Citat:
Det hade inte undrat mig om det framkommer att familjen inte har sökt vård i den vanliga primärvården alls. Det förundrar mig inte att det inte finns någon klar diagnos för barnen.
Den där hemundervisningen. Enligt skolverket är det 372 barn i Sverige som fick hemundervisning i grundskolan skolåret 2016/2017 i 290 kommuner. 1.3 barn per kommun, om jag har tolkat statistiken rätt. Det är mycket ovanligt, än konstigare är OHs svar till pianoläraren – som andra här har påpekat. Inget hopp, ingen öppning att hon kanske kunde komma någon gång. Hur vet vi att alla uppgifter om barnens sjukdom är sant och inte är en förklaring från OHs sida för sitt eget beteende.
Den där hemundervisningen. Enligt skolverket är det 372 barn i Sverige som fick hemundervisning i grundskolan skolåret 2016/2017 i 290 kommuner. 1.3 barn per kommun, om jag har tolkat statistiken rätt. Det är mycket ovanligt, än konstigare är OHs svar till pianoläraren – som andra här har påpekat. Inget hopp, ingen öppning att hon kanske kunde komma någon gång. Hur vet vi att alla uppgifter om barnens sjukdom är sant och inte är en förklaring från OHs sida för sitt eget beteende.
Citat:
Tidigare i tråden upprepades att flickorna var infektionskänsliga. Det kan förklara ett hastigt insjuknande. Lunginflammation, urinvägsinfektion, bihåleinflammation, (sepsis) och liknande tillstånd som behöver behandling. Som det finns enkel behandling för, fast med sepsis inom parantes. Då är det ju väldigt allvarligt. Men, om deras infektionskänslighet har det blivit tyst här i tråden. Inte ljud om detta, men skulle förklara ett hastigt insjuknande med allmänpåverkan.
Hade föräldrarna sökt för detta om så?
Fanns det någon som hade insyn, utöver lärare?
Var barnen sjukskrivna strax innan jullovet och hade lärarfritt?
Jag tror mer på att föräldrarna var väldigt sjuka, kanske "medicinerades" flickorna för att infria föräldrarnas farhågor, uppfylla profetian som du skriver. Det finns något här som inte kommit fram i ljuset än, något riktigt galet hos föräldrarna.
Skov tror jag inte på!
Att göra flickorna sjuka med hemskolning, begränsade insyn från omvärlden, samtidigt som föräldrarna fick sympatier från kollegor m fl.. Ett ursäktande för deras udda barnhållning.
Hade föräldrarna sökt för detta om så?
Fanns det någon som hade insyn, utöver lärare?
Var barnen sjukskrivna strax innan jullovet och hade lärarfritt?
Jag tror mer på att föräldrarna var väldigt sjuka, kanske "medicinerades" flickorna för att infria föräldrarnas farhågor, uppfylla profetian som du skriver. Det finns något här som inte kommit fram i ljuset än, något riktigt galet hos föräldrarna.
Skov tror jag inte på!
Att göra flickorna sjuka med hemskolning, begränsade insyn från omvärlden, samtidigt som föräldrarna fick sympatier från kollegor m fl.. Ett ursäktande för deras udda barnhållning.
Varför skulle föräldrarna ha tagit med flickan, som knappt orkade med resan, till Belgien i sökande efter hjälp/vård? För att få ännu mer sympatier från kollegor? I såfall, ja då måste föräldrarna ha varit illa däran.