In case reports, we have shown that patients who were "treated" at those CFS centers with CBT/GET in fact suffered from IO&NS disorders, including intracellular inflammation, an increased translocation of gram-negative enterobacteria (leaky gut), autoimmune reactions and damage by O&NS. Considering the fact that these findings are exemplary for ME/CFS patients and that GET may even be harmful, it means that many patients are maltreated by the Belgian CFS Centers. Notwithstanding the above, the government and the CFS Centers not only continue this unethical and immoral policy, but also reinforce their use of CBT/GET in patients with ME/CFS treated at those Centers."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19855351
Citera
2018-02-07, 17:02
Medlem
Citat:
Eh jo - deras anhöriga.

Jag tror att det han avser är att flickorna ännu inte fått någon diagnos. Picasso2 nämnde det tidigare i tråden. Det är alltså inte fastslaget att de verkligen hade ME.
Citera
2018-02-07, 17:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror att det han avser är att flickorna ännu inte fått någon diagnos. Picasso2 nämnde det tidigare i tråden. Det är alltså inte fastslaget att de verkligen hade ME.

Jo den ena flickan har diagnos.
Varför lyssnar ni på Picasso2?
Citera
2018-02-07, 17:11
Medlem
Citat:

Vi vet inte vilken sjukdom flickorna hade, men säkerligen Rektorn som beviljade dom hemundervisning. Utgår från att hon knappast brutit mot skollagen.
Citera
2018-02-07, 17:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet inte vilken sjukdom flickorna hade, men säkerligen Rektorn som beviljade dom hemundervisning. Utgår från att hon knappast brutit mot skollagen.

Exakt och rektorn har uttalat sig i aftonbladet.
Jag tro fan det är allvarligt fel i huvudet på folk.
Citera
2018-02-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är i princip vad jag avsåg, eller rättare sagt vad Picasso2 avsåg. Det finns ingen diagnos enligt ICD-10 så vitt vi vet, men en läkare kan ändå utfärda ett utlåtande som kungör att barnen var sjuka med en diagnos av oklar etiologi.
Citera
2018-02-07, 17:22
Medlem
Citat:
Exakt och rektorn har uttalat sig i aftonbladet.
Jag tro fan det är allvarligt fel i huvudet på folk.

Du håller med Remark om att "Vi vet inte vilken sjukdom flickorna hade", men reagerar på när jag skriver: "Jag tror att det [Skarvadhare] avser är att flickorna ännu inte fått någon diagnos. Picasso2 nämnde det tidigare i tråden. Det är alltså inte fastslaget att de verkligen hade ME"...

Om du faktiskt vet att en av flickorna hade ME får du gärna redovisa det eftersom det förekommer motstridiga uppgifter här i tråden.
Citera
2018-02-07, 17:22
Medlem
Citat:
Det är i princip vad jag avsåg, eller rättare sagt vad Picasso2 avsåg. Det finns ingen diagnos enligt ICD-10 så vitt vi vet, men en läkare kan ändå utfärda ett utlåtande som kungör att barnen var sjuka med en diagnos av oklar etiologi.
Precis. Rektorn sa att de led av kronisk trötthet. Och de blev beviljade hemundervisning med lärare som undervisade dem. En familj i djup kris. Därefter skrev flashbackare att det kunde vara ME/CFS, men det är ju ingen läkare eller nån annan som bekräftat diagnosen. Men ME har uppenbarligen blivit en trådsanning. Jag har inte sett en enda artikel eller något annat från media som bekräftat ME. Ej heller från källor här i FB.
Citera
2018-02-07, 17:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du håller med Remark om att "Vi vet inte vilken sjukdom flickorna hade", men reagerar på när jag skriver: "Jag tror att det [Skarvadhare] avser är att flickorna ännu inte fått någon diagnos. Picasso2 nämnde det tidigare i tråden. Det är alltså inte fastslaget att de verkligen hade ME"...

Om du faktiskt vet att en av flickorna hade ME får du gärna redovisa det eftersom det förekommer motstridiga uppgifter här i tråden.

Jag håller med om att ni inte vet - men rektorn vet, och jag vet, jag har fått pm från ett flertal av varandra oberoende personer. Folk är i sådan affekt här att de inte läser vad som skrivs.

De anhöriga mår väldigt dåligt av alla psyksjuka teorier här där föräldrarna demoniseras av trollen.
Det här är nog Flashbacks värsta trollfest.
Citera
2018-02-07, 17:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Precis. Rektorn sa att de led av kronisk trötthet. Och de blev beviljade hemundervisning med lärare som undervisade dem. En familj i djup kris. Därefter skrev flashbackare att det kunde vara ME/CFS, men det är ju ingen läkare eller nån annan som bekräftat diagnosen. Men ME har uppenbarligen blivit en trådsanning. Jag har inte sett en enda artikel eller något annat från media som bekräftat ME. Ej heller från källor här i FB.

Idioter som dig kräver väl en kopia i 3 exemplar.

Av någon anledning så hör inte anhöriga av sig till dig. Hm tänka sig.
Citera
2018-02-07, 17:28
Medlem
Citat:
Jag håller med om att ni inte vet - men rektorn vet, och jag vet, jag har fått pm från ett flertal av varandra oberoende personer. Folk är i sådan affekt här att de inte läser vad som skrivs.

De anhöriga mår väldigt dåligt av alla psyksjuka teorier här där föräldrarna demoniseras av trollen.
Det här är nog Flashbacks värsta trollfest.
Då kanske du ska lägga upp de där pm:en, utan att röja källa? Och hur vet du att rektorn vet? Har du själv pratat med henne eller har du fått mail från henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in