2018-02-06, 20:37
  #11905
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
"Enligt tidningen Expressen uppger SVT:s reporter Magnus Svenungsson att det handlar om en manlig åkare, han pekas inte ut med namn i programmen, som är aktiv i landslaget i dag."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Onrr9A/forbundskapten-grip-efter-anklagelserna-olustig-situation

"det handlar om en OS-aktuell åkare men att man inte kan nämna det eftersom att det vore för enkelt att lista ut vem det handlar om."
(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod


Jag skrev att Hellner är det mest troliga alternativet.
Så en anonym nick är en källa? Dina egna vårdslösa påståenden är ju ett bevis på hur obefintligt källvärdet är på Flashback.
Citera
2018-02-06, 20:56
  #11906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Så en anonym nick är en källa? Dina egna vårdslösa påståenden är ju ett bevis på hur obefintligt källvärdet är på Flashback.

Du har uppenbarligen ingen koll och har inte hängt med i tråden.

Om du hade gjort det hade du vetat att denna Flashbackkälla var FÖRE etablerad media i att rapportera om att det rör sig om en aktiv åkare. Det gör hans version trovärdig.

Läs på innan du kommer med fördomsfull kritik.

Dessutom har som sagt Expressen rapporterat om att det rör sig om en aktiv landslagsåkare, men du tycks ha din teori oavsett vilka fakta som kommer fram.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-02-06 kl. 21:03.
Citera
2018-02-06, 21:02
  #11907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacker
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25545030/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25252093/

Två länkar med speciell relevans för blodpass.

Det är intressant, och iofs väntat, att höghöjdsträning kan ge avvikande värden i den individuella idrottarens blodpass.

Bl a därför borde Uppdrag granskning mer utförligt förklara varför några experter bedömde det som mycket mycket sannolikt att den aktuella svenska längdåkaren hade dopat sig.

Vid höghöjdsträning (liksom vid EPO-doping) bör dock reticulocyter öka (som tecken på ökad bildning av röda blodkroppar) men använder man formeln Hbx10-60(√Ret) = Off-score får man att svenskens off-score-värde 132 måste implicera ett istället väldigt lågt värde på reticulocyter, så en förklaring med höghöjdsträning (eller EPO-doping) verkar inte stämma i detta fall. Däremot borde en blodtransfusion, dvs klassisk bloddoping, passa bättre som förklaring då Hb har ökat utan extra nybildning av röda blodkroppar.
__________________
Senast redigerad av Immunologiker 2018-02-06 kl. 21:11.
Citera
2018-02-06, 21:03
  #11908
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du har uppenbarligen ingen koll och har inte hängt med i tråden.

Om du hade gjort det hade du vetat att denna Flashbackkälla var FÖRE etablerad media i att rapportera om att det rör sig om en aktiv åkare. Det gör hans version trovärdig.

Läs på innan du kommer med fördomsfull kritik.
... och Chepo skrev tidigare vad han byggde sitt påstående på, om att det gällde en OS-åkare:

Vad min kamrat sagt om UG:s reaktion (ett lurigt "det kan vi inte berätta") på frågan "är det nån som kommer vara med i OS?" så känns det så även om jag skulle vilja sett ansiktsuttrycken själv för att ha mer kött på benen.

Stabil källa.

Vem är det som har koll och inte hänger med?
Citera
2018-02-06, 21:05
  #11909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
... och Chepo skrev tidigare vad han byggde sitt påstående på, om att det gällde en OS-åkare:

Vad min kamrat sagt om UG:s reaktion (ett lurigt "det kan vi inte berätta") på frågan "är det nån som kommer vara med i OS?" så känns det så även om jag skulle vilja sett ansiktsuttrycken själv för att ha mer kött på benen.

Stabil källa.

Vem är det som har koll och inte hänger med?
Du.


Expressen har dessutom rapporterat om att det rör sig om en aktiv landslagsåkare, men du tycks ha din teori klar, oavsett vilka fakta som kommer fram.
Citera
2018-02-06, 21:08
  #11910
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du.


Expressen har dessutom rapporterat om att det rör sig om en aktiv landslagsåkare, men du tycks ha din teori klar, oavsett vilka fakta som kommer fram.
När blev aktiv landslagsåkare detsamma som OS-åkare?
Vilken teori har jag klar?
Vilka fakta har du lagt fram som stöd för att det är en OS-åkare?
Citera
2018-02-06, 21:11
  #11911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacker
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25545030/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25252093/

Två länkar med speciell relevans för blodpass.

Ser ju verkligen ut som två tillförlitliga länkadresser, not.
Citera
2018-02-06, 21:13
  #11912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
När blev aktiv landslagsåkare detsamma som OS-åkare?
Vilken teori har jag klar?
Vilka fakta har du lagt fram som stöd för att det är en OS-åkare?

Orkar inte tjafsa med dig längre. Du bidrar inte med något av värde och för tråden bakåt. Värsta som finns folk som kommer in i trådar och babblar och kommer med påståenden som motbevisats 30 ggr tidigare i tråden.

Åter till tråden.

Hellner trolig. Möjliga är även Rickardsson och Petersson. Samt även Jönsson och Brink med lite god vilja.
Citera
2018-02-06, 21:19
  #11913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
När blev aktiv landslagsåkare detsamma som OS-åkare?
Vilken teori har jag klar?
Vilka fakta har du lagt fram som stöd för att det är en OS-åkare?

Det är väl klart det rör sig om en OS-åkare. Personen har sökts via "ombud" vilket kan förklara att direktkontakt med OS-åkaren är svår i Korea. Dessutom, hade det mot förmodan varit någon här hemma så lär den personen inte vara så populär om den håller masken och låter halva Sverige anklaga någon oskyldig.
Citera
2018-02-06, 21:45
  #11914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det är väl klart det rör sig om en OS-åkare. Personen har sökts via "ombud" vilket kan förklara att direktkontakt med OS-åkaren är svår i Korea. Dessutom, hade det mot förmodan varit någon här hemma så lär den personen inte vara så populär om den håller masken och låter halva Sverige anklaga någon oskyldig.

Dessutom anmärkningsvärt om UGs Svenungsson pratat om aktiv, vilket direkt skickar misstankar och oro i OS-lägret, om det nu rört sig om en föredetting som Jönsson. Svenungsson är inte korkad utan förstår att folk kommer att misstänka de tre möjliga OS-åkarna och då framförallt Hellner.
Citera
2018-02-06, 21:49
  #11915
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det är väl klart det rör sig om en OS-åkare. Personen har sökts via "ombud" vilket kan förklara att direktkontakt med OS-åkaren är svår i Korea. Dessutom, hade det mot förmodan varit någon här hemma så lär den personen inte vara så populär om den håller masken och låter halva Sverige anklaga någon oskyldig.

Tala för dig själv istället. Ett dussintal användare som raljerar på Flashback kan knappast likställas med "halva Sverige".
Du måste verkligen ha höga tankar om dig själv.
Citera
2018-02-06, 21:55
  #11916
Medlem
Noterar att Hellner idag uttalat sig till Aftonbladet.

"Marcus Hellner känner dock att uppgifterna påverkar honom.

– Det stör lite grand, det gör det ju. Jag tror att jag kommer att komma över det, men det är tråkigt. Jag har inte riktigt förstått allting, det känns väldigt rörigt. Anklagar det någon eller inte, eller vad är det som händer?, säger han.

Ni är inte så många i landslaget, känner man sig utpekad?

– Det känns inte som att det är mig de pekar ut. Det är min känsla och jag tror inte det heller. Men det är klart att det är mycket känslor, utan att säga för mycket. "
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/1kO5lQ/vet-att-jag-har-rent-mjol-i-min-pase

Hur tolkar ni hans uttalande?

Kan själv tycka att det är märkligt när han säger att han inte tror att det är honom UG syftar på om mannen som till 99,99% chans är dopad.

Hellner påstår dessutom inte heller att han är ren, till skillnad från Halfvarsson.

Så säger Halfvarsson:
"Hur mycket stör det här inför OS?
– Mig stör det ingenting. Jag vet att jag har rent mjöl i min påse. Det stör nog mer dem som skulle vara skyldig"
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-02-06 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in